Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 86 av 206 FørstFørst ... 36 76 84 85 86 87 88 96 136 186 ... SisteSiste
Viser resultater 2.126 til 2.150 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #2126
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    r-dyser. ok. og de kan eller ikke kan jeg da bruke uten formotstander gaupe? når jeg tenker meg om så har jo scstyling.no også slike r dyser mener jeg. om de kan brukes uten noe om og men...

  2. #2127
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    R dysene er høy ohm ja. Så de er bare og plugge inn. Må bare si meg litt uenig i 558 diskusjonen, 968 lever 465cc på 3,8bar og 440cc på 3bar. Så de krever absolutt ikke btr.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  3. #2128
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    R dysene er høy ohm ja. Så de er bare og plugge inn. Må bare si meg litt uenig i 558 diskusjonen, 968 lever 465cc på 3,8bar og 440cc på 3bar. Så de krever absolutt ikke btr.
    Ulempen er jo da om de er produsert for 3.8 bar, og får ødelagt sprøytebilde på 3 bar.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #2129
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    var å handla motorlakk på torshov og et par pensler. har et mål om få pussa over og lakkert den nå før nyttår. så får vell bare stå på da. kjøpte også nye pinnebolter for eksosmanifolden. da 3 var knekt etter å skrudd av så fant jeg det greit nok å skifte ut litt potensielt småporrøse bolter med nye. alle bolter, skiver og muttere nytt er kosen sin.

    hvis R dysene leverer som de skal på 3 bar som skal være originalt og de passer uten formotstander blir det bestilt så er den ok if so...

    edit: nå når jeg prøver å starte bilen i kulda sier det bare knepp igjen når jeg vrir rundt nøkkeln, så tydelig at jeg må skyndte meg å få dette på stell med FKn

  5. #2130
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Hvor fikk du tak på boltene? er spent på malinga av blokka nå ja
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  6. #2131
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    boltene kommer fra samme plass som det meste andre som hører volvo original til. kverneland bil/volvo forhandleren hehe
    ja spent selv spess siden jeg må få satt inn fordeleraksling og det før jeg starter å male opp nå. får se hvor langt jeg kommer i dag.

  7. #2132
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Hvor mye måtte du ut med for di boltene? Er ikke dem dyre?

  8. #2133
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Trodde det var bolter til toppen jeg. De pinboltene der er ikke dyre
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  9. #2134
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    er til eksosmanifold/toppen de der ja
    aner ikke pris. har ei lang liste med smådeler jeg skal betale samlet for når jeg er ferdig med småhandlingen

  10. #2135
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Trodde det var bolter til toppen jeg. De pinboltene der er ikke dyre
    Faen da, 20liters bøtte med maling og koster til troll da eller?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #2136
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Faen da, 20liters bøtte med maling og koster til troll da eller?
    Kikka ikke på bilde en gang jeg, bare titta fast innom også scralla ned.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  12. #2137

  13. #2138
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    ikke stort som har skjedd i dag. ble en solid runde rydding i mekkebua for å få plass til å stå å skru samt ha det litt mer kos og orden i delene, så når jeg var ferdig med det så tok jeg bare å skifta de to pinneboltene på eksossida på toppen som var knekt under demontering. er de som er nermest turbon, så de får sikkert mest hot-cold-hot hele tiden. skal se om jeg får gjort litt mer i morgen.


    samtidig tok jeg F blokka inn i varmen og heiv meg på demontering av fordelerakslingen. var ikke så vanskelig det. men greit å gjøre det på den F blokka før jeg skrur fra "hele" FKn for å få den inn igjen må innom kverneland i morgen og få tak i 2 simlringer til det aludekslet rundt veiva å den akslingen der. greit å skifte med det samme tenker jeg.
    tror jeg også skal stikke innom torshov å kjøpe calipterlakk og lakke opp et par detaljer blått også får se hva jeg får tak i...

    mye moment skal reimhjulet på veiva og den fordelerakslingen strammes til med?

  14. #2139
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Fordelerakseldrevet skal trekkes til med 50Nm, samme som kamdrevene.
    Bolten til svingningsdemperen skal trekkes til med 60Nm, så vinkeldras 60*, men ser mange bruker bare å dra til det de orker eller bruker muttertrekker så den ikke skal løsne..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  15. Takk Kodja takket for denne posten
  16. #2140
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    fikk da "min" nye elåpner til bagasjelokket fra usa. original volvo del. skal bli digg å bytte ut den uoriginale


    ryggekameraet med nightvision kom også fra hongkongchingchong i dag. neste til 945n kommer vell om et par dager tenker jeg

  17. #2141
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hvor skal du felle inn dette da? Håper ikke du gjør det som på bildet

    Er spendt på hvordan du løser problemet med skjermen på spilleren
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. #2142
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe den blir innfelt i den omtalte nye diffusern\innsynsbegrensern under fangern mot potta

    ja er jeg også. blir å starte på det når jeg har fått ut motorn i 242n å fått den i drift. for da er det plass til å stå i bua og skjære og plaste litt nytt dashbord. blir ikke store endringene, bare smådetaljer samt opptrekking i noe tøy\skinn av noe slag skal fjerne de nedsynkningene på dashbordet på høyre og venstre side av buen på dashen. har ikke noe bruk for nedsynkninger der, samt det får det til å bli litt mer cleant. får se hvordan det blir. har jo uansett to sprekkfrie dashbord så om det ene ikke blir bra så setter jeg bare inn det andre
    så også at jeg på det andre har en brakett montert for spiller istede for 3ramme. så om noen trenger så rop ut et lite bud på den

  19. #2143
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    ryggekamera på en persjonbil? hallo, klarer du ikke rygge etter speil ?
    Volvo fantast?

  20. Takk boman, TurboHansen, R-israelsen takket for denne posten
  21. #2144
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    ryggekamera på en persjonbil? hallo, klarer du ikke rygge etter speil ?
    Med alt ekstrautstyret Kodja skal ha, i tillegg til turbomotor, så kommer bilen til å gå som en 240 med 200K tilslutt vel.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  22. Takk TurboHansen takket for denne posten
  23. #2145
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    er derfor man skal prøve å få godkjent mer hk enn 220 med tanke på understell og bremser er såpass oppgradert til slutt
    dessuten er det flott med mye ekstrautstyr
    og jo. jeg klarer meget godt å rygge med speila på bilen. men ryggekamera er et must når man har inngang for det på spillern duppedings vettu!
    hvis pc'n snart vil starte så får jeg lasta opp bildene av dagens arbeid også... crap pc...

  24. #2146
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    plukka av og skulle prøve å få av reimhjulet på veiva... den satt godt du! ikke har jeg svinghjul montert så får ikke kilt den fast i bakkant. tips til å få dratt av når jeg ikke har muttertrekker?



    synes jeg snart har pussa nok på blokka til å starte opplakking snart. må bare få satt inn fordelerdrevet før jeg starter på det tror jeg, samt sveist på mutter i bunnpannen til oljetempen



    pussa over vannpumpedrevet, fordelern og termostathuset samt støttestaget fra blokk til innsug.


    blå calipterlakk fra torshov. 115 kr. må ha en til for siste delene som skal lakkes opp.





    grei dekkevne på calipterlakk fra torshov. får se hvor holdbar den er i løpet av tida motorn her er i bruk da. er den for dårlig for slik bruk er det jo bare å skifte ut eller få tak i alureimhjul... synes fargen er ok. blir sikkert fin kontrast mot fin å rød opplakkert blokk og sorte slanger og div. i motor rommet når det er done.

  25. #2147
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    sånn blir det litt likere å se litt hvordan de blå detaljene blir. er litt mørkere blåfargen i forhold til hva mobilen klarer å tyne fram så tror dette blir bra!! lakke opp reimhjulet på veiva i morgen nå.


    som jeg spurte over her så fikk jeg jo ikke av reimhjulet på veiva... men kom jo på at jeg kjøpte jo sånn GENIAL "crank pulley holder" eller hva den het fra IPD sist ordre. og da var det bare å sette den i hulla på reimhjulet, skru av muttern på strammern og sette det på. etter det var det bare å tyne rundt skralla og vips var den av no problemo what so ever!! funka også på drevet til oljepumpe\fordeler også! men da la jeg toppen der mot tannhjulet til Kam'en. gikk fint det å! kosta ikke stort å hjalp nå i alle fall meg betraktelig! vell verdt investeringen.


    deksel til veiv og oljepumpeaksling av. blir å vaske\reingjøre det godt og få av alle pakningsrester før det blir sammenskrudd igjen


    nyvaska\reingjort\rensa oljeånding... møkkete som FA-- når jeg starta med avfetingen og grønnsåpa


    sånn var akslingen til forderen også inne og fordeler montert i. skal ta den ut igjen før oppmaling av blokken men måtte jo teste at det gikk rundt som det skulle gjøre.
    skal lage en god how to til videre nybegynnere når jeg er helt ferdig med sammenskruing og slikt og legge ut. er ikke vanskelige greiene fant jeg ut, men vanskelig nok om man ikke vet hvor man skal starte!

    merka ikke før etter jeg satte hvitmerking på dekslet for flekken på kamdrevet at det var en liten plastmerking på regreimdekslet hvor det skulle times. glemte å se på fordelerdrevet men der også fant jeg jo slik merking så da ble det ok moro å lære noe nytt hver gang jeg er uti bua å skrur litt. er ikke så redd for å starte på 16V motor bygging når jeg er ferdig med alt dette nå merker jeg.
    bare få tak i siste simlringene til dekslet over her nå så blir det å skru sammen og male opp.

  26. #2148
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Veldig kjekt med verktøyet du kjøpte fra IPD. Er litt knot om ikke svinghjulet er på og man mangler luftverktøy...

    Du kommer til å erfare at B230F(T/K) er temmelig lett (les lego) å forstå seg på. Morro å få til ting selv også
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  27. #2149
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    ja det var genialt verktøy nå trenger jeg ikke være redd for å stå å knote med akkurat det i allefall. moro å lære slikt

  28. #2150
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Kan bare ta to svinghjulsbolter og skru inn i veiva, på svinghjulssia ofc, også legga et staaaaaaaaaag mellom motorbukken og de to boltene. Også skru
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 86 av 206 FørstFørst ... 36 76 84 85 86 87 88 96 136 186 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •