Hehe :D Helt klart
Også var det vel 945'n du tenkte på?
Morsomt å se bilen i live igjen. :D
2 Bilder fra kjøringa på Våler Motorshow
En strøken bakskjerm (heldigvis går ikke bilen på bakskjermer) :D
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...41500196_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...52915222_n.jpg
Nå må jeg rett og slett tuppe meg sjøl i ræva å få dratt i verksted og vreng av noe gummi og lagt på "ny".
Har sittet inne å kopt i hele dag. Makan til slask. hehe.
Er skikkelig klar for litt juging på Gardermoen i mårra :D Håper på bra vær og god stemning.
Jaja.. Da var den dagen over.
Og bilen er litt lei seg igjen.
Tror det har gått en topppakning til :( Den liker seg ikke og det bobler mye i vannet..
Får ikke tid til å skru på den før onsdag/torsdag så jeg får gruble litt over hva jeg skal gjøre.
Det blir enten å bite i det sure eple og plukke av toppen og sende bort til planing og bruke litt $$$, eller så blir det å la den stå og si som så at nå er det nok denne sesongen.
Takk for praten til alle som var der i dag. Morro å juge litt med andre fra forumet :D
Plane topp og få på en stål toppakning? :)
Ser den! Må av med toppen min for tredje gang i sommer selv, så vet åssen det er. Men du må bare få røsket den av og få inn bedre pakning :) stå på!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Koste på deg en athena pakning fra PPF :) eller skjærkant! :p jeg personlig har dårlig erfaring med cometic! Det blir itte tett!
Skikkelig kjedelig selvsagt, men langt fra overraskende. Nå ser du enda en gang hvorfor enkelte av oss er så sterke tilhengere av lavkomp. når ikke minimalt bensinforbruket på rolig transportkjøring er det som skal prioriteres langt høyere enn alt annet. ;)
Jo høyere man prioriterer performance, pålitelighet og levetid - jo lavere bør kompresjonsforholdet være. :)
Skjærekant er helt topp:) el-ring pakning fra Pedersens Racing. 1,5mm tykk, men koster 1800kr da.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tenker nok blokk og topp skulle vært planet skikkelig, og få klemt det sammen med ARP bolter.
"Ein skigard kan ikkje vara evig veit du" ;)
artig ordtak... :P
var artig så lenge det varte da.. :D
Det var da ikke værst den tok deg hjem til dala..
Her har du løsninga vettu ;D
http://www.youtube.com/watch?v=3suQy44G_B0
[QUOTE=howdini;636014]Og når Zeeker s sin toppknakning holder, hva er da neste som ryker ??? (det eneste som er sikkert er ved neste ras med toppakning som holder, er et mye dyrere ras)[/
På en motor som er justert i benk av kyndige og man etterpå holder øye med bblamnda , temp målere osv. Skal man vel ikke gå rundt å tenke på hva neste ras kan bli?
Jeg får se hva jeg gjør. Jeg har ikke undersøkt hva det vil koste å plane toppen, og evt blokka.
Akkurat nå kjenner jeg at shiten kan få stå der for seg selv. Er ikke lysten på å skru eller tenke noe mere på'n :/
Neia, en skal ikke tenke på hva som skal rase neste gang, men det er mange som bruker topppakningen som sikkerhetsventil slik at trykket går ut der i stedet for nedover i blokka og kan ødelegge enda mere. Topppakningen må da byttes uansett hva som skjer.
Nå kan det være at toppen min ble skakk på Rudskogen og holdt akkurat tett på våler men takka for seg på gardermoen i går. Inte vet jag
Toppen ble ikke sjekka/plana etter Rudskogen
nei... selge bila og begynne med tennis....
eller golf.. så kan vi stå på terrassen at meg og slå nedpå fossum-feltet.. :)
[QUOTE=J.A.S;636053] Er bare en ting som er garantert når det gjelder motorer med sånne effekter som denne, de vil gå istykker! Hvor lang tid det tar er det selvfølgelig mange faktorer som spiller inn, Zeekers kjørestil gjør levetiden betraktlig kortere ihvertfall:cool:.
Så igjennom hele tråden nå Zeeker, veldig bra:D
Kan få 3 racketer med meg :P
En møter på noen motbakker av og til. Men ting ordner seg over tid.
Liker godt denne bilen. Kjedelig at det skal bli sånn kluss, men blir nok bra til slutt :D
fant ett bilde ta deg å meg ! hehe :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/2238.jpg
nice bilde :)
Zeeker: du kan jo være med meg å sette i motor i den oransje mens du er i 'tenkeboxen* da :D
fotball?? er jo værre enn religion det... fa'li saka...
men du vet hvor kjapp jeg er, så skjer ikke noe denne uka... ;)
Blir det noe mer kjøring på deg i år eller? :) hva er planen?
Håper det blir mere kjøring. Må i hvertfall prøve på det :) Er i litt bedre humør nå enn på mandag, hehe.
Har vært litt opptatt denne uka så bilen står urørt, men må vel klare å skru av toppen og sjekke litt på mandan/tirsdag.
Da blir det å levere den til planing og håper jeg får skrudd den sammen igjen i slutten av neste uke.
Har ikke kjøpt noen frakkingpakning. Det ble en El-Ring pakning. Også kjøper jeg unbrako 12.9 bolter. (Og borrer opp ene hullet i toppen til olje)
Så hvis alt går sånn jeg vil og ingen andre ting skjer som koster fresk så blir det kjøring i kontrollerte former med ett stort forbruk av dekk den 15. sept. :D
Det er i hvertfall planen
det er på dokka eller?
:) Da er det bare å glede seg.. og krysse fingra... hvor skal du plane toppen forresten? østlandske?