Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  10
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 31 av 31

Tråd: Minge89`s 940 fra 5og90 med husmorsjass

  1. #26
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått den eu-godkjent
    Må si att det var veldig deilig å bli ferdig med
    Å grunden til at jeg fikk feilkoder på tempsensor'n var at jeg hadde satt på feil kontakt
    Men bilen oppfører seg ganske rart, for hvis jeg gir hjernet, eller kommer i en bratt oppoverbakker så jukser den no veldig. Også soter den no veldig. Har regulerbar btr å har skrudd med til 2.5 bar men det virker fortsatt som at den går for fett, gubben mistenker att det har noe med tenninga å gjøre, men plugger å kabler er nye. Å gnisten ser grei ut. Den har også en tendens til å gå veldig lavt på tomgang(500), og andre ganger ligger tomgangen på 1500. Tar ett par sekunder før den legger seg på 7-800, å da virker det som den fusker/halter litt.
    Også lurer jeg på om det er noen som har svar på hvordan jeg ser hvilken kontakt som skal på hvilken dyse? Er veldig usikker på hvilken kontakt som skal til dyse 2 og 3 da merkinga mi datt av når vi satt i motor'n. Har prøvd å bytte fram og tilbake, men synes ikke det har så mye å si
    Sist endret av Minge89; 15/09/15 kl 09:34
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  2. #27
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Kan også legge til at det til tider kommer påttesmell ved giring.
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  3. #28
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg en liten oppdatering her:P
    Sant ut hvorfor bilen var så rar, byttet om på dem 2 hvite ledningene til lamdan å da hjelp det med en gang, var fortsatt ikke helt 100, men var kjørbar om ikke annet. MEN! har nå kjørt ca 65 mil, også når jeg skulle hjem fra jobben på marran i går, så startet jeg den opp, fikk kjørt 2 meter, også måtte jeg ha flatt jern for å holde den på 1500, så døde den! prøvde å starte den igjen men skjedde nada. Eller, starteren går rundt, men er ikke teng til gnist, skal prøve ¨å få den hjem i marra for å begynne å feilsøke, men er et noen som vet hvordan man kan teste om coilen eller tenningsmodulen er gåen? Eller svinghjuls sensoren?
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  4. #29
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Svinghjulssensor kan ohmes husker ikke nøyaktig verdi, men sjekk siste tråden min hvor jeg sliter med fjusk på min FK, så finner du verdien

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  5. #30
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen dere!
    Da er det en stund siden jeg har skrevet, men har faktisk skjedd litt Fant ut hvorfor bilen ikke ville starte, jeg å gubben forska en del fram og tilbake. Å helt tilfeldig mens gubben drev å turna motoren med skralle, tittet jeg ned i oljepåfyllingshullet, å da fikk jeg se att kammen sto helt stille. Vi flekka det fra hverandre, å da viste det seg att den tappen/kilesporet som kamdrevet skal treffe hadde knekt. Så da fant jeg fram en A kam jeg hadde liggende, som hadde den tappen. Fikk smekka det sammen å skulle turne en runde for å skjekke at vi hadde satt på regreima riktig, fikk skrudd motoren en havl runde, så butta det. Vi konkluderte med at det var fordi vi hadde fått komp igjen, så jeg tok i litt til å da hørte vi det var noe som knakk inni motoren Skrudde av toppdekslet igjen, å da fikk jeg se at "kambru" nr 5 var montert feil vei Hadde heldig vis dette liggende også Alltid kjekt med et lager har jeg fonne ut Så måtte jeg på jobben så gubben skrudde sammen resten. Dagen etter hentet jeg bilen, gikk ganske fint å kjøre den hjem, den tuller fortsatt en del når den blir varm. MEN! når jeg skulle hente jentungen i barnehagen begynte diverse lamper å lyse, også mista jeg servoen. Stoppa intil veikanten, åpna panseret å fikk se at remhjulet på veiva var løst! Fikk stramma den å kjørte pent hjem. Rev det fra hverandre å da fikk jeg se at den lille tappen på kamdrevet på veiva var dratt vekk. Så gikk en tur opp i garasjen hvor jeg har lager nr 2, å fikk fiska fram ett drev hvor tappen var intakt Fikk smekka det sammen å da starta den igjen Bilder kommer HAr også bestilt meg ny coil, for åse om det hjelper på juksinga. Hadde også et problem med att ræva løfta seg ved pådrag, kjørte opp på bukken å fikk se at bolten til nedre momentstag hadde knekt, å det stage bare hang og slang:P Å selve feste hadde fått en kjempesmell. Fikk borra ut den biten som satt igjen, gjenga opp på de gamle gjengene å satt i en gjengestang hvor jeg sveisa fast mutteren i ene sia, og skrudde i en ekstra mutter for å være sikker på at den sitter der. Måtte også skjære av festet for å banke det rett med en klubbe å sveise det fast igjen Dette glemte jeg selvfølgelig å ta bilder av:(
    Da trur jeg at jeg har fått med det meste Så får vi håpe bilen går en stund når jeg får bytta coilen, for nå begynner jeg å bli drit lei hele møka!
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  6. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  7. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2011
    Innlegg
    236
    Antall takk

    Standard

    Hva med veivhus-ventilasjon?
    1996 940LT Stv, alt elektrisk + soltak

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •