Utrolig stilige og pene Ymir felgene, kledde bilen veldig bra
Fann lite info/bilder av multifilter- (pollenfilter) bytte på V70II. La litt bilder her : http://forum.vccn.no/showthread.php?...622#post959622
Enten er det bildene som gjør det, men de så direkte små ut.. Men ellers er bilen meget pen og oppegående
Defa smartstart montert ferdig. Fullførte med kupèvarmer i går. Fant til slutt proppen i torpedoveggen.
Ville ha kontakta på høgre side i motsetning til venstre som er originalt. Med varmtapetkniv var det lett lage hol. Kabel lagt bak innerskjerm
Styringsboks vart plassert skjult i rommet ved framfor frontrute. Måtte skjære et lite hol i plata for å få gjennom kablar.
Kabel til kupèvarmer dratt gjennomtorpedovegg på passasjerside. Måtte under bilen for å få fiska ut kabelen.
Ved første oppstart idag gikk alarmen pga kupèvifta. Kan innvendig alarmsensor kobles ut på disse som på V70N?
Endelig varme i bilen. Etter å ha lunket rundt på 58 grader, spratt motoren kjapt opp til 80 etter termostatbytte. Lars hos Gustavsson & Søn har ikke de minste fingrene, men byttet termostathuset idag. D er visst ingen enkel jobb. Dette gjelder bare 2010 modeller. Termostaten virket forsåvidt, men hadde forskjøvet seg slik at det ble åpning. Er svakhet på disse motorene.
Lars er flink han - Nils også Er meget fornøyd med Gustavsson jeg
Bra at det ordnet seg med varme i bilen. Men, hvorfor har du installert kupevifte ? Du har jo dieselvarmern som standard i bilen din. Og siden du nå har montert strømuttak har du sikkert også vedlikeholds lader ?
-08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km
Relevant spørsmål. Det er vel mer som et eksperiment; om det er tilstrekkelig å bruke kun elektrisk forvarming på kalde dager, eller om varmeren må å fyres i tillegg. Dessuten selges defapakkene til ok pris med alt i en pakke; lading, slangevarmer, og kupèvarmer. I tillegg er det fjernkontroll der jeg kan avlese temperatur, batterispenning og bruke autofunksjon slik at oppvarming startes ut fra utetemperatur og forhåndsinnstilt avreisetidspunkt. Liker den løsningen siden kabelen alltid står i på vinteren, og da trenger kona ikke tenke på om varme bør skrus på eller ikke. Det finnes jo defa-app også, men da er det månedlig abonnementpris. Er det minusgrader starter hun dieselvarmer med fjernkontroll slik at den får kjørt halvtimessyklusen. Autostart har jeg koblet ut for å unngå nedsoting.
Det er ingen tvil om at skal man ha skikkelig varme i kjølevannet er det dieselvarmeren som gjelder. Varmeeffekt på ca 5kw, mor Defa med ca 2000w(?)
Sist endret av GLTOslo; 06/01/16 kl 10:39
Jeg ser nå at Defa har en type slangevarmer der de lover 70-80 grader. Da er vi i tilfelle på samme nivå som Webasto/Eber - http://www.defa.com/file/9905419e955...%20420-423.pdf
Gleder meg til etterpå i dag. Da skal jeg bytte termostat på en XC70 ............ :(
Godt det ikke er mange av de som henger, din er nr 2 jeg har hørt om.
Sist endret av Petter; 06/01/16 kl 11:47
Min bilpleieportefølje:
http://www.detailersclub.no/forum/to...s-portefoelje/
svenskimport bil ? ref tilDIMspråket
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
Flott bil hvor tok du tenningsstrøm fra når du monterte defaen?
Jeg tolket koblingsskjemaet slik at tenningsstrøm (blå ledning) ikke var nødvendig å tilkoble med mindre man vil styre dieselvarmer fra samme kontroll. Jeg har allerede egen fjernkontroll på webastoen
"D* - Blå : Kun nødvendig ved fjernstyring av brenselvarme.
Ved elektrisk bilvarme detekteres tenningssignal
ved spenningsfall ved start av bil."
Sist endret av GLTOslo; 07/01/16 kl 09:00