Jeg har vært innom temaet i en annen tråd. Kort oppsummert har jeg, etter lokal Mekonomen satte på 4 nye vinterdekk på bilen min, slitt litt med høyre fremhjul.
Det startet med at når jeg kom i hastigheter rundt +60 med litt krappe venstresvinger, så begynteABSlampen å lyse + 2 feilmeldinger (handlet om atABSvar blitt koplet ut).
Disse feilmeldingene forsvinner når bilen har vært parkert og tenningen avslått. Dvs,ABSlampen og en feilmelding er der når bilen starter, men når jeg har trillet et par meter, så blir de borte.
Kom dog tilbake igjen ved krappe venstresvinger i en viss hastighet.
Skrudde av dekket, løsnetABSsensoren og rengjorde denne. Dette bedret sakene veldig mye, men det har skjedd en gang etter dette at samme feilmeldingene kom.
Dog det er bare en gang ved relativ krapp venstresving i ganske høy hastighet (ikke høyere enn tillatt på stedet selvsagt). En forklaring på at den ikke har kommet oftere, kan helt
sikkert ha noe med å gjøre at jeg sikkert også automatisk passer på å regulere ned farten litt når jeg går inn i venstresvinger etter dette.
Men en ting jeg ofte merker i venstresvinger nå, er at den varsellampen som viser glatt vei (eller noe i den duren), som ser ut som vedlagte bilde har en tendens til å vises når jeg
drar venstresvinger. Men forsvinner like fort som den kommer, og gir heller ikke noen feilmeldinger.
Varsellampe.jpg
Er det noen som har noen ide på hva dette kan være? Kan feksVIDAgi meg et mer konkret svar på hva som forårsaker dette?
En ting jeg tenker er at kanskjeABSringen kan være slitt? Og hvis så dette skulle stemme, kan følgende produktet fra Biltema, som jeg linker rett under her, være aktuelt å prøve?
Noen som har erfaringer om dette er greit nok, eller er det bare bortkastede penger?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...NG-2000034541/