Noen som har noen løsninger/ideer og komme med?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen som har noen løsninger/ideer og komme med?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fres opp hullet i innsuget å sveis på ett alu rørbend som du lager en flens til gasspjeldet i enden på
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Aha! Hvilket spjeldhus er det dere bruker? No 3" 960 greier med sensor som ikke krangler med lh 2,4??
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det på bildet er fra en BMW og skal på bil med Autronic. Hvis du skal ha 3 tom på en bil med LH 2.4 må du nok få tilpassa spjeld kontakten fra LH 2.4 til det spjeldet du vil bruke. Aldri vært borti 960 spjeld så kan ikke svare på det.
Ah ok. Mener jeg hørte noen sa det gikk an, men finner ikke info. Ser litt på detta for tia:
http://www.ksr.as/products/tps-adapt...90mm-gasspjeld
Sammen med 80 mm billethusa dem selger.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men har du bruk for større spjeldhus?siden du har tenkt å bruke lh2,4 mener jeg.
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Nei har vel ikke det i forbindelse med originalsprutet, men blir kanskje datasprut en gang etter at bilen har fått skilt så jeg tenkte hvorfor ikke? Hvis det ble logisk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Da hadde jeg venta hvis jeg var deg
Får se hvor enkelt/køddent det blir og tilpasse. Så tar jeg det derfra
Jeg hadde driti i det. Spjeldet fra f motoren passer rett på innsuget, må bare fjerne nippelen til noe tjafs på innsuget (husker ikke hva den var til).
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Når blir det aktuelt med større spjeldhus da? det er første motoren jeg trimmer, derfor jeg spørr. blir en del snacks på maskinisten så tenkte det ble en propp i systemet med det vesle originale huset?
Husker ikke eksakt, men du skal ha ganske bra fart i maskinisten før ett 3" spjeld er nødvendig.
Tror ikke det utgjør målbare forskjeller før du runder en bit over 400hk.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Ok! Nå blir motoren bygd for sånne effekter med sprut så da blir det nok og finne en løsning for 76-80 mm hus. Har god tid på meg så da kliner jeg til med en gang har sett på nett det er blitt prata om at noen avb234 16v motora kom med 3" hus uten at jeg kan avkrefte/bekrefte det..
Kan fort dra med seg noen uønskede effekter også.
Så at sirkim hadde trøbbel med å få regulert den på lav spjeldåpning, slapp gjennom for mye luft.
Hadde nok heller brent tia og pengene på noe annet...
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Ja det virker jo logisk. Fikk han til og justere det da? Ble det bra liksom eller ei evig plage?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skjønte at det var litt evig plage...
Jeg har 3" spjeld til t5 motoren men kommer ikke til å sette det på for å si det sånn...
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Så lenge du skal ha datasprut er det neppe noe problem mtp spjeldåpning og slikt noe. Men dette blir litt som dyser, du bruker den størrelsen som holder til det du skal, kjører ikke 1200cc dyser for de kostet det samme som 630cc. Da du har 0-100% åpning, der 1% åpning på 630cc er 6,3cc og 1200cc er 12cc. Nesten det dobbelte, og da kan det bli vanskelig og justere for å få det 100%.
Ja har skjønt at dette med overkompanseeing ved trimming bare er tull. Bare hadde ikke trodd det skulle ha en en negativ effekt av den grad men takk til deg for opplysning
BMW har ett gasspjeldhus med 65 mm gasspjeld som passer 3" slange og som har vist seg å gi fantastiske resultater i praksis. Jeg hadde valgt ett slikt bl.a. pga den høye kvaliteten.
Når det gjelder dyser går utviklingen alltid fremover. Den finnes i dag "dynamiske" dyser som leverer rundt 1100 ccm på høye duty, men som på lave duty ikke leverer mer enn det en vanlig dyse på rundt 550 ccm gir. Resultatet er en dyse som er lett å mappe, som er lett å få godkjent pga. lave avgassverdier, som gir lavt forbruk på rolig kjøring, men som samtidig rekker til maks 750 hk på en 4 syl. motor. Eneste ulempen er prisen, rundt kr. 1500,- pr- stk.
Sist endret av Batland; 05/06/15 kl 21:37
Ok? Har du mer spesefik info om den type hus? Motorkode f, eks?
Har har handlet disse dysene fra summit:
http://m.summitracing.com/parts/sum-240042-1
Tor24 har fått toppen og skal bore opp dysehull i den
Nei det har jeg ikke.
Jeg mener at det der er de perfekte dysene til en 8V rødmotor med ca. 300 hk så du har gjort ett riktig godt valg.
Dyser montert i toppen og E-manifold er den optimale løsningen på alle 8V rødmotorer slik jeg ser det.
Hadde vært moro og klare 300 ærlige med lh2.4 men det skal vel kanskje litt til? Vil tro at dem vil gå noe magert/for feit, høyt eller lavt på registeret?