Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 50 av 50

Tråd: Feilkode CEM-5F40

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Nå er litt av problemet at han bor noe langt fra volvo verksteder / butikker . Men koster mindre på volvo heatco en den fra bcb. Nå byttet du pumpen til varmeren -er jo den som satte feilkoden men ble kanskje ikke noe mer tikking fra den etter skifte ? om pumpen du byttet til fungerer og du sletter feilkoder skal jo den feilkoden ikke komme tilbake -om du har prøvd det ?
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard

    Har slettet feilkoden ja, å prøvd på nytt, ingen tilking å same feilkode dukket opp, men som noen nevnte tifligere så blir pumpen styrt av fotosellen, så om den ikke virker så kan vel feilkoden slå ut på pumpen, selv om pumpen er i orden, men ikke får "bedkjed" av forosellen om å starte, men etter som det tar litt tid å demontere, å enda lengre tid å vente på deler, så vurderer eg å bytte allt av innmat som det kan vere noe feil med, så eg slipper å montere samen for så å demontere hele greiene ijenn en uke senere for å bytte noe anent

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard

    Skal ringe heatco å høre hva di tror bør byttes, for den på bcb syntes eg var i dyreste laget til å ikke vere orginal del

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Enda bedre hadde det vært om linkene fungerte
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Heatco er rette og høre med -men tror nok dem vil anbefale og sende varmeren til dem .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard

    Men om eg tar ut varmeren å sender den til di, så blir eg vel "bil-løs" i 2 uker pga kjølevann-lekkarse. Så da har det vert bedre å kløpe en som er overhalt, å sende min gamle etter eg har byttet

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Nei du blir ikke det -er bare og skjøte sammen vannslangene med et rør i passende tykkelse og slangeklemmer -teipe litt kontakter så kan du bruke bilen . Fant en varmer fra en 05 og en 06 på bildeledatabasen.se til litt over 4000 som var fra v70 - vet ikke om det skiller på 07 eller om det er 08 dem gikk over til webasto varmere .http://no.bildelsbasen.se/
    Sist endret av holter; 27/12/15 kl 02:19
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Går du ditt og søker på dieselvarmer så finner du brukte , er en landsdekkende side for norge også men fant ikke til v70 eldre en 08 der .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. aug. 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    Hei.
    Bytt overhetingstermostaten så går nok pumpen din igang. Strømmen til dieselpumpen går via denne og bak til pumpen. Denne sitter utenpå varmeren og ny loddes inn. Du kan jo jumpe den å se om varmeren starter opp da.

  10. #35
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Finndel.no sjekk der brødrene london har en pris 3100kr
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Bilia eller volvo verksteder selger det meste av deler til disse varmerene - så en termostat sender dem sikkert til deg , er vel heller ikke så dyr den . Brødrene london har nok kanskje varmere - egentlig et søppelfirma når en skal spørre etter deler der men kanskje bedre på netthandel , vært der noen ganger siden jeg ikke bor sånn langt derfra . Vil ellers anbefale deg og kjøpe vida siden du bor langt fra volvo verksted , da har du rep manualer -delekatalog -tips til fiks og ikke minst det beste på markedet for diagnose på en volvo .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    VCCN medlemsnummer
    1823
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    Kjøp ikke brukt. Du har null kontroll på hva du får. Totalrenoverte min varmer. Ink ledningsnettet. Dette kom på 6700kr. Å da er alt nytt.. å da vet jeg det er nytt å funker.

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard

    Da har eg svidd av 7000 kr i softwarer på nardo, så nå har eg svensk meny. Selvstart og 2 timere på varmeren, den starter fremdeles ikke, di anbefalte meg å skufte brenner inndsatsen, men det ble ikke jort da di kom med ett pris overslag på nermere 10 000 for å skifte deler for 3400 kr. Da var det flamevakt ca 3-400 kr, å inndsats ca 3000. Så da tror eg att eg kjøper delene å skifter selv

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Var da en voldsom pris på sw til parkvarmer ? mange timer hadde dem tenkt og bruke på skift av den innmaten i varmeren ? 6600 i jobb eller var det 10000 for jobben pluss deler ... ikke normale på enkelte verksteder -spesielt ikke bilia . Men er nå ganske greit og skifte brennkammer selv og ligger flere oppskrifter i how to delen på forumet . Godt det ikke var noe alvorlig med bilen -da hadde det vel kostet mer en du ga for den Kan tro den sw oppdateringen koster volvo mye -dem burde egentlig vært flaue for og ta en slik pris .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard

    Synest det var dyrt ja, men si 7000 eg har brukt var med bytte av glødeplugg og overoppvarmingsvern, men blir nok så eg skifter innmaten selv, da blir det ca 3500 med flamevakt, men erdet noen plasser di selger innmat biligere, er ofte halve prisen for akkurat same delene vist det ikke står volvo på esken

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Etter volvo kjøpte opp ardic så vet jeg ikke -kjøpte alt av deler til disse før på meca -men nå må meca kjøpe fra volvo også så blir omtrent samme pris . Var en som la ut en link på forumet til en side som solgte alt av deler til disse men tok ikke vare på linken siden jeg har webasto varmer -men kanskje noen andre her som vet om noen som selger dette billigere ?
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  17. #42
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av heggset90 Vis post
    Da har eg svidd av 7000 kr i softwarer på nardo, så nå har eg svensk meny. Selvstart og 2 timere på varmeren, den starter fremdeles ikke, di anbefalte meg å skufte brenner inndsatsen, men det ble ikke jort da di kom med ett pris overslag på nermere 10 000 for å skifte deler for 3400 kr. Da var det flamevakt ca 3-400 kr, å inndsats ca 3000. Så da tror eg att eg kjøper delene å skifter selv
    Ikke rart det ble dyrt - sw for timer software koster jo nesten 5000kr alene. så 1 times arbeid samt språk. ser fort at det blir 7000kr..

    Sitat Opprinnelig postet av heggset90 Vis post
    Synest det var dyrt ja, men si 7000 eg har brukt var med bytte av glødeplugg og overoppvarmingsvern, men blir nok så eg skifter innmaten selv, da blir det ca 3500 med flamevakt, men erdet noen plasser di selger innmat biligere, er ofte halve prisen for akkurat same delene vist det ikke står volvo på esken
    Det er fordi Volvo har en fastpris på bytte av komplett brennerenhet - ikke hele varmeren men brennerenhet. Er fort to timers arbeid å bytte denne i tillegg. mener å huske at komplett brennerenhet koster ca 7000kr, så 10000kr for alt sammen er ikke så aller verst mtp delepris og arbeid.
    Delenr på brennerenhet er 3731374 - du kan google det nr selv for å se hva det inneholder.



    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Etter volvo kjøpte opp ardic så vet jeg ikke -kjøpte alt av deler til disse før på meca -men nå må meca kjøpe fra volvo også så blir omtrent samme pris . Var en som la ut en link på forumet til en side som solgte alt av deler til disse men tok ikke vare på linken siden jeg har webasto varmer -men kanskje noen andre her som vet om noen som selger dette billigere ?
    Det var jeg som la ut det - og det er www.heatco.no. De selger reservedeler til ganske ålreite priser, siden det kommer rett fra Eberspächer istedenfor tre Volvo-mellomledd.
    Volvo har vel aldri eid Ardic? Men Ardic produserte varmere for Volvo til
    P2
    . i 1997 kjøpte Eberspächer Ardic.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Hvem som har eid hva vet ikke jeg -men det som ble lagt ut på forumet for nå kanskje 2 mnd siden var at volvo nå hadde eneretten på salg av deler til disse da dem hadde kjøpt opp produsenten eller eieren . Meca bekreftet også at dem etter en dato 2015 måtte kjøpe deler til disse fra volvo , jeg bare spurte på meca når jeg leste det på forumet om dette stemte og da sa dem at dem kunne skaffe alle delene men nå måtte dem da kjøpe dem fra volvo . Nei det var ikke den linken du har jeg tenkte på -siden var ikke norsk , men stemmer det den personen skreiv og det meca sa skal en da ikke få kjøpt deler fra heatco lenger .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  19. #44
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Hvem som har eid hva vet ikke jeg -men det som ble lagt ut på forumet for nå kanskje 2 mnd siden var at volvo nå hadde eneretten på salg av deler til disse da dem hadde kjøpt opp produsenten eller eieren . Meca bekreftet også at dem etter en dato 2015 måtte kjøpe deler til disse fra volvo , jeg bare spurte på meca når jeg leste det på forumet om dette stemte og da sa dem at dem kunne skaffe alle delene men nå måtte dem da kjøpe dem fra volvo . Nei det var ikke den linken du har jeg tenkte på -siden var ikke norsk , men stemmer det den personen skreiv og det meca sa skal en da ikke få kjøpt deler fra heatco lenger .
    Merkelig, dette skal jeg sjekke ut i morgen - synes det høres merkelig ut at Volvo skal ha fått monopol på en drivstoffvarmer, spesielt mtp. alder på disse. Det sitter jo varianter av Ardic i båter og lastebiler, som ikke nødvendig er assosiert med Volvo - og de benytter mye av de samme delene over hele spektret.
    Humoren er jo at Volvo selger ikke engang alle deler løst, men enten som kit, eller "Selges ikke som løs del, bytt hele varmeren" - og disse delene er jo i realiteten løse deler som er å skaffe.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  20. #45
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    Merkelig, dette skal jeg sjekke ut i morgen - synes det høres merkelig ut at Volvo skal ha fått monopol på en drivstoffvarmer, spesielt mtp. alder på disse. Det sitter jo varianter av Ardic i båter og lastebiler, som ikke nødvendig er assosiert med Volvo - og de benytter mye av de samme delene over hele spektret.
    Humoren er jo at Volvo selger ikke engang alle deler løst, men enten som kit, eller "Selges ikke som løs del, bytt hele varmeren" - og disse delene er jo i realiteten løse deler som er å skaffe.
    Like fantastisk som at Volvo ikke selger pakningen til lokket på ekspansjonstanker løst lenger. Kostet 24,- før, mens nå må det kjøpes komplett nytt lokk til rundt 500,-... Tydelig at Volvo beveger seg mer i den retningen at det kun blir kit å få tak i.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #46
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Like fantastisk som at Volvo ikke selger pakningen til lokket på ekspansjonstanker løst lenger. Kostet 24,- før, mens nå må det kjøpes komplett nytt lokk til rundt 500,-... Tydelig at Volvo beveger seg mer i den retningen at det kun blir kit å få tak i.
    den pakningen har sikkert Otto Olsen i Lillestrøm, evt Tess eller Biltema
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  22. #47
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    den pakningen har sikkert Otto Olsen i Lillestrøm, evt Tess eller Biltema
    Jaja, finnes jo en hel haug med steder å få tak i den på, men nå tenkte jeg kun på originalt. Tydelig at Volvo fader ut mye av løsdelene og tilbyr konkrete kit for hver jobb i stedet

    Noen ganger er det jo veldig deilig med et kit, mens andre ganger når der kun er en liten ting som er ødelagt, og man vet hva det er så føles det jo veldig unødvendig å måtte kjøpe en haug med ekstra ting.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det med deler til ardic ligger i en tråd om parkvarmer -men mange av dem på forumet , men husker ikke nå hva meca sa at dem hadde kjøpt delene fra før . Vet ikke hvor jeg får deler til webasto varmer heller -men regner med at volvo selger det til gode priser
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  24. #49
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.137
    Antall takk

    Standard

    Både http://www.heatco.no og http://www.auto-utrustning.no selger deler til både (Ardic) Eberspächer og Webasto til langt mer hyggelige priser enn Volvo selv.
    Meca blir det samme som å handle hos Volvo - et og to ekstra ledd og alle skal ha sin fortjeneste. Kjøp direkte fra produsent, spar penger.

    Nå returnerer vi til emne og opprettholder tråden til det som trådstarter ønsker svar/hjelp om.

    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  25. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    96
    Antall takk

    Standard

    På prisoverslaget fra nardo sto det att delene kostet 3500 så synest att 6500 for 2 timers jobb er litt mye...

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Svar: 4
    Siste post: 24/10/13, 01:27
  2. Feilkode 414 og 417 på -94 855
    By Snosokken in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 21/08/12, 17:39
  3. Svar: 30
    Siste post: 24/06/12, 20:51
  4. Feilkode: EFI-422 97 T5
    By OlavS. in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 29/10/11, 18:27
  5. feilkode 2-4-1?
    By griffin in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 06/02/11, 12:31

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •