Motor er nyoverhalt og allt på stell. Skjønner ikke dette. Hvis du Batland er interessert i og se ms tunen min så er du velkommen til det. Kanskje du skjønner hva som er greia.
Motor er nyoverhalt og allt på stell. Skjønner ikke dette. Hvis du Batland er interessert i og se ms tunen min så er du velkommen til det. Kanskje du skjønner hva som er greia.
Start isåfall en egen tråd, så slipper du å blande inn dine ting i trådstarters.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Beklager. Har gjort det nå .
Ja, så… tilbake til min motor da
Det ser ut som jeg har to alternativ:
alt 1: fortsette som planlagt med en 400-ish hk motor, dvs selge turbo og dyser som jeg allerede har, og kjøpe nytt. turbo ny i eske, dyser aldri brukt, så skulle få bra pris for det.
alt 2: oppgradere planen til 5-600 hk, bruke turboen og dysene jeg har. Dette medfører hvor mye ekstrakost i stempel, råder og topp?
Edit: et spørsmål til... Hvor mye mister jeg i driftssikkerhet med å øke til 5-600 hk?
Sist endret av Lucifer*; 12/07/15 kl 10:53
For oppklarings skyld... Grunnen til at jeg har noen deler som er mye større enn de trenger mtp effektmålet mitt, er at det opprinnelige målet for mange år siden var 600 hk. For å bli ferdig har jeg bestemt meg for å selge turbo og dyser, og kjøpe nytt, som harmonerer med ca 400 hk.
Ser klracing leverer holset-turboer til ok pris. dog lite info om hvilket effektuttak de forskjellige er beregnet på. Noen som kan hjelpe med det?
Akkurat dette er grunnen til at jeg vanligvis holder meg unna tråder med "evigvarende", "langtidsprosjekt", gull , grom osv. Fremdrift i snegletempo øker sjansene dramatisk for at kursen endres underveis og blir vinglete og da blir resultatene alltid dårlige.
Holset Super HX35 har 54 mm inducer som rekker til minst 500 hk. Du finner mye info her: http://forum.savarturbo.se/viewtopic...83183&start=75
HX30 er dessverre for liten så her har Holset dessverre ett hull i utvalget sitt. Inducer mellom 50 og 52 mm er passelig som feks. en Garrett GT32.
Det er noen som leverer en egen lagd hybrid som er holset hx32. Jeg har hx30w selv og satser på at den holder til ca 300hk.
Salgstrick. Airtune sin HX32 har 54/78 kompressorhjul og HX35 Super har 54/77. http://www.airtune.se/product_info.p...lset-HX32.html
HX30 har kun 44 mm som er mindre enn 19T og ikke langt unna en original Volvo 740 turbo.
Garrett GT32 og legg merke til hva de sier om responsen: http://www.airtune.se/product_info.p...rett-GT32.html
Sist endret av Batland; 13/07/15 kl 15:20
Joda men så har hx30w'en større eksoshus. Jeg lader 0.3 på 2000 rpm.
Jeg har Holset HX35 med 50mm 7 bladers induser og 12 cm (a/r 0.73) turbinhus. Søk opp og snakk med Petter Lønning på Facebook. Han skaffer nye og bukte turboer direkte fra holset. Det han ikke kan om holset er ikke verdt og vite
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Skjedd noe her da?
Spennende lesning
09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
95mod Volvo 940 Turbo Banebil