Heldigvis har de pumpe her i Bergen ;)
Printable View
Heldigvis har de pumpe her i Bergen ;)
De har pumpe i Drammen også :) Jeg har lekt med tanken om å lage til en B200 motor som går på E85, og som igrunn kun skal være billig i drift og momentsterk. Toppefekt over 4500Rpm osv i den sammenheng, er uvesentlig. kunne tenke meg en momenkurve som ligger høyest mellom 1200-4000Rpm. Rett og slett en sliter. :)
Stutte kammer, masse plast og innsug på 40 cm... værsågod. Hvor sender jeg regninga? :D
Skriv fakturaen i snøen, så kommer sola og kvitterer ;) hehe :)
Beng. Printeren er ræva, funker ikke på snø... :(
Bruk verdens eldste blekk ;)
Det er usynlig når det tørker.. :p
Thats my point Bjørn :p Hehe :)
E85 er morro :D
Bare se på de som har bygget bilen til å gå på E85, går som fy ;)
Godt eksempel,
Königsegg, på blyfri i statene har den 870Hk, blyfri her i Europa, 960Hk, på E85 1'005 Hk ;)
E85 er arti ja. Og lukten av avgasserne blir rett og slett himmelsk :D
Hallo!
Jeg har lyst til å "hobby" trimme B200-F`en i 360`n :)
Noen som har noen tips som jeg kan STARTE med, sånn lette triks for å få den litt gvassere?
Grenrør? Kam? Porte toppen? :)
Har litt lyst til å jazze den opp litt, men vet ikke helt hvor jeg skal starte uten om at det blir veldig dyrt! :)
Hadde vel ikke startet med epoxyen uten tilgang til å teste litt hvor den skal sitte... heller startet med en noe friskere kam enn std. Volvo-uansett-type og begynt derfra.. :)
Kjell.. Du kan gjøre som vi snakket om her om kvelden da vi satte inn VX kammen.
Noe annet jeg tenkte på på vei hjem, er om du evt hadde skiftet ut det sprutet som sitter der med et LH 2.4 system fra en 240. Er vel no sånn L-Jetronic greier som sitter der nå. Den Tenninga og bensinstyreenheten vil ikke væra så glad i at det blir gjort endringer på motoren ettersom den jobber ut fra mer faste verdier. LH 2.4 er ikke det mest optimale det heller, men det vil fungere endel bedre enn det som er der nå.
I den lille 360'n ville jeg faktisk vært mer drastisk, og skifta hele motoren til en 230F, LH 2.4 og K eller H kam. pynte litt på toppen, og øke til 11:1 i komp. Vil tippe 135-140Hk på veiv uten å sikte for høyt. Eller for dyrt. K- kam til en 1000 lapp, og en 230 F til et par lapper.
Hvordan går det med eksperimentene da?
Kan godt tenkes at vi kan gå opp noe på halsinga om vi gjør som Bjørn foreslo... dvs slakker av kanalen litt :) men ikke for mye, vi skal jo ikke sveise inn bedre diffusor i veggene på kammeret på den første toppen, og da må man flytte mere av diffusoren litt lengre inn i kanalen :) BTW lagt ut et bilde i tråden din Ola ;)
Hvor høyt budsjett har du?
Som motor i en bruksbil/gatebil mener jeg at det er meningsløst og bortkastet å legge ut penger på å suge trimme en B200. Nesten uasett hva du gjør så vil all merkbar effektøkning av betydning skje på turtall fra 4000 o/min og oppover.
Jeg mener at hvis du ser på resultat/kr. så er det å bytte motorblokk til en B230 det som gir suverent best resultat og mest kjøre og eierglede.
Hvis du vil beholde den originale B200 blokken, da er det strokerveiv som gjelder.
Hei.
Bare en fundering..
Har en b230 med 16v topp, standard 2,3 volum og komp, glt kammer, b204 innsug, timos 4-2-1 trim grenrør.
Motorstyringen er også original b234 bokser (lh2.4)
Vil det ha noe for seg å gjøre som mange gjør med turbo motorene sine å øke til 3" spjeldhus og LMM og i tillegg øke dysestørrelsen prosentvis like mye?
MVH Frode
Ville nesten tru det burde være positivt :) Akkurat samme som jeg har gjort selv faktisk :) 315cc dyser vil passe deg bra.
Ulempen er at det skal lite utslag til på spjeldet for å gi mer luft, så du må venne deg til at den vil oppføre seg litt annerledes enn før. jo større spjeldet blir, dess mindre trenger man å åpne det for å gi motoren det den vil ha av luft. Kan bli litt kjedelig i køkjøring og treg trafikk, og når man skal ta pent igang :)
Hvordan villle dette påvirke effekten i forhold til kjørbarheten? Verdt det??
Regner med at oppsettet som sitter på motorn i dag ikke har så mye mer enn orginaleffekten på b234??
MVH Frode