Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Jeg ville brukt
    MAF
    til VE mappen og MAP til tenning og AFR mappen. Førts og fremst pga. muligheten for det, og at jeg er mest vant med MAP som load i AFR og tenningsmappen.
    Har ingen delenr, og husker ikke hvor jeg leste det, men ja det finns vistnok massemålere som må ha en viss IAT korreksjon i tillegg.
    Closed loop lambda blir jo i grunn måten VEAL fungerer på. Men med godt justert motor bør EGO authoritity på 5% normal sett være nok for å dekke normale variasjoner i drivstoff osv. Om du i utgangspugtet har AFR 12.5 i øvre region der du kjører closed loop, så vil det tilsvare maks AFR på 13.13 om lambdasonde skulle gi en falsk feit avlesning.

Jeg vil også pirke litt med en liten avsporing
    Gamle innsprøytninger som f.eks mekanisk og elektronisk med luftmengdemåler er ikke det samme som luftmassemåler. De to førstnevnte er speed density, og sånn sett mer sammenlignbar med sprut som bruker mapsensor.
    Men det går faktisk fint å bruke signalet fra en mengdemåler til MS3en, selvsagt med IAT korreksjon.
    Jeg har faktisk i ett par tilfeller hatt luftmengdemåler tilkoblet MS2 for å logge. Litt interesangt å se på logg hvordan en dumpventil arter seg, og hvordan turbochatter arter seg når luften slår tilbake uten dumpventil
    EGT7 temp er signalet fra luftmengdemåler.

Tøffe logger, hører lyden for meg påden øverste

Det med klaff maf er jo noe spessielt, og var for å få det litt på spissen men vil jo fortsatt opptre mer som maf enn map. Si VE 70 på 2000 rpm, må ha større opning inn enn VE 70 på 1000 rpm. Men ett map trykk behøver ikke å forandre seg i det hele tatt . Vill jo se en stigende kurve i output i forhold til total fløde.

Men map sensor signalet på en sugis vill jo alltid være atmosfære på bunn gass uavhengig av hva motor faktisk får inn

Klaff maf kan jo minne litt om itb load
    Sist endret av TomX95; 04/07/15 kl 12:19

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •