Tok en tur på autoslalom i dag, men jeg klarte en runde før bilen begynte å oppføre seg veldig merkelig.
Fikk ikke til å få den i orden igjen, når jeg kom hjem fant jeg dog synderen:
Ble nok for mye for kjet-bensinpumpereleet.
Det jeg merket som var litt merkelig, men i retrospekt skjønner jeg hvorfor:
1) hvis jeg koblet av frekvensventilen, gikk bilen bedre
2) den var plutselig super mager i blandingen, men etter mye justering osv så fikk jeg blandingen rett. Men så plutselig va den mager igjen :P
Jeg skjønte ikke noe, før jeg kom hjem. Da begynte jeg å sjekke tankpumpen.
Så sjekket jeg hovedpumpen. De fungerte begge to, men jeg fant ut at jeg skulle prøve å koble meg forbi releet (sikring 5>7) og da følte jeg den gikk bedre.
Kjeten min var jo nå justert helt på bærtur, siden jeg prøvde å justere den med dårlig rele :P
Jeg har jo fikset det releet før, men jeg tror det ble for mye belastning på det.
Både frekvensventilen og to pumper...
Så da når jeg fant synderen hjemme, tok jeg endelig å koblet opp det doble releet som BSRT anbefaler.
Her er noen målinger av spenning ved tankpumpe:
Gul/rød kabel i bagasje (tilløp tankpumpe, uten belastning): 12.5V (FØR)
Kabel ut fra rele, koblet til tankpumpe (med pumpe kjørende): 13.54V (ETTER)
Målinger ved hovedpumpe:
Kabel ned til hovedpumpe, med pumpe kjørende: 12.33V (FØR)
Kabel ned til hovedpumpe - forsynt fra nytt rele, med begge pumpene kjørende: 13.20V (ETTER)
Var synd det skjedde på autoslalomen :P
Kan være jeg skal dedikere et relè til frekvensventilen også, kanskje et solid state rele. Slik at hovedreleet bare blir trigger.
Men jeg fikk mer lyst på datasprut i dag, når kjet tullet seg... Men klart at det var jo bare pumpereleet :P Så KJET var jo uskyldig denne gangen.
https://photos.app.goo.gl/mcysrUUmcvd3ANb59