Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Maskinfillas arbeidsbil. Volvo 940 LT Turbo. Ørsmå ting gjøres...

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Lightbulb Maskinfillas arbeidsbil. Volvo 940 LT Turbo. Ørsmå ting gjøres...

    Då er arbeidsbilen bytta ut fra daff Golf 1,3 liter til 940 med lavtrykkstøøøbo. Hvilket utvilsomt føles mer rektig.
    Ikkje minst er det nå lenestol ein sitter i og ikkje kjørkebenk... Og ein slipper å gire ned i oppfor bakkane

    Men skulle gjerne hatt eit orginalt lokk til luftfilterboksen på denne, så eg kan få i eit skikkelig filter istedenfor biltema skrotkonfilteret! Har noen eit til ein fornuftig pris så haust ut!








    Går denne til noe fornuftig fra innsuget?
    Eller skal den bare plugges, eller benytte den til ladelufttrykk manometer..?
    Sist endret av Maskinfilla; 28/12/15 kl 19:04

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Sjekk dumpventilen du, sitter på turboen hvis du har 13c.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Har sjekka Turboen som eg regner med er 13C. Der er alt på plass.
    Bensintrykk regulator og alt ser greit ut, så trur eg donerer ein plugg. Eventuelt setter inn eit manometer.
    Må bare pønske ut ein diskret plass som ikkje er overstadig harry...

  4. #4
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Mener det skal sitte en slange fra innsug til veivhusventilasjon, sjekk om det er den du har der

  5. Takk Maskinfilla takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Mener det skal sitte en slange fra innsug til veivhusventilasjon, sjekk om det er den du har der
    På turbo motor..??? Skal nå sjekke det hvertfall!

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Er på turbo også ja, nærme blokka i grunn. Midt mellom syll 3-4, så sitter det en liten slange ned på veivhusventilasjonsslangen.

  8. Takk Maskinfilla takket for denne posten
  9. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Takk for tips, fikk sjekka den i dag.
    Dere hadde selvfølgelig rett med slangen som var til overs. Den er nå satt på plass.

    Syntes eg måtte ha på plass ladetrykksmåler når eg først fekk meg bil med turbo.
    Men leita litt etter ein grei plass å plassere den, då dashbordet er strøkent (Det einaste på bilen, men likevel) og uten sprekker.
    Så ville nødig skru i det. Pluss at ein trenger jo ikkje reklamere for bilen forran at det er turbo... He he (Ikkje sikkert den forblir lavtrykk heile tida i mitt eie)
    Men ein tidligere eier har hatt magnetfeste for mobiltlefon, limte den på manometerhuset. Så hvis ønskelig er den lett å fjerne uten merker noe sted,
    Og den er diskret plassert. Ser snodig ut, men ser ut til å funke. med mindre Karlsons har svikta i løpet av natta.






  10. #8
    Registrerte brukere andre sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2014
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    440
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    hei!
    Øverst til venste i dashbordet ditt sitter det en luftdyse. Den plukket jeg ut og satt måleren min inn i. Fungerer fjell og er ganske diskre.
    lite tips

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andre Vis post
    hei!
    Øverst til venste i dashbordet ditt sitter det en luftdyse. Den plukket jeg ut og satt måleren min inn i. Fungerer fjell og er ganske diskre.
    lite tips
    Litt gammeldags og vil gjerne ha luftdysane på plass. Men takk for tipset.
    Blir jo kaldt på det Blide Sørland au på vinteren.

  12. #10
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Kjøp holder til a-stolpen modeltilpasset er grei

    Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Då må eg takke V90 for handel av lokk til luftfilterboksen, så nå kan ein få seg skikkelig filter! Så kansjke den ufattelig slappe orginale dumpeventilen blir litt stillere au
    Godt sponvifta kamuflerer den på utsida...
    Tenkte på Pipercross panelfilter, regner med det er av det bedre typen. Og så får ein begynne å spare til litt åpnere eksos...
    Jobber på sjøen og er der nå, men E-Bay er jo alltids ein god venn hehe.
    Har det noe for seg å lage noen hull i luftfilterboksen..?

    Angående A-stolpe holder er det uaktuelt, sjølv om eg absolutt ser den praktiske plasseringa! Men må ha den av når eg kommer heim for å montere DAB antenne,
    noen som har enkle tips for å ta den av?

  14. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Gliset EU godkjent etter eit par nye bremseskiver og klosser framme og litt sveisning i høyre kanal... ganske mye sveising egentli.. HURRA!

    Ikkje fullt så hurra er det at den er begynt å fuske litt, asmtidig som
    ABS
    lyset lyser.... Skjønner ingenting, men trur det dreier seg om ein liten overledning ein plass
    Fo når eg dimmer eller tar på fullt lys, då slukner radioen litt...
    Skal au seies at den lader litt dårlig, men er dette nok til at den kan fuske?

  15. #13
    Registrerte brukere andre sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2014
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    440
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    Skjedd noe her i det siste bortsett fra EU?
    2004 V70R

  16. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Delvis, var jo ein god del som blei gjort til EU kontrollen. Har fått nye brukte felger, femeika Mega... Med Nokian Hakka 8 med pigg. kjøpte like greit tre sett felger. Har jo ein 240 som fortjener litt finere felger enn 14" stål.. Så fikk tak i orginale 740 turbo felger og Fondmetal 15" Pluss dei som nå står på 940 til ein heilt grei pris.
    Planen er turbofelger på 240en for å greit skrive inn 15" felger i vognkortet, pluss at dei er litt diskret, og Fondmetal som sommerfelg til 940en.

    Har i dag laget blendelokk til dumpeventilen på turboen for å bruke ekstern dump fra biltema og slange til turboinnsuget, Egentlig meint for 240en, men blir vel å teste på 940en for å se åssen det funker.

    Noen somm foresten har erfaringer rundt shimsing av den orginale dumpeventilen? Har tatt den av for å prøve med ei skive bak fjøra. Men jobber på båt og er nå midt i Nordsjøen og stamper, så går eit lite bel før eg ser resultatet. Funderer på å lage ei justerbar. (Kun for moroskyld :P ) Dessverre ingen bilder.

  17. #15
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    hvorfor shimse original dumpventil om du uansett skal blende den for å bruke en annen?

  18. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Er foresten litt skeptisk til den hersens fuskinga. Kjørte fra Sørlandet til Tananger på jobb og etter noen ganger med dimming begynner den å fuske.
    Lurer på om det er ladinga som kan gjøre det? Er LH 2.4 opplegget kjennslig for lav spenning? Tenker å bytte regulatoren før eg reiser heim og håper det helbreder syken

  19. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    hvorfor shimse original dumpventil om du uansett skal blende den for å bruke en annen?
    Egentlig er blendelokket til ein anna bil. Har eit 240 turbo prosjekt på gang. Denne er egentlig meint å gjøre minst mulig med å kun ha som arbeidsbil, men kan jo brukes som testkjøretøy au.

  20. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2011
    Sted
    I dei dybe skoger på Sørlandet
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Her er e så smått igang med blendelokk.
    Grunnet inget varmt arbeid, blei den så langt laget med baufil og fil.
    Har hål oh litt forsenking igjen, vurderer å ta den ei runde i dreiebenken. Det er 8 mm alu flatt"jern" så kan vel gå ned litt på tjukkelsen.
    Så blir det enkelt og greit gummipakning, eventuelt dreie spor til o-ring.




Lignende tråder

  1. Svar: 100
    Siste post: 04/01/16, 23:35
  2. Volvo 850/1.Gen V70 ønsker kjøpt! Arbeidsbil
    By immortal92 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 11/03/15, 15:13

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •