Hei!
Har en 530 topp jeg tenkte jeg skulle gjøre litt med, bortsett fra plansliping og porting. Noen gode tips der ute?
Hei!
Har en 530 topp jeg tenkte jeg skulle gjøre litt med, bortsett fra plansliping og porting. Noen gode tips der ute?
46/38 ventiler.
Kan vel bruke enkle stivere også tenker jeg. Skal du bytte turbo da?
Jeg har hørt at toppen på en motor har nesten alt å si på effekten...
Personlig vet jeg at det er mye en topp kan gjøre med en motor.
Har også hørt at n/a / "sugetrimming" er dyyrt...
Men turbotrimming er jo rimelig, alt etter hva du selv gjør det til
Toppen gjør mye om det eundt stemmer. Og jeg er ganske sikker på at Andre har turbo.
Ja da er vi på ca samme spor Skårholen
Har sett litt, blir nokk 8v Turbo kamaxel KLR T2 fra KL racing, samt nye ventilfjærer + porting samt plansliping. Tror dette holder
Hvilken turbo skal du ha da Andre? Det påvirker mye av resten av oppsettet ditt.
Har ikke tenkt så mye på turbo, da det medfører så mye andre oppgraderinger ellers. Har lyst på en større, men ikke akuratt nå.
Skal snart EU godkjennes også, blir dumt med alt for mye synlig trimm :(
Derfor jeg tror denne kammen fra kl passer bra, både med 13c og en litt større en dag siden
Jeg tror at du tar helt feil her. En 13C turbo er så liten at motoren fungerer best med den originale T-kammen. Du er ikke den første som vurderer KL2 kammen. En annen kar her inne tenkte også på dette, men ble frarådet KL2 da den er for vill. Han valgte i stedet KL1, men etter noe prøvekjøring syntes han at også KL1 var for vill så det ble en Volvo alfabetkam i stedet. Denne gav ønsket sluttresultat.
Ikke hvilken som helst alfabetkam heller, ble vel a kam som TomX95 havnet på. Største tjenesten du kan gjøre motoren din Andre er og fjerne 13c'en og sette på en større bedre en, BSRT325 med baklokk fra 240 / 740 turbo så er den bolt-on mtp originale trykkrør osv. Det andre du må gjøre er og bytte slanger til tur og retur på turboen, samt plane flensen på 940 grenrøret og helst porte det, selv om det ikke trengs men det hjelper. Så kan du bruke downpipen du allerede har, samme intercooler osv. Og begynne med å ordne topp har lite eller ingenting for seg når man har 13c eller tilsvarende turbo med for lite eksoshus.
Blir nokk en 8v Turbo kamaxel KLR T1 kam, og brst325 turbo hvis jeg finner dette
Hvorfor ikke gjøre som du blir anbefalt og være nærmere suksess?
Hadde planer om klr t1 jeg også, men ble frarådet av tor24. Han hadde testet kammen, og ble skuffet. Ble A-kam istede. Bruk den. Billigere, og mye bedre
Sendt fra Xperia'n..
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Har skjønt at A-kam er vanskelig og få tak i ??
Hvordan er BSRT325 turboen ?
A-kam finner du brukt for 300,- ...
Den turboen er knall
Sendt fra Xperia'n..
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt