Her forteller fotografen/forfatteren om boka:
http://www.aftenposten.no/webtv/#!/v...fundamentalist
Ganske morsomt faktisk
Her forteller fotografen/forfatteren om boka:
http://www.aftenposten.no/webtv/#!/v...fundamentalist
Ganske morsomt faktisk
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Satt akkurat å så filmsnutten. Morsomt prosjekt. Begynner faktisk å bli en god stund siden jeg hørte om det nå.
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Det var en flott gave. Dumt jeg ikke tenkte på det
Jeg får handle meg ett eksemplar selv vel!
Artig sak. Og han har i og for seg sine poenger - selv om jeg vel får si at visse av analysene har en noe halvveis rekkevidde.
Hvordan var det med "sosialdemokratiske verdier", eller hva han kaller det? Var 240 helt først og fremst en funksjonell og konform "IKEA-bil" i perioden da den var aller mest "aktuell", som vel må ha vært frem til ca 1982-84? Var den ikke også en temmelig dyr bil å kjøpe, nærmest steget før Mercedes på status-stigen? Med mulig unntak av en 244 Turbo i 1981, var den riktig nok ikke noe BMW-alternativ, men det var i grunnen heller ikke Mercedes den gangen.
Han mener at det gikk dårligere med 240 i liberalismens tid, som vel må være fra midten av 80-tallet - da flere heller ville ha seg biler som skilte seg ut. Og det er ifølge statistikken ikke feil. Men her bør det også påpekes at 240 allerede på begynnelsen av sin siste tiårsperiode ble produsert på overtid etter vanlige standarder, så der hadde det ikke vært det minste merkelig om den hadde gått ut av produksjon.
Og så det med at man finner flest 240er i Hedmark på grunn av lavere gjennomsnittsinntekt, som medfører at man beholder gamle biler lenger. Sikkert ikke feil. Men det hjelper også at biler ruster mindre i innlandet. Og at det der finnes utpreget bilkultur - sammen med masse småbruk og uthus med god plass til å oppbevare overskuddsbiler.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Kul fyr, han ringte meg mens han var på feire i kristiansand for noen år siden, og ville ha bilde av bilen min hadde helt glemt det, ble litt tøft bilde.