Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: 16v forbrenings kammer

  1. #1
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard 16v forbrenings kammer

    Hei eg rekker ut en hond om hjelp til å øke forbrenings kammere i min 16v topp noen som vet ka man skal gjøre eller? Har dreid av stemplene og mangler litt i toppen og der ble eg grønn

    kjør hardt, kjør stil kjør volvo uten tvil åååååh faen en purkebil

  2. #2
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    Her er en skade

  3. #3
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Tenker du på å senke statisk kompresjon? Har du bilder av stemplene også da, så vi kan se om du har rom for ytterlig kompsenking der? Du har nok ikke rom for så mye kompsenking i forbrenningskamrene, men litt er det vel.

    Men hvor lav komp hadde du tenkt å ha? Det er vel ingen grunn til å gå så veldig langt ned på en slik topp oppimot en 8v, med mindre du har tenkt å kjøre på utvannet bensin? Da hadde jeg heller satt inn noen verre kamakslinger, da den dynamiske kompresjonen i så måte blir lavere med mer durasjon.

    Angående skaden må du nesten finne ut hvor dype de hakkene er, og plane de bort. Om du måler de og ender opp med å måtte plane veldig mye før de evt. blir borte, kan du heller få sveiset opp nytt gods der som du får slipt i lik fasong som de andre forbrenningskamrene og deretter få planslipt sveisen til samme høyde som resten.

    Forøvrig: Tråden flyttes til motor&gir da den passer bedre inn der.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  4. #4
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    Ut i fra det eg har målt og regna ut så blir komptisjonen min 9.31:1 skulle helst hatt 8.5:1 har bilde av stempele her

  5. #5
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    8,5:1 på en 16v, skal du lade mye du?

    Jeg hadde nok ikke rørt forbrenningskamrene, men det er så. Er det originale stempler? Har du igjen mye gods i taket på stemplet nå? Jeg ser du har mulighet til å dreie gropa større i diameter, da burde du klare å hente mer.

    Jeg dreide utav til Ø84mm på mine. Dette ga ca. 8,3:1 med 86mm slaglengde og 530topp. Husker ikke hvor dypt jeg dreide de, men det var litt det og.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  6. #6
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    Kan max gå ned 3.58 mm i taket da har eg 4 mm å gå på i taket

  7. #7
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    Skal ha litt lading hehehe

  8. #8
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Har du også sett på poor man mods på youtube? Glad i grønt de og.

    4mm tykkelse i taket er greit, om du i tillegg tar mer i diameteren på skåla, så burde du kommer under 9:1, og det hadde jeg sagt meg fornøyd med. Regner med du har tenkt å kjøre med blyfri siden du vil så langt ned, men det er mye bedre forbrenningskammer i den toppen du har der enn volvos 8v topper, så du slipper unna med litt høyere statisk komp bare av den grunn.

    Ellers har du jo som nevnt kammer da. Du kan få omslipt de du har til litt mer løft og durasjon noe som senker den dynamiske kompen en del, og da er du i mål egentlig.

    Google dynamic compression calculator og lek deg litt med det. Jeg fant en bra en som var laget for Buick v8 om jeg ikke tar feil, men en motor er en motor, de tallene som betød noe gikk det an å endre på.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Lignende tråder

  1. 850 glt kammer
    By Mrmordi in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 30/05/15, 20:44
  2. Kammer Fra 2,0L på T5?
    By OlavS. in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 02/05/13, 20:19

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •