Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Alarm-trøbbel når avslått.

  1. #1
    Registrerte brukere Orlille sin avatar
    Medlem siden
    01. aug. 2014
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard Alarm-trøbbel når avslått.

    Har noen dager fått et merkelig problem.
    Alarmen på bilen er slått av, og når jeg setter nøkkelen i å starter opp så begynner alarmen å tute. Jeg lar motoren gå, og etter et par minutt slår alarmen seg av igjen.
    Noen som har vert bort i dette, og har noen tips til å få bukt med problemet ?

    Fikk også testet min hjemmelagde feilkodeleser (se bilde) i dag med følgende resultat:
    1-Ignition: kode 314
    2-Fuel: kode 113 og 121
    3-
    ABS
    : klarer ikke å få kontakt eller lest ut noe her??
    4-CC: kode 122 (denne er ikke noe å bry seg om tror jeg)
    Vet at det er vacuum lekasje (det bendet på venstre side av manifold ), noen med en lur måte å klare å skifte ut dette uten å skru av manifolden??
    Går sterkt ut fra at kodene 113,121 og kanskje også 314 vil ordnes opp i ved å få skiftet vacuum bendet.
    Feilkodeleser.jpg

  2. #2
    Registrerte brukere Orlille sin avatar
    Medlem siden
    01. aug. 2014
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Hvor sitter hornet til alarmen? Tenkte å få koblet fra slik at jeg ikke vekker hele nabolaget når jeg skal ut å kjøre på morningen

  3. #3
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Først ville jeg ha nevnt hva slags bil dette gjelder

    Hva som gjør at alarmen starter hørtes veldig ut som at den ikke har blitt skikkelig deaktivert med en fjernkontroll. Alarmhornet sitter montert midt på torpedoveggen i motorrommet. Hvis det ikke sitter et rundt horn der, så er den enten flyttet eller så har bilen din en uorginal alarm.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  4. #4
    Registrerte brukere Orlille sin avatar
    Medlem siden
    01. aug. 2014
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Bilen er en 1996 mod 850 20v. Vet ikke hvordan dette hornet ser ut, vet heller ikke om det er orginalt.

  5. #5
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Er plassert her:



    Og ser slik ut:



    De feilkodene du får opp kan nok stamme fra en vakumlekkasje, så ville ha gått løs på å fått ordnet dette. Kan være problemer med vakumtreet som sitter rett over spjeldet. Blir på sjåførsiden av innsuget
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  6. #6
    Registrerte brukere Orlille sin avatar
    Medlem siden
    01. aug. 2014
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Takker, får lete litt da hornet ikke er plassert på torpedoveggen på min bil. Vet at bendet inn på venstre side av manifolden lekker, knotete å komme til uten å demontere manifold. Har du noen tips til å få dette av og ikke minst det nye på manifolden uten demontering? Vet du om det er egen sikring på alarmen, som kan taes ut uten innvirkning på noe annet.
    Skulle også hatt dimensjon på o-ringen under vacuum treet, diameter og tykkelse.

  7. #7
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Hvis det er en original alarm burde vel startsperre være aktivert når alarmen er aktivert??? Altså bilen burde ha stoppet eller uansett ikke startet???

    Uoriginale alarmer kan være koblet opp mot bilens originale horn. (Var slik på min tidligere Nissan Laurel)
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  8. #8
    Registrerte brukere Orlille sin avatar
    Medlem siden
    01. aug. 2014
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Siden jeg ikke har noe horn på torpedoveggen så er nok dette en uorginal alarm.
    Har koblet fra begge orginalhorn under grill, uten at jeg får stoppet denne alarmen.
    Begriper ikke hvor hornet til alarmen er plassert, finner det ikke noen plass
    Vil skru ned kneplaten på passasjer siden for å se om veg eventuelt finner noe der.
    Burde vel få stengt av alarm om jeg finner releet og kobler det fra ?

  9. #9
    Registrerte brukere Orlille sin avatar
    Medlem siden
    01. aug. 2014
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen.
    Har fått ordnet alt av vacum lekkasjer, fått begge speil til å fungere og fikset sentrallås slik at alt fungerer som det skal.
    Har bare ett sinnsykt irriterende problem igjen, og det er alarmen som starter å ule når jeg starter opp kald bil. Klarer ikke å finne ut hvor hornet til alarmen er plassert, høres ut som den er på passasjersiden en plass. Har hatt av innerskjerm i dag og ser der en firkantet sak som det går strøm inn til, denne er merket med volvo på siden og det ligger papirer på Volvo Guard Alarm i bilen. Noen som vet hvordan et komplett Volvo Guard alarmanlegg ser ut, gjerne med bilde? Bilen er importert fra Belgia så alle papirer og manualer er på fransk,tysk og flamsk.

  10. #10
    Registrerte brukere Orlille sin avatar
    Medlem siden
    01. aug. 2014
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Etter noe søking fant jeg at denne ( nr 29) kanskje er den jeg fant under høyre forskjerm. Kan det være dårlig jord eller kontakt som gjør at alarmen uler etter at alarmen er slått av og jeg starter bilen?image.jpg

Lignende tråder

  1. V50 1.6D Stoppet opp - Antisladd funksjon avslått+++++
    By marius@foldoy.no in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 28
    Siste post: 01/02/13, 20:04
  2. Div lys på bilen lyser med avslått tenning
    By Aalsen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 40
    Siste post: 14/01/13, 06:59
  3. 740 B230K Går i 5sek etter avslått tenning
    By Aalsen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 14/11/12, 18:07
  4. S60 2002 - Nærlys/fjernlys når bilen er avslått
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 01/01/11, 17:42
  5. Batteri med avslått bil / mye tomgang
    By Nilsebu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 17/04/10, 17:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •