Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
DTA kaller dette 2 takt ja, men en gang pr. omdreining er helt vanlig på 4 takts motorer og det er en meget god løsning som jeg tør anbefale at folk flest vurderer å bruke. Gir alltid godt, stabilt pg pålitelig resultat på 1. forsøk.
Hmm! Hvor sikker er du på dette? Det er riktig at noen motorer trenger 2 innsprøytninger pr. omdreining og derfor totalt 4 stk. pr. syklus, men en rødmotor med mulitpoint EFI er ikke blandt dem. Det er derfor ingen grunn til at noen skulle velge denne løsningen. Har du selv sjekket det?
LH 2.4'n som var orignalt på 740'n min hadde alle 4 dysene på 1 utgang.... En felles Grønn ledning fra støy-reléet (som også foret bla.a tomgangsventil, og andre induktive forbrukere) som forgrenet seg til alle fire dysene som common +12v, og en grå leder som forgrenet seg til alle dysene, som funket som brutt jord via EN utgang på LH 2.4 boksen... disse fyrte 2 ganger pr omdreining av motoren (som jeg har målt med scoop i alle fall) aka 4 ganger per syklus Mulig det var multipoint EFI, i og med at det sitter en dyse pr. sylinder, men alle 4 var fyrt av i batch samtidig... VAR i alle fall for min del, nå er det jo sekv. på bensin og WS på tenning, og LH og EZK er makulert... Faktisk aldri vært så lite plaget med bilen som etter montering av ettermarkeds motorstyring Jeg ser igrunn ikke problemet med 5'ere i det heletatt, aldri hatt problemer med oppsett av de Men så bruker ikke jeg originale "deffekt-COP's" heller, og lager elnettet selv med skikkelige ledninger... BTW LH 3.1 er ikke noe bedre heller... har en 850 uttafor her med et LH system som har bukka under for kystklimaet... "170"hk maskinen som står i den er det forøvrig ingen feil med, annet enn at den er første generasjon Volvo-motor med originalt påskrytte HK fra fabrikk