For en stund siden ble airbag utløst mens bil sto så å si i ro (0-1 km/t), etter det ble airbag og beltestrammer på førersiden byttet (var ingen passasjerer i bilen, bare fører).
MenSRS-lyset har fortsatt å lyse en stund, prøvde å resette det viaOBD1 enheten, men fikk ikke kontakt og lys (annet en lyset som alltids kommer på når man trykker på knappen) på B-siden, så jeg prøvde å bruke elektronikk rens osv (følle alle stega som var logisk).
Nå en stund senere tenkte jeg at jeg skulle prøve på nytt, og når jeg plugga iOBD-kabelen på B-siden (i den eneste som er mulig der, altså den som går tilSRS-systemet) merket jeg at det kom et svakt lys i LED-en med en gang jeg plugget den i.
Er det noen som har peiling på hva dette kommer av? Prøvde å trykke for å lese av/resette feilmeldinger, men no luck, fikk bare samme lys som man får uansett om man er plugget i eller ikke.
Har vurdert å kjøpe nySRSstyreenhet for å se om det fikser erroren, men lite vits om det ikke er problemet.. srs-lyset er eneste som gjør at bilen ikke er EU-ok, og har til 31. mars å få det fikset.