Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 147 av 206 FørstFørst ... 47 97 137 145 146 147 148 149 157 197 ... SisteSiste
Viser resultater 3.651 til 3.675 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #3651
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    var å gav Jacobsen en liten prøvetur i dag. kommer nok en feedback når han er ferdig med å ronke samt får igjen vettet etter å ha sitti i en opel\skropel med litt mer hk enn meg
    Hehehe kan ikke si noe annet en at det var en helt konge tur! håper det årner seg med lekkasjen.
    ja steike var moro med mr. pickup på omkjøringsveien jah ;-p haha, ser for meg et langt fjes på den gubben.
    Vi fikk jaggu en finger i tillegg også fra en i mitsu lancer elns da kom det en finger i retur gjennom takluka fra øystein gitt. visste at den takluka var der for en grunn hehe
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  2. Takk Kodja, roffenn takket for denne posten
  3. #3652
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Bra respons i motoren iaffal! Kjapp i turtallsendringer

  4. Takk Kodja takket for denne posten
  5. #3653
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Jacobsen: godt du kosa deg sånn det skal være og tro meg, jeg kosa meg også der vi blåste forbi lancern, lot den komme forbi og puttra bak den oppover omkjøringsveien og blåååste forbi når vi kom på toppen bare for å vise hvem som er sjefen... skjønner ikke hvorfor de rakk finger jeg altså, tror de var lei seg for å bli frakjørt av en god "gammel" 242 hehe sånn det skal være her i verden!!

    Torra: ja motor reagerer fint på gasspedalen. letta enkeltmasse fungerer fint på en lett bil i alle fall kjempemoro å kjøre må vell finne igjen det andre turtelleren som fungerer, for den som står i er jo litt ustabil, kommer en sjelden gang, men oftes aldri... det kan man ikke ha noe av! flytte over custom skiva og tut å kjør tenker jeg. om det ikke er kretskortet som bøller med meg. ladelampa kom plutselig tilbake i kveld å. aner ikke hvorfor den har vært borte fram til Nå i kveld etter dynamoskiftet jeg altså...



    før lydisolering. pussa over, fjerna gammel skitt og rengjort med rødsprit. klart for lydisolering









    dagens arbeid. 1 pakke Dynamat er ikke nok for gulvet til en 240. så må få tak i en til i morgen så jeg får ferdigstilt støydempingen. 4000kr totalt er dyrt men forhåpentligvis verdt det... skal få tatt siste rest og seteryggen bak + sidepanelene bak så sier jeg meg fornøyd foreløpig. vet ikke om jeg skal trekke støymatta over åpningene i metallet i baksetet????? eller om jeg skal skjære det til åpningene??? anbefalinger\tanker om dette?
    hva er foresten bunnpluggene limt på plass med? må ta de før jeg legger matter over hullene i gulvet til baksetepassasjerene der..


    hva er det skrufestet under belteboksen der til??

  6. #3654
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    bakseteryggen... misstenker det kommer mye støy fra bagajserommet og den veien inn i cupè så her må jeg gjøre noe.


    kappa til ei hel plate Dynamat Extreme og fjerna papiret på plassene der det kommer i kontakt med metallet. resten får være med papir på så det ikke herper og vanskeligjør fjerningen av papplaten på baksiden senere.




    pakket inn begge hjulhusene bak samtidig for å eliminere en del potensiell støy derifra også. alle med 240 vet at det kommer mye støy rett ifra blekket der med steinsprut og div lyder... håper det virker bra!!
    med det så var støyisoleringen i gulv fra torpedovegg og bak til seteryggen ferdig. tok ikke sidepanelene bak da jeg må sjekke\vente til det er gjort ferdig arbeidet i hjulbuen og se ann hva jeg skal gjøre med sidepanelene først bare jeg husker hvor jeg la de sidepanelen nå da........









    Lagde også nye kabler til El.styringen av C70 setene. godt å ha det litt mer systematisk i orden. gul = +. Rød = jording. for ettertidens feilsøking de hadde ikke sort kabel i 2,5#... originale kabelsko i originalt stikk til setene of course så det ikke skal gå ann å koble det til feil ved demontering senere... enkelt og greit no prob...
    gulvmatta er også grundig støvsuget ble så flott at det er til å bli glad av ser snart ut som en nybil innvendig nå hehe I would know, jeg ser på de på jobb hver dag


    mmmmm altså: MmmM90
    håper den nye masteren min kommer snart så jeg får gira skikkelig... lei av å fylle bremsseveske for hver lille tur jeg skal ha pga den britiske mastern er lekk som en sil... vanskelig gjør giring så det holder :(



    dette blir nok en gang trivsel fra i morgen av endelig fått kasta det originale 240 setet langt vekk!!! de er ubrukbare uten R-Sport trekk til å kjøre aktivt i...
    rensa det før montering men ble for sent i dag til å sette det inn med skinnkremen, det blir i morgen


    originale Tøymatter med gummibelegg på undersiden så vann ikke skal trekke nedigjennom fyyy så deilig det ble vurderer når plasten\gummien er utslitt å få laget en aluplate med riller som poppes fast istede... med logo og slikt selvfølgelig

    i morgen skal jeg da prøve å feilsøke\lete etter oljelekasjen på en bukk på jobb etter arbeidstid... håper jeg finner ut hvor den kommer fra samt at den er enkel å utbedre. hadde vært ok å fått noe easy fix på de småproblemene jeg har akkurat nå så jeg bare kan kose meg framover en stund. hadde vært godt å fått bygd opp litt energireserver igjen! skal også se om jeg får rukket og modifisert inn de 960 passasjertaklysene i sidepanelene mot midtkonsollen så jeg får innstegsbelysning
    og det skal legges kabler og bygges en veldig middlertidig montasje av 4x 5,25" i hatthylla så jeg har litt kjørelyd framover må ha noe kjapt og enkelt i hatthylla før helga tror jeg har handla høyttalerkabel og filt i dag.

  7. Takk Ekren takket for denne posten
  8. #3655
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    sikkert arti med å montere delene på plass igjen kan jeg tenke meg. føler at bilen blir mer og mer hel igjen
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  9. #3656
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Skal du lakke setene eller noe?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  10. #3657
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    sikkert arti med å montere delene på plass igjen kan jeg tenke meg. føler at bilen blir mer og mer hel igjen
    det er helt sant. føler bilen blir mer å mer bil igjen desto mer jeg monterer sammen. den skal jo ikke gjøres noe med innvendig når den skal lakkeres til høsten så her kan jeg utfolde meg fritt framover uten å tenke på det og godt er det!!!

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Skal du lakke setene eller noe?
    du har jo vært med lenge nok til å vite at disse ER farget opp igjen skal beholde den lyse fargen på de ja. lei sorte seter. blir å få de trekt opp i Atacamalignende skinn til slutt om planene holder seg der de er

  11. #3658
    Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Innlegg
    694
    Antall takk

    Standard

    har du bare støvsugd gulvmatta? jeg hadde iallefall helt klart spylt den ren med vann og såpe om jeg hadde hatt matta ut av bilen
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

  12. #3659
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Var på innspeksjon til kodja idag på kverneland! så bra ut
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  13. #3660
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Merkbar lyd nivå i cockpiten? Har kanskje spurt om dette før men sitter du høyere med disse setene vs de originale?
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  14. #3661
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    støvsugd bare ja og det ble veldig flott

    ekren: sånn det seg hør å bør litt småtteri gjennstår men det kommer seg.

    roffeen: man sitter høyere og lenger fram dessverre. burde vært laver og lenger bak. men har ikke lyst å kappe ut og ordne egne fester for setene riktig enda. skal se ann seter og slikt hvordan det blir framover. frister å se om jeg finner C30 r-design seter også forsåvidt... hehe

    fikk ny 900 clutchmaster i dag nå. men mangler separat beholder til den. butikken hadde selvfølgelig feriestengt :( må se om jeg får til en annen smart fix på dette om godeste ekren ikke har en på lur jeg får lånt

  15. #3662
    Registrerte brukere solan sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2011
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Det skrufestet under belteboksen der har jeg brukt til og flytte beltet lenger bak. Slik det er nå blir det fort de som sitter bak kommer snuplende ut fra bilen.
    77 Volvo 242

  16. #3663
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Der sto mine belter originalt
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  17. #3664
    Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    VCCN medlemsnummer
    242
    Innlegg
    309
    Antall takk

    Smile

    "mangler således kun breie typen sortlister for dørene for å ha komplett sorte tykke midjelister liggende i god stand "

    Øystein
    For å lage deg lister som passer på dørene, tar de noen helsvarte baksjermlister til 245. Den bakre venstre lista bruker du på høyre døra, og omvendt. Listene må kortes litt... men dette skjønner du. Og jeg er sikker på at du greier det. Skjær løs bakstykket som er mot bakskjermen. Så kapper du lista, også setter du bake endestykket inni igjen...festes feks med svart Tec7.
    Jeg har engelske clutch mastere liggende... men er for tiden på ferie...
    Og du har sikkert fått tak i ny før jeg er kommet hjem..
    Snx
    Svein A. Strande

  18. #3665
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Der sto mine belter originalt
    på 242n?

    Sitat Opprinnelig postet av solan Vis post
    Det skrufestet under belteboksen der har jeg brukt til og flytte beltet lenger bak. Slik det er nå blir det fort de som sitter bak kommer snuplende ut fra bilen.
    ja jeg også stusser over at det står midt foran døra liksom... men den pinnen som står å holder beltet i spenn nederst der, flytter du den som står på den plassen fra før bakover eller har du brukt noe annet?

    Sitat Opprinnelig postet av Beachee Vis post
    "mangler således kun breie typen sortlister for dørene for å ha komplett sorte tykke midjelister liggende i god stand "

    Øystein
    For å lage deg lister som passer på dørene, tar de noen helsvarte baksjermlister til 245. Den bakre venstre lista bruker du på høyre døra, og omvendt. Listene må kortes litt... men dette skjønner du. Og jeg er sikker på at du greier det. Skjær løs bakstykket som er mot bakskjermen. Så kapper du lista, også setter du bake endestykket inni igjen...festes feks med svart Tec7.
    Jeg har engelske clutch mastere liggende... men er for tiden på ferie...
    Og du har sikkert fått tak i ny før jeg er kommet hjem..
    Snx
    Svein A. Strande
    takk for tips igjen skal ha det i mente om jeg kommer over en 245 på huggern

    har vært å fått levert meg en Hovedclutchsylinder i dag nå fra 900 serie. og vært byn rundt for å finne separat beholder for bremseveske til den... endte opp på bikerbutikken utme "Trolla bruk", der Hells Angels holdt til før vell... de hadde en liten søt beholder på lager og litt tøyomspunnet slange for formålet. så jeg monterer dette i dag nå. bilde av parts og ferdig montert kommer... synd med den britiske jeg hadde, men virker som selgeren på ebay vil ordne opp i dette heldigvis

  19. #3666
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Jepp, på 242'en min er beltene der originalt. Kan jo fort hende noen før meg har flyttet dem da men
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  20. #3667
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    allright. får se om jeg flytter bak eller ikke, men er ikke noe krise for min del ettersom det skal sitte lite passasjerer bak i bilen her uansett



    ny clutchmaster fra 900 serie. slange og beholder fra Harley Davidson var på bikersjappa ved Trolla Bruk i dag etter jobb. de var de eneste som hadde separate beholdere så dette ble en midlertidig fix. kosta faktisk bare 180 kr for trådomspunnet slange og beholder. rommer ikke stort men nok til at jeg fikk igang cluthen min da berger jeg til jeg får tak i større beholder på Clutch og Brems på heimdal over ferien...



    done montert på plass. mangler å finne en smart plass å henge beholderen. må se litt på det i morgen nå... stripse den på plass tenker jeg...





    la også opp 4 kabler til hatthylla fra spilleren. skal sette inn 4 stk Pioneer 5,25" jeg har liggende her i hatthylla som en fiks på lyd fram til jeg virkelig begynner løpet... har også som dere ser fått satt inn Alpine D310 DVD hovedenheten i original plassen... det går akkurat på håret å åpne og lukke skjermen med bilen i fri, går fint med den i bakerste plassering på spaken og ikke sjangs med den forover. men under kjøring er det null problem å ha skjermen oppe. man tar ikke borti den uansett. man må vell helst lukke den før villmannskjøring men da har man jo vett nok til å lukke den ned også!! ble mye mer moro med en gang denne kom på plass også! gadgets <3





    da er endelig seter og gulvtepper på plass både foran og bak. har igjen litt småpill med å koble til siste instrumentene og sette på dekslene på sidene av midtkonsollen men skal se fort på det med cupe\fot\innstegsbelysningen på fredag før jeg setter på dette... må jo gå ann å få til fort og fint med en liten sag\dremmel

    på tide å legge seg vell før man må på jobb i morgen igjen ... brukte god tid etter montering til en kjøretur for å se på 242 turban til Ekren i kveld så ble litt sent...får ta igjen søvna til helga! not....... ble betydelig stillere med dempingen og ikke minst setene på plass med mattene også. helt kurrant synes jeg til å være turbo og 3" + twinpipe nå cruisebil!
    skal prøve å få smetta inn bilen på verkstedtime i morgen for å få skiftet mellomakselopphenget og lageret der. så det er i boks også før sommern er over!

  21. #3668
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Du kunne jo fint brukt bremsevæskebeholderen fra nyere 240. den har uttak til hydraulisk clutchpumpe. Da hadde du sluppet den lille fisen der
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  22. #3669
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Blir skikkelig stilig dette Har leita litt etter dynamat sjøl, så takk for tips og link
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  23. #3670
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Slik beholder har jeg også
    Fra bakbremsen til Rieju MRX
    Altfor liten egentlig

  24. #3671
    Registrerte brukere vazborris sin avatar
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Vestfossen
    Innlegg
    426
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Blir skikkelig stilig dette Har leita litt etter dynamat sjøl, så takk for tips og link
    Du får kjøpt det i drammen
    242 turbo bil oppbygning.
    242 1980 B19A veteran kose bil/ bruksbil


    Endelig bra det ikke fantes internettforum da de diskuterte om jorda var rund eller flat.

  25. #3672
    Registrerte brukere NilsenTurbo sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Melhus
    Innlegg
    191
    Antall takk

    Standard

    Brukt du mang pakka med lydisolering? ska gjør d samme på 240n min.. men æ ska ta tak og døre å
    VOLVO GOFØRTI

  26. #3673
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Du kunne jo fint brukt bremsevæskebeholderen fra nyere 240. den har uttak til hydraulisk clutchpumpe. Da hadde du sluppet den lille fisen der
    ja vet det, men vil ikke ha delt reservoar med bremsene. blir fortere dårlig bremseveska da. forsterka trykkplate\clutch så synes det er greit den sliter nok på sin egen veske istede for å ta virkningsgraden fra bremsene også

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Blir skikkelig stilig dette Har leita litt etter dynamat sjøl, så takk for tips og link
    takker google vettu

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Slik beholder har jeg også
    Fra bakbremsen til Rieju MRX
    Altfor liten egentlig
    jepp den er for liten, men som sagt, bedre å clutche enn å ikke fram til jeg får tak i skikkelig en

    Sitat Opprinnelig postet av NilsenTurbo Vis post
    Brukt du mang pakka med lydisolering? ska gjør d samme på 240n min.. men æ ska ta tak og døre å
    brukt 2, å da har jeg igjen noen plater som berger til sidepanelene baki og taket. skal ta alt av dører og sidepaneler jeg også, men dører blir ikke tatt før bilen er lakkert og sidepanelene tar jeg også når den tid kommer

  27. #3674
    Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    VCCN medlemsnummer
    242
    Innlegg
    309
    Antall takk

    Standard

    Øystein.
    Hvis du ikke vet det, så har volvo levert bremsveskebokser til 240 med uttak til hyd. master. Husker ikke delenummeret nå. Men det står stort sett standard på alle 240'r etter -90.... de som bremseveskeføler oppå bremsekoppen. Du skjønner det når du ser en. Da er det bare å kappe av tuppen og trykke innpå slangen ifra master'n. Sist gang jeg kjøpte en slik kopp, kostet den rundt n 1000,- på volvo.... Men det var nytt, selvsagt... Du finner sikkert en eller annen 240 på hugger'n. Er rimelig mange rundt Trondheim.
    Men, jeg håper det ordner seg med han du kjøpte den engelske masteren ifra.... Da er den seperat ifra resten av bremsesystemet.
    Sist endret av Beachee; 28/07/11 kl 17:41

  28. #3675
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    På clutch og brems så har dem en beholder som du trør rett nedi sylindern, fikser ett enkelt feste til denne så blir det bænkers
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

Side 147 av 206 FørstFørst ... 47 97 137 145 146 147 148 149 157 197 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •