Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 7 av 115 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #151
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Japp det gjør de. Kjekt å skru fast svinghjulet ordentlig så man ikke blir benløs på grunn av slurv og latskap hvertfall.

  2. #152
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Greit å beholde beina ja!

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  3. #153
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Spørsmål: Hvor tykk er returslangen som går fra fuelrail til returrør? Kom på jeg må ha ny, men huska ikke å måle diameter...

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  4. #154
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    2.941
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker 8mm slange dvs 6mm innvending, men jeg har lagt opp nye kobber rør. Så jeg veit ikke hva det orginale er :S

  5. #155
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    høres jo ikke urimelig ut det!

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #156
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard


    Ny oljeslange fra hydroscand, nye reimer, ny bensinslange, 10mm 12.9 bolter til svinghjul og ny Locktite Har fri fra skolen torsdag og fredag, så da blir det bilskruing og innkjøring (om bilen starter og går som den skal)

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  7. Takk Lasse R takket for denne posten
  8. #157
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Du får ta en Hamar-tur på fredag eller lørdag da Så kan vi skravle litt. Mye kosta oljeslangen forresten?

  9. #158
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Bilen står i Lom, hjemme hos foreldra mine men, skal nedover igjen søndag! Forhåpentligvis med 940, så kan jeg da meg en tur over mjøsa til uka Ferdigpressa med banjo og en løs 90grader så kosta den bare 325kr

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. #159
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Jaja men er da fint med en lang innkjøringstur også Okei det går jo ann det, er stortsett i området på kveldstid hender jeg jobber litt overtid men det går sikkert bra. Billig i grunn det da

  11. #160
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja, mot at jeg skulle kjøpt an-slange til 250kr pr meter og koblinger til 120-150kr stk, så syns jeg det var billig

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  12. #161
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Så absolutt Lang er den da?

  13. #162
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    65cm fra senter på banjo til 90gradern

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  14. #163
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Akkurat passe det, nesten så jeg må stikke innom der jeg også da

  15. #164
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja det får du gjøre er forresten samme gjengene på an-koblinger, så de passer om hverandre

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  16. #165
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja det får du gjøre er forresten samme gjengene på an-koblinger, så de passer om hverandre

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    I hydraulikkverdenen heter de koblingene JIC
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  17. #166
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Jepp, veit det! Og koster halvparten!

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. #167
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Mindre enn halvparten også Og i grunn bedre kvalitet vil jeg tro, enn den kina pling plong an dritet de fleste selger.

  19. Takk HansOla takket for denne posten
  20. #168
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har laga wg-brakett og laga nytt stag på wg og wg-klaff. Ble ikke så fin, men funker fint. Ble klaring til oljeretur, og det var hensikten



    Det stemmer at svinghjul skal stå slik når motor står i ødp?


    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  21. #169
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Det ser bra ut det der Litt vanskelig å se på bildet, men svinghjulet er vel 6 eller 8 bolta så ser ikke ut som det er satt på feil hvertfall.

  22. #170
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Er 8bolta, så var der det passa best mtp starter joda, motor er på plass... Men, wastegate stanger i rammevang, så må borre et par nye hull..

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #171
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    ''Ingenting er umulig, kun ei utfordring''.

  24. #172
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja det endte med å lage ny brakett.. butta i rammevangen samme hvordan jeg plasserte den....! Å nå flytter jeg den på andre sia, mellom turbo og motor

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  25. #173
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. sep. 2015
    Sted
    HADELAND/ROA
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post

    Ny oljeslange fra hydroscand, nye reimer, ny bensinslange, 10mm 12.9 bolter til svinghjul og ny Locktite Har fri fra skolen torsdag og fredag, så da blir det bilskruing og innkjøring (om bilen starter og går som den skal)

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Godt valg hydroscand
    Volvo V70R AWD 06 Sonic
    Volvo 944 98 Turbo+
    Ford F-150 Svt lightning
    Pajero 2001 2.5 TDI

  26. Takk HansOla takket for denne posten
  27. #174
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. sep. 2015
    Sted
    HADELAND/ROA
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Har laga wg-brakett og laga nytt stag på wg og wg-klaff. Ble ikke så fin, men funker fint. Ble klaring til oljeretur, og det var hensikten



    Det stemmer at svinghjul skal stå slik når motor står i ødp?


    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Tenkte på en ting den slagen du har brukt retur røret/slange , ? ossen slange er det ? ,mange som har brennt seg på den å brukt vanlig slange, ser at det er 2 lag slange
    Sist endret av Frufemmer; 15/11/15 kl 08:11
    Volvo V70R AWD 06 Sonic
    Volvo 944 98 Turbo+
    Ford F-150 Svt lightning
    Pajero 2001 2.5 TDI

  28. #175
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    19mm hydraulikkslange! Stiv og fin

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 7 av 115 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •