Hehe, okei. Men hva skal jeg si om de ser det? At den orginale havarerte og en tilsvarende ble benyttet og ladetrykkstyring (wastegate) ble flyttet over?
Fikk foressten time imorgen.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Hehe, okei. Men hva skal jeg si om de ser det? At den orginale havarerte og en tilsvarende ble benyttet og ladetrykkstyring (wastegate) ble flyttet over?
Fikk foressten time imorgen.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Får håpe på det da. Hvis ikke må jeg bite i det sure eple å kjøpe meg en 13c å vise bilen igjen
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sist endret av TurboThomas; 06/03/16 kl 21:27
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Var en tur på visning idag. Fikk desverre ikke godkjent motorbytte. Fikk mangel på:
- For høy co/lamdaverdi (fikk uheldigvis lamda/motorlampa opp i dash på tur til visning. får opp feilkode på oksygensensor)
- Oljesøl
- Tull med dempernr
Ellers så skulle det være iorden. Prøvekjøringa osv gikk greit.
Oksygensensor, er det det samme som lamdasonde? Vurderer at når jeg først skal kjøpe meg noe sånt å gå for torsov sin bredbåndslamda, noen som har erfaring med den? Er det uttak til vanlig motorstyring på den?
Edit: Fikk feil 232,113 og 212. Alle inngår "oksygensensor" så da blir den bytta så fort jeg vinner det.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sist endret av TurboThomas; 07/03/16 kl 17:15
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Kan vel kanskje simulere smalbånd ja. Er flere typer som kan det, så vil tro det funker
Egentlig ville jeg anbefalt å ha egen lambdasonde for bbl, og ikke bruke den til LH2.4. Har sett flere trøble med noen typer som bruker litt tid på å "starte opp" så lambdaen funker ikke før om 10 sekunder eller noe slik.. Skyt meg om jeg tar feil, men er sikkert noen her inne som kan dele noen erfaringer med deg
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Jeg har en bbl fra Torshow liggende. Den kan ikke simulere smalband. Har en bbl fra innovate som kan simulere smalband, men den bruker rundt 10-15 sek på å varme, så jeg bruker orginal lambda mot hjernen, å så har jeg bbl kun for avlesning på instrument
Okei. Takk for infoen. Da satser jeg på å bruke en lamda til motorstyringa og en bbl. Har ikke lyst å selge meg en da? :-P
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Desverre, den ene er i bruk allerede, å den fra Torshow skal inn i en Anna bil jeg har
Fikk gjort litt i helga, bytta lmm (håper det ordna seg nå, er mye mer responsiv på gass, null feilkoder, grei/bra på tomgang osv) og fiksa lekksajen. Er ikke så mye å ta bilde av. Så nå mangler jeg bare å få ordnet det me det dempernr bt klagde på.
Foressten, noen som har noen formening med fronten? Kan si så mye at jeg har tenkt på usa blinkers en god stund nå, men hva sier folket til en 940 front? Kan det bli tøft? Liker 940 fronten bedre om dagen, selvom jeg tror 90'fronten kan ta seg bra ut om jeg klasker på usa blinkers i tilegg til turbogrillen.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
90-front med us-blink og rutegrill er både sjeldent og spesielt, jeg stemmer for det
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Je jeg er enig i det, men savner å ha tåkelys, må vel borre i fangeren da kanskje? Trenger tips! Føler egentli at "alle" enten har 940 front, eller gl grill og matte orangeblink på 90-92 mod 740. Så heller mot å ha fronten faktisk. Har sett kanskje 1 bil med den komboen jeg tenker å ha :-P
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Greit, da tror jeg at jeg muligens beholder fronten ☺
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Skjedd lite eller ingenting her, mangler å få ordna det med demperene. Må mest sannsynlig bestille nye siden det ikke var med noe papir eller dukumentasjon om at de har rett nr, til tross for at jeg kjøpte demperene med rett nr på siden. Men hva vet vel jeg. Blir gjort lite i påsken nå, tiden fremover går med til planlegging og tur ned til hamar på The Gathering, for dem som vet hva det er :-P
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Heldiggris... Kos deg i skipet
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Sweet, bare å komme innom å si hei om du kommer på det ☺
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
UPDATE!
Tja, skjedd en del siden sist, bytta lamdasensor og ordna oljesølet, i tillegg kjøpe og montere nye dempere frem da jeg greide å kjøpe er par med feil nr, bestilte ny time til ettervisning og eu kontroll i godtroen, og ja, den gikk igjennom begge uten en eneste feil så da var det bare å hente skilt!
Fikk kjøpt nye sko for en stund siden, tenkte å skille meg ut kanskje litt, felger som ikke alle har, å kom over et sett med Tevo Classic med bra dekk.
Ganske umiddelbare planer er:
- God vask
- Polering
- Motere Chip, åpent filter og stille til 1 bar igjen
Langsiktige Planer:
- Vindavvisere, usa blink og en vinge av noe slag
- 60mm senkefjærer foran
- 3"eksos eller tilsvarende
- Montere anlegg igjen, (Bygge kasse tilpasset under hattehylle) alt av kabler er lagt opp!
- Grøftelys (Skjære hull i fanger??) og tusenmetringer (Bak grillen, til mørekere tider)
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sist endret av TurboThomas; 12/05/16 kl 17:45
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Montert åpent filter, målere og den såkalte pysventilen fra biltema. Men noen som vet om en kurrant ladestyring til en hyggelig pris? Har gitt den opp kan man si, lader veldig forskjellig. Oftest i 4-5 gir så lader den 0.5, i 1-2-3 varierer det fra 0.5-1.1 (kanskje også mer)
Pleier å være litt treg fra 0.5-1bar hvis den bestemmer seg for å lade det. Trykket går ofte opp og ned når man har full gass også.
Bortsett fra det så er bilen gulle god! Kjørt omtrent 20 mil med den uten tull.
Legger ved et stemningsbilde jeg tok om dagen her
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Sitter selv å drømmer om elektronisk ladetrykksstyring, bare fordi jeg er lei av wastegate som tjuvåpner allerede på 0,6... Datasprut med støtte for det er åpenbart den ideelle løsningen, men det finnes mye andre fine alternativer også
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Vurderer nesten å ta av pysventilen, vet jo aldri hva man får av trykk. Plutselig får man 1.5 bar sikkert å da tærer det jo på.. sett litt på torshov sin El-boostcontroller, men må nesten se det an litt. Kunne kjøpt ny wg med grunntrykk på 0.8 eller 1 bar, men har lyst å ha muligheten til å stille det enkelt ned igjen.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Kjøp wg fra cosworth! Garrett 034 klokke hadde jeg på forrige turbo. Rett opp på 1bar, og lå stabil der over hele registeret
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Jeg kjører med den blå til venstre, veldig stabilt og fint på 1,0 bar Cosworth justerbar!
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Noe ala denne? http://m.ebay.com/itm/Escort-RS-Cosw...kAAOSwVFlUGW~K
Er ikke justerbar ser det ut til da.
Har ikkr lyst å selge da?
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740