Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: 530 topp, trimme

  1. #1
    Registrerte brukere andre sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2014
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard 530 topp, trimme

    Hei!
    Har en 530 topp jeg tenkte jeg skulle gjøre litt med, bortsett fra plansliping og porting. Noen gode tips der ute?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.525
    Antall takk

    Standard

    46/38 ventiler.

  3. #3
    Registrerte brukere andre sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2014
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    46/38 ventiler.
    med dobble ventilfjører?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Kan vel bruke enkle stivere også tenker jeg. Skal du bytte turbo da?

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.525
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andre Vis post
    med dobble ventilfjører?
    Det som er viktig er at de er av høy kvalitet og er tilpasset den kamakslingen du skal kjøre. Om det er enkle eller dobble spiller mindre rolle.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Godfjord
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Jeg har hørt at toppen på en motor har nesten alt å si på effekten...
    Personlig vet jeg at det er mye en topp kan gjøre med en motor.
    Har også hørt at n/a / "sugetrimming" er dyyrt...
    Men turbotrimming er jo rimelig, alt etter hva du selv gjør det til

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Toppen gjør mye om det eundt stemmer. Og jeg er ganske sikker på at Andre har turbo.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Godfjord
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Ja da er vi på ca samme spor Skårholen

  9. #9
    Registrerte brukere andre sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2014
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    Har sett litt, blir nokk 8v Turbo kamaxel KLR T2 fra KL racing, samt nye ventilfjærer + porting samt plansliping. Tror dette holder

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hvilken turbo skal du ha da Andre? Det påvirker mye av resten av oppsettet ditt.

  11. #11
    Registrerte brukere andre sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2014
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    Har ikke tenkt så mye på turbo, da det medfører så mye andre oppgraderinger ellers. Har lyst på en større, men ikke akuratt nå.
    Skal snart EU godkjennes også, blir dumt med alt for mye synlig trimm :(
    Derfor jeg tror denne kammen fra kl passer bra, både med 13c og en litt større en dag siden

  12. #12
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andre Vis post
    Har sett litt, blir nokk 8v Turbo kamaxel KLR T2 fra KL racing, samt nye ventilfjærer + porting samt plansliping. Tror dette holder
    Sitat Opprinnelig postet av andre Vis post
    Har ikke tenkt så mye på turbo, da det medfører så mye andre oppgraderinger ellers. Har lyst på en større, men ikke akuratt nå.
    Skal snart EU godkjennes også, blir dumt med alt for mye synlig trimm :(
    Derfor jeg tror denne kammen fra kl passer bra, både med 13c og en litt større en dag siden
    Og på bakgrunn av disse utsagnene flyttes tråden til en mer passende kategori.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.525
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andre Vis post
    Derfor jeg tror denne kammen fra kl passer bra, både med 13c og en litt større en dag siden
    Jeg tror at du tar helt feil her. En 13C turbo er så liten at motoren fungerer best med den originale T-kammen. Du er ikke den første som vurderer KL2 kammen. En annen kar her inne tenkte også på dette, men ble frarådet KL2 da den er for vill. Han valgte i stedet KL1, men etter noe prøvekjøring syntes han at også KL1 var for vill så det ble en Volvo alfabetkam i stedet. Denne gav ønsket sluttresultat.

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Ikke hvilken som helst alfabetkam heller, ble vel a kam som TomX95 havnet på. Største tjenesten du kan gjøre motoren din Andre er og fjerne 13c'en og sette på en større bedre en, BSRT325 med baklokk fra 240 / 740 turbo så er den bolt-on mtp originale trykkrør osv. Det andre du må gjøre er og bytte slanger til tur og retur på turboen, samt plane flensen på 940 grenrøret og helst porte det, selv om det ikke trengs men det hjelper. Så kan du bruke downpipen du allerede har, samme intercooler osv. Og begynne med å ordne topp har lite eller ingenting for seg når man har 13c eller tilsvarende turbo med for lite eksoshus.

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.525
    Antall takk

    Standard

    Presis!

  16. #16
    Registrerte brukere andre sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2014
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    Blir nokk en 8v Turbo kamaxel KLR T1 kam, og brst325 turbo hvis jeg finner dette

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor ikke gjøre som du blir anbefalt og være nærmere suksess?

  18. Takk HansOla takket for denne posten
  19. #18
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.984
    Antall takk

    Standard

    Hadde planer om klr t1 jeg også, men ble frarådet av tor24. Han hadde testet kammen, og ble skuffet. Ble A-kam istede. Bruk den. Billigere, og mye bedre

    Sendt fra Xperia'n..

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. #19
    Registrerte brukere andre sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2014
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    Har skjønt at A-kam er vanskelig og få tak i ??

    Hvordan er BSRT325 turboen ?

  21. #20
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.984
    Antall takk

    Standard

    A-kam finner du brukt for 300,- ...
    Den turboen er knall

    Sendt fra Xperia'n..

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Lignende tråder

  1. Trimme B230F?
    By sonnir in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 17/06/13, 15:10
  2. Trimme 850 t5-r
    By Even in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 22/10/11, 21:49
  3. Trimme FK
    By kjellt in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 22/03/11, 15:43
  4. Trimme Volvo V70 2,5 TDI.
    By MariusF in forum Avansert trimming
    Svar: 6
    Siste post: 15/10/10, 21:33
  5. Trimme 850 2,5 10v
    By --volvo850-- in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 09/06/10, 22:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •