Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1173

Tråd: forgasserturbo-tråden

Hybrid View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    HÃ¥vard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ser man det ja.

    Presisjonen på disse nålene er helt sinnsyk. Det finnes 900 forskjellige nåler og forskjellene mellom dem måles tidvis i 0.01 mm.

    Bensinkutt etter noe tid med normalkjöring tyder på at det er andre feil enn selve nåleprofilen, men å kjöre ladetrykk på en sugemotornål gir alltid farlig mager blanding.

    Hvordan er oppsettet ditt? Tenker da först og fremst på hele bensinsystemet og hele tenningsanlegget.

    For suksess trenger du ett velfungerende bensinsystem, ett korrekt oppsatt tenningsanlegg og en nål som er slipt til en profil som fungerer med det ladetrykket som kjöres.
    I bensinsystemet er eg litt usikker men pumpen i tanken er walbro style som skal gi 255l/t den eksterne trur eg er noke original bosch (usikker på denne) har og malpassi reguleringsventil med uttak til 2 forgassere.

    Tenningssystemet er stifteløs fordeler med vakumklokke fra turbomotor, og pluggane heiter vell ngk brp6es. Usikker på coil. Men her har eg liggande 123 fordeler med usb utgang, så då kan eg legga inn 2 tenningskurver. Har og ny coil, men er usikker på merke osv, kjøpt hos Pedersen racing.

    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HÃ¥vard B. Vis post
    I bensinsystemet er eg litt usikker men pumpen i tanken er walbro style som skal gi 255l/t den eksterne trur eg er noke original bosch (usikker på denne) har og malpassi reguleringsventil med uttak til 2 forgassere.

    Tenningssystemet er stifteløs fordeler med vakumklokke fra turbomotor, og pluggane heiter vell ngk brp6es. Usikker på coil. Men her har eg liggande 123 fordeler med usb utgang, så då kan eg legga inn 2 tenningskurver. Har og ny coil, men er usikker på merke osv, kjøpt hos Pedersen racing.
    Höres greit ut. Slangen som går fra den överste nippelen på Malpassiregulatoren, den går til trykkboksen, ikke sant? Den skal IKKE til innsugsmanifolden.

    Stiftelös fordelere har alt for lange tenningskurver. Måten å justere dette på på DIN lavkomp. B21 motor er å sette 1 BAR trykkluft inn på vakumklokken, ruse motoren til 4000 o/min og vri fordeleren til du har 27 grader fortenning. Problemet er at du da sannynligvis har langt mindre enn de 15 grader fortenning motoren trenger på tomgang og det er ett problem.

    Så lenge du har en 123 fordeler med tenningsretard for turbobruk så ligger du SVÄRT godt an.

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •