Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  63
Side 17 av 26 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 630

Tråd: Bjørnar's 75 volvo 242 - B21AT forgasserturbo.

  1. #401
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Må da vell begynne å bli bra detta Bjørnar
    Når man synes det går tullete selv, da er noe riktig


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #402
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    Så ut til å være 1,6bar på 3600rmp. synest det ikke er verst for en tung holset

    Men må si bilen går noe tullete godt selv. Drar noe jævlig når den bikke 1,5 bar. Kjørte på et parti med bløt vei å her spant det rett ut på pådrag på 3gir! Skumle saker
    Nå går det veien her. 1,6 BAR på 3600 o/min er det god grunn til å være fornøyd med.

    2wd på våt vei med en turbomotor som fungerer er langt fra ufarlig hvis man ikke følger med. Med datatenning og oppjustert ladetrykk så kommer du nok til å slite løs på 4. gear også. Flere rundtom her river løs lett på både 4. og 5. gear ved rolig gasspådrag, som som for bare få år siden virket helt urealistisk. Direkte farlig.

  3. #403
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Håper 945'n blir klar da, så vi får se forskjellen på diesel å bensin turbo


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #404
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ksteen2 Vis post
    Håper 945'n blir klar da, så vi får se forskjellen på diesel å bensin turbo


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Nytter ikke med en sure dieselbiler hehe
    Neia, skal bli gøy å se hvordan den fungerer
    Sist endret av bjornarw; 09/07/15 kl 09:36

  5. #405
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Vi får nå sjå på det da


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #406
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nå går det veien her. 1,6 BAR på 3600 o/min er det god grunn til å være fornøyd med.

    2wd på våt vei med en turbomotor som fungerer er langt fra ufarlig hvis man ikke følger med. Med datatenning og oppjustert ladetrykk så kommer du nok til å slite løs på 4. gear også. Flere rundtom her river løs lett på både 4. og 5. gear ved rolig gasspådrag, som som for bare få år siden virket helt urealistisk. Direkte farlig.
    Såppas! ja det er ingen spøk når bilen logrer med rompa på høye gir. Men moro lell
    Du vet ikke forresten om lignende motorbygg har blitt godkjent hos biltilsynet?

  7. #407
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ksteen2 Vis post
    Vi får nå sjå på det da


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av Rudolf Blostrupmoen
    Time will show
    .....

  8. #408
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    Såppas! ja det er ingen spøk når bilen logrer med rompa på høye gir. Men moro lell
    Du vet ikke forresten om lignende motorbygg har blitt godkjent hos biltilsynet?
    Det er kjøre- og eierglede ja.

    Jeg kjenner ikke til det, men mener at mulighetene er tilstede med korrekt argumentasjon. Volvo leverte selv en 2 x dobbel 40 mm forgassersats til 8V rødmotoren i 360 som da tydeligvis må være godkjent. Hvis man da sier at man har en 140 hk Volvo B21AT motor som nylig er blitt påmontert Volvo sin egen 2 x dobbel 40 mm forgassersats og deretter effektmålt til 190 - 200 hk så burde det kunne gå gjennom.

    Videre leverte (leverer ?) GIK Turbo ett turbokit til Volvo som heter VT211. Dette består også av 2 x dobbel 40 mm forgassere, men hvorvidt disse lar seg godkjenner er uvisst, men med hjemmelaget grenrør og Holset turbo så sliter du uansett.

    http://www.gikturbo.se/performance/k...foerg-cis.html
    Sist endret av Batland; 09/07/15 kl 11:53

  9. #409
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ksteen2 Vis post
    Håper 945'n blir klar da, så vi får se forskjellen på diesel å bensin turbo
    At dere får se forskjellen, det skal vi fort bli enig om.

  10. #410
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Kanskje jeg få sende en mail til volvo da å høre om de kan sende noe informasjon rundt den satsen. Men det var uten turbo denne satsen til 360?

    Ja sendte en mail til GIK om denne VT211 satsen. Erland som hadde greie på dette var på semester, men mailen skulle skulle sendes videre.

    Ja tenkte å bare godkjenne den med gasserne og originalt ET manifold og turbo. Er tross alt bedre en ingenting.

  11. #411
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Trur du skal klare å få det godkjent om den klarer avgass kravet
    Det var det de var mest bekymret for på mitt bygg


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #412
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ksteen2 Vis post
    Trur du skal klare å få det godkjent om den klarer avgass kravet
    Det var det de var mest bekymret for på mitt bygg


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Men får de målt det i norge da?

  13. #413
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Avgassen ja.. Blir tatt på alle eu kontroller det


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #414
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ksteen2 Vis post
    Avgassen ja.. Blir tatt på alle eu kontroller det


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ja faen :P

  15. #415
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Men du har vell lov tell å forurense som ett fly da, siden den er 75.. Regla fra 75 gjelder da for den bilen liksom


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #416
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    ja er det. var det 3,5% CO det sto i kjøretøyforskriften? Prata med biltilsynet på tlf. i går. Der var det lite hjelp og råd å få. Fikk bare beskjed om å sende søknaden på hva jeg hadde tenkt å gjøre.

  17. #417
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    Kanskje jeg få sende en mail til volvo da å høre om de kan sende noe informasjon rundt den satsen. Men det var uten turbo denne satsen til 360?

    Ja sendte en mail til GIK om denne VT211 satsen. Erland som hadde greie på dette var på semester, men mailen skulle skulle sendes videre.

    Ja tenkte å bare godkjenne den med gasserne og originalt ET manifold og turbo. Er tross alt bedre en ingenting.
    Det stemmer. Det var en ren sugemotor trimsats til Volvo 360, men hvis den i praksis fungerer helt fint med turbo ved godkjenning så hva kan de si? Alt er jo tidsriktige Volvo original deler.

    Helt enig. God plan.

  18. #418
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    Men får de målt det i norge da?
    Neida. Dette er misforstått. En orginal bil må klare gjeldende krav. Den er allerede typegodkjent og alt er i orden. Dette norske CO på tomgang dillet er bare for å kvalitetssikre at bilen ikke er utslitt til for langt unna original tilstand.

    Med det samme man begynner å modifisere og trimme da gjelder det HEELT andre regler og kravene til dokumentasjon er så omfattende at slike tester ikke utføres i Norge. CO på tomgang og på lett rusing betyr ingenting i denne sammenheng.
    Sist endret av Batland; 09/07/15 kl 12:04

  19. #419
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Nei, men det er det de godkjenner etter


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #420
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    ja er det. var det 3,5% CO det sto i kjøretøyforskriften? Prata med biltilsynet på tlf. i går. Der var det lite hjelp og råd å få. Fikk bare beskjed om å sende søknaden på hva jeg hadde tenkt å gjøre.
    Ja selvfølgelig. Se post #23 her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...knad-16v-turbo

  21. #421
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Ja stemmer. Får bare prøve å se hvordan det går. Er jeg heldig treffer jeg på en fornuftig og behjelpelig saksbehandler.
    Mail sendt til volvo! Men disse forgasseren mine, stammer de opprinnelig fra volvo?

  22. #422
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Ring risløkka. De veit hva de snakker om, opp og ombyggnings gruppa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  23. #423
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    Men disse forgasseren mine, stammer de opprinnelig fra Volvo?
    Nei, Volvo 360 forgasserene er samme Solexforgasser som sitter på Fiat Ritmo Abbarth. Dine forgassere er samme type ekte Dellorto turboforgasser som sitter på Lotus og Lancias turbomotorer.

    Hvis du ser etter så ser du at de heter DHLA(H) og (H) betyr at det er "emmisjon" forgassere designet for orginale biler som må klare strenge avgasskrav. Disse forgasserene er spesielle på den måten at de er plombert på en måte som gjør at de ikke kan dyses til å gi like lav CO og forurense like mye som vanlige ettermarkeds forgassere. Det er mange som sliter som makk med å få disse til å fungere tilfredsstillende uten massevis av "miljøvennlig" fusking og nysing p.g.a. det innebygde justeringssikre miljøhensynet. Dette burde være ett greit godkjenningsargument.
    Sist endret av Batland; 09/07/15 kl 14:22

  24. #424
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ksteen2 Vis post
    Ring risløkka. De veit hva de snakker om, opp og ombyggnings gruppa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja spørs det. Der du var å godkjente bilen også?

    Sitat Opprinnelig postet av Batland
    Nei, Volvo 360 forgasserene er samme Solexforgasser som sitter på Fiat Ritmo Abbarth. Dine forgassere er samme type ekte Dellorto turboforgasser som sitter på Lotus og Lancias turbomotorer.

    Hvis du ser etter så ser du at de heter DHLA(H) og (H) betyr at det er "emmisjon" forgassere designet for orginale biler som må klare strenge avgasskrav. Disse forgasserene er spesielle på den måten at de er plombert på en måte som gjør at de ikke kan dyses til å gi like lav CO og forurense like mye som vanlige ettermarkeds forgassere. Det er mange som sliter som makk med å få disse til å fungere tilfredsstillende uten massevis av "miljøvennlig" fusking og nysing p.g.a. det innebygde justeringssikre miljøhensynet. Dette burde være ett greit godkjenningsargument.
    Aha. Godt argument. Låner noe av dette i søknaden jeg?
    Hvorfor har ikke disse miljøvennlig fjusking?

  25. #425
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Ja, var dæ


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 17 av 26 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Gunnar KRC Volvo 242 1975
    By Gunnar KRC in forum 200 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 18/10/13, 21:36
  2. -79 Volvo 244 DL med B21AT selges! (Troms) * S O L G T *
    By jompa in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 6
    Siste post: 10/10/12, 21:32
  3. S: 1975 Volvo 244 L
    By 264v8 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 10/11/10, 20:37
  4. Prisantydning: 1975 Volvo 242
    By Mr. Crepsley in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 20/01/10, 18:06

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •