Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  125
Side 5 av 7 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 167

Tråd: Morten83: 1980 242 Tar form..

  1. #101
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard

    Takker og bukker Bilen fikk seg en liten luftetur i dag Har omsider fått somlet meg til å sende søknad til Statens vegvesen.. Sikkert tidenes dårligste søknad Er i overkant ræva på å formulere meg skriftlig Så da er det bare å vente i spenning..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. Takk Lasse R takket for denne posten
  3. #102
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Pleier ikke å være noe problem å forhåndsgodkjent, dette fikk jeg som svar på siste søknaden min:
    Generelt ved motorbytte kan det tillates ombygd inntil det største motoralternativet kjøretøyet kunne leveres med fra fabrikk. Kjøretøyet må bygges teknisk lik modellen som hadde største motoralternativ eller slik som Volvo beskriver i ”Volvos godkjente produktendringer”.

    Et motorbytte til en B230FK motor med 99kW/230Nm kan tillates da vi innehar dokumenter som tillater effekt inntil 162kW og 28kpm dreiemoment i nevnte kjøretøy. Motor må benyttes i original utførelse med originalt styringssystem. Motor må etter ombyggingen fortsatt tilfredsstiller gjeldende krav til støy og avgass.

    Det kan ved tvilstilfeller kreves fremleggelse av dokumentasjon for effekt og dreiemoment.

    Ventil for justering av turbotrykk tillates ikke.


    Edit: Hvis du ikke har papirer fra volvo med stempel og ditt regnr + at de går god for ombyggingen så anbefaler jeg deg å sende de en mail å skaffe det. Noen ganger ikke nødvendig, men som oftest mye enklere å ha
    Sist endret av Daruu; 28/02/16 kl 00:05

  4. Takk Dan Bay-Johansen, Morten83 takket for denne posten
  5. #103
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard

    Fikk svar i dag.. De gjør det ikke enkelt for meg Må jeg få Bilsportforbundet til å godkjenne buret mitt?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #104
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    har ikke bilsportforbundet ei bok med regler for sånt da? om du kan vise til den å at buret er innenfor kravene finnes det kanskje håp?

  7. #105
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.922
    Antall takk

    Standard

    Nei, de liker å gjøre ting litt innviklet for en. Hva med å kontakte opp og ombyggningsgruppa på Risløkka i Oslo? Går Ann å ringe de hvis du spørr ved sentralbordet

  8. #106
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    VCCN medlemsnummer
    779
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Skriv ut paragrafen fra bilsportboka som har med belter og bur og gjøre. Stemmer det overens med det du har gjort så er det jo etter bilsportforbundet sine egne regler godkjent.

    Skal du ha original 3 punkts belter tilegg eller kun 4/6 punkt?

    Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  9. #107
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.621
    Antall takk

    Standard

    Fekk nokelunde samme svar, det er berre og bygge etter bilsportboka. Og det viktigaste der er at buret ikkje skal gå framover b stolpe, osv. Når eg snakka med dei på tlf sa dei vertfall at det var sånn det skulle gjerast. Grunnen til at dei svarer sånn er fordi det er enkelt og greit
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. #108
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard

    Hater sånt papir drit! Skal søke opp litt i bilsporthåbdboka og se hva jeg finner.. Mr.Nilsen: Jeg var litt uoppmerksom når jeg lagde buret , så hovedbøylen går over festepunktet til 3pkt beltet.. Blir for trangt å feste det der..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #109
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard Morten83: 1980 242 Tar form..

    Planen var og kjøre kun med 4-punkt


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #110
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.621
    Antall takk

    Standard

    Pedersen racing selger E merka belterForskjellen fra andre belter er at det er vanlig beltelås, har vel noken med sikkerhet når eg må komme seg ut av bilen og gjere. Når du bruker dei trenger du ikkje orginale belter, får bilen godkjent kun med dei.

    Detta fikser du lett!Har orden på papir og kjøp deg ei bilsport bok og vis til angåande buret så burde det gå i fint
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  13. #111
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    VCCN medlemsnummer
    779
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Okay, da skjønner jeg problemet, hadde det ikke vært for det så hadde glidd rett igjennom. Det går nok i orden nå også men det blir jo litt ekstra papirarbeid
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  14. #112
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard Morten83: 1980 242 Tar form..

    Jeg har ECE merka belter , som skal være godkjent for gata. Problemet er at jeg vil surre skulderbeltene rundt bøylen i bakkant..

  15. #113
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.922
    Antall takk

    Standard

    Send en melding til Paul H her på forumet, han har godkjent både bur og 4 punkt i sin 242

  16. Takk Morten83, Paul H takket for denne posten
  17. #114
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.621
    Antall takk

    Standard

    Skal ikkje være noke problem og surre dei rundt vel?Er kun låsen den vei godkjenninga går på
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  18. #115
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard Morten83: 1980 242 Tar form..

    Det er vel røret beltene er surret rundt de er litt usikkere på.. Ser ikke helt problemet jeg , da dette er sveiset godt fast


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av Morten83; 29/02/16 kl 19:30

  19. #116
    Paul H sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rakkestad
    VCCN medlemsnummer
    479
    Innlegg
    308
    Antall takk

    Standard

    Du har Pm

  20. Takk Lasse R, Morten83 takket for denne posten
  21. #117
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard

    flaks jeg ikke gikk for denne typen...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. Takk Mr. Nilsen, Lasse R takket for denne posten
  23. #118
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.922
    Antall takk

    Standard

    Da er du nok "safe" mtp godkjenningen

  24. Takk Morten83 takket for denne posten
  25. #119
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard

    En annen ting jeg lurer på . Må jeg ha katalysator? Motoren hadde jo dette originalt , men det er vel avgasskrav fra 1980 som gjelder ? "Av hensyn til effekt / dreimoment og avgass/støykrav ,skal motoren være utstyrt med komponenter som er orginale på donorbilen eller tilsvarende disse" står det i papira...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #120
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.922
    Antall takk

    Standard

    Det var ingen krav til katalysator i 80 og tviler på du må ettermontere det da avgas kontrollen vel går på årsmodell bil og ikke motor? Jeg fikk hvertfall ikke beskjed om att jeg måtte ha katalysator på min 81 med 96 FK

  27. Takk Morten83 takket for denne posten
  28. #121
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard

    Var det jeg å trodde/regnet med.. Takker å bukker


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. Takk Lasse R takket for denne posten
  30. #122
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard

    Litt har skjedd. Bakakselen er strax ferdig, så mens jeg venter har jeg sandblåst ,grunnet og forsterket bakre bærearmer. Nå skal det lakkes Gleder meg til å få det på


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  31. Takk HansOla, Paul H, vangsfreaken, Lasse R, V90, Joachimbg takket for denne posten
  32. #123
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard

    Volvo 242 Cross Contry. Ny bakstilling på plass. Overhalt bakaksel med diffbrems 3.31 utveksling og hele bakstilling satt inn med polyforinger. Bilstein dempere u-kappa lesjøfors og overhalte kalippere .


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  33. Takk Dan Bay-Johansen, Lasse R, volvobrage, Joachimbg takket for denne posten
  34. #124
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.922
    Antall takk

    Standard

    For ett smykke Blir stas å få skilt på detta

  35. Takk Morten83 takket for denne posten
  36. #125
    Registrerte brukere Morten83 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    Sted
    Lunde I Telemark, Norway
    Innlegg
    100
    Antall takk

    Standard

    Ser fram til det nå.. Har sikkert irritert på meg halve bygda her nå med "prøvekjøringa" mi


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  37. Takk Lasse R takket for denne posten
Side 5 av 7 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

  1. I.H`s 1980 242DL
    By I.H in forum 200 -serien
    Svar: 345
    Siste post: 20/08/23, 14:32
  2. Volvo 343 DL 1980
    By Lubs in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 20/08/13, 15:24
  3. S: 1980 242
    By Tinnion in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 08/01/13, 12:10
  4. ø.k. 244 1980
    By F Dalbø in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 15/07/11, 09:53
  5. tennings hjerne er ikke i form
    By t.e.b in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/01/11, 21:36

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •