Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 59

Tråd: bakaksel tråden

Hybrid View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Tviler på at litt slakk på de hjulene har mye med ulyder ved pådrag egentlig, men kommer jo litt an på åssen lyd det er. De står jo helt stille når du kjører rett fram og ikke spinner, bare rikker seg litt akkurat når du spenner drivverket.

    Er det hvining, klunking, smelling, drev som høres godt....? Kommer den hele tiden, akkurat når du gir gass eller bare når du gir på hardt? I øyeblikket du gir på eller hele tiden?
    Starter i det du gir bån gass å drar på hardt.. mer klunking og hvining ilag... har kjennt på hjullager, å de virker fine... olje er ok..

  2. #2
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    Starter i det du gir bån gass å drar på hardt.. mer klunking og hvining ilag... har kjennt på hjullager, å de virker fine... olje er ok..
    Spørs om det ikke er et av lagera, fex pinjong/difflager. Det hadde jeg, da hadde jeg på en av akslene og da hvinte det i akselen hver gang jeg bremsa på gira eller ga gass, men ikke når jeg ga litt gass for å holde jevn fart. Kan tenkes at du har noe av det samme. Når du gir på så øker du belastningen på bla pinjonglager.

    Evt kan det være skader på kronhjul/pinjong. Men da er det mer tikking baki der i min erfaring i takt med hastigheten som kommer og går, følger gjerne pådraget litt.

  3. #3
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Spørs om det ikke er et av lagera, fex pinjong/difflager. Det hadde jeg, da hadde jeg på en av akslene og da hvinte det i akselen hver gang jeg bremsa på gira eller ga gass, men ikke når jeg ga litt gass for å holde jevn fart. Kan tenkes at du har noe av det samme. Når du gir på så øker du belastningen på bla pinjonglager.

    Evt kan det være skader på kronhjul/pinjong. Men da er det mer tikking baki der i min erfaring i takt med hastigheten som kommer og går, følger gjerne pådraget litt.
    tror kronhjulet er fint.. men hva gjorde du for å ordne det? bytte bakende og gi faen, eller er det reparerbart?

  4. #4
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    tror kronhjulet er fint.. men hva gjorde du for å ordne det? bytte bakende og gi faen, eller er det reparerbart?
    Herjet det istykker og ga bort det som var helt etter jeg bygde om til multilink .

    Like greit å bare bytte bakende hvis du skal fortsette å kjøre med original 1031/1041. Kostbart og trenger litt spesialverktøy og kunnskaper for å bytte de lagera. Ny bakende får du billig.

  5. #5
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Herjet det istykker og ga bort det som var helt etter jeg bygde om til multilink .

    Like greit å bare bytte bakende hvis du skal fortsette å kjøre med original 1031/1041. Kostbart og trenger litt spesialverktøy og kunnskaper for å bytte de lagera. Ny bakende får du billig.
    ok.. ja regner med en 1041/1031 i sverige kan ikke koste mer enn 1000/1500sek..

  6. #6
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    ok.. ja regner med en 1041/1031 i sverige kan ikke koste mer enn 1000/1500sek..
    Yep, noe rundt der, ja. Folk betaler mellom 500-1500 kr i Norge og.

  7. #7
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yep, noe rundt der, ja. Folk betaler mellom 500-1500 kr i Norge og.
    mhm..

  8. #8
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    1030 aksel da? sto ikke noe nevnt om den

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •