Blir bra detta! ^^
Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
Eks biler.
1985 VW Golf 2. (Solgt)
1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)
Ser så bra ut når man får kasta c70 langt nedpå
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Da er bilen ferdig benket, var på Es tuning 7.mai og etter litt trøbbel kom vi endelig i mål den dagen.
Startet ikke så bra den dagen heller, klarte ikke å holde igjen ladetrykket, så først ble det prøvd med justeringer på wastegaten før turboen til slutt ble demontert og wastegatehullet i eksoshuset ble portet skikkelig opp. Da fikk vi det til å fungere, men har nok vært mer optimalt med en skikkelig ekstern wastegate.
Ble ikke så mye effekt som kanskje hadde håpet på. Tallene for dagen ble 316hk og 432nm på 1.7 i trykk, nok trykk i hvertfall :P
Var oppe på 330hk, men da begynte clutchen å murre litt, så da ble det litt ned igjen, så er nok helt i grenseland som det er nå.Har hele tiden vært spent på hva clutchen var god for ettersom jeg ikke har visst eller fått sjekket hvilket stage spec clutchen er.
Es tuning regner 20% drivhjulstap så når man regner motorhest på 316hk og 432nm så havner man på 395hk og 540nm, så med en brukt spec clutch som ikke er av det høyeste stagen og i tillegg hadde litt mer power så er det nok godt nok for den.
Foreløpig blir det ikke byttet noen clutch da den holder og bilen går bra framover :P
Var veldig lite å hente etter 6000rpm så ble ikke noe turtallsmaskin akkurat
Da er det bare å bygge bur, lage ferdig stabstaget og montere servopumpa så er den klar til Sommertreff på ACR
Du brukte samme mercedes servo pumpa som jeg skal sant? Kan du ordne med en overgang inn på pumpa til meg også? De lokale slange karene her vet ikke av :(
Ah Okei. Var så stump den biten som stod på min at det kan bli vanskelig å få ordna der noe særlig tror jeg. Får se litt på det over pinsa nå
Begynner å se lovlig bra ut her nå
Åssen går det med denna?
Har vært litt dårlig på oppdatering her, bilen har hadd sin store ilddåp på Sommertreff på Acr.
Før treffet så ble siste rest på bilen tatt, litt dårlig med bilder men.
Nok en gang nye målere, nå ble det kjøpt auto meter målere.
El.servoen ble gjort ferdig. servoslange fra volvo passet på mercedes pumpa så problemet med nippelen der ble ganske enkel.
Ble trikset sammen stabstag med 10x50mm flattjern
Sveiste inn bur i bilen, bur ifra 850 passet veldig bra, trodde det skulle passe litt dårlig mot a stolpene. Dårlig bilde på det.
fikk lagt på 235/40 slicksdekk på bilen, ble litt dårlig plass ettersom den har stått med 225/35 tidligere så bilen ble oppjustert litt og valset skjermer.
da var det klart for acr
Ettersom ikke hadd blitt noen store testturer på bilen så var jeg klar for at kunne bli en del barnefeil, og at ikke trengte å bli en så langvarig helg med kjøring.
Begynte å kjøre med slicksdekk hele veien irundt for å bli kjent med den og letter ha kontroll vis det skulle være noen barnesykdommer. Å de kom.7
Først ut så var catchtank systemet mitt ALT for lite og dårlig, motoren var ikke nybygd når jeg monterte den og når man lader 1.7bar å ikke har frest veivhusventilasjon så ble det en søl, men etter en runde på tess og en brusflaske ekstra så ble det greitt.
Når jeg monterte nira sprutet så måtte jeg skifte veivsensor, og da hadde jeg ikke rett kontakt, så da ble det en easyfix med egen laging av kontakt med teip. Dette hadde jo selvsagt glemt å utbedre så mistet kontakt med veiva en par ganger, men med mer teip så gikk det og.
Releet til vifta tok kveld, nytt rele så var den grei igjen.
Irring på kretskortet til servopumpa så den flippet ut, ble koblet utenom kretskortet så var den opp å gikk igjen.
Kontaktene til strømtilførselen til coilene sklidde fra hverandre og skapte litt fjusk, brukte litt tid på å finne den, men ordnet seg det og.
Ellers fungerte bilen over forventing med alt som er gjort og laget på den. Kjøremessig så går det å kjøre veldig fort med den samtidig som man kan ligge sideveis med den, men får ikke til å ligge værsting bredt ettersom ikke har så mye sving. Hjulene tar i innerskjermen så har makset ut hva som går på orginale bærebruer. Ble stopp på kjøring på søndag da clutchen begynte å slure, men kom ikke som noen bombe akkurat, så nå blir det ny clutch og en ny runde i benken :P
par bilder som er hentet fra http://www.picman.co.uk/albums.php?alb=647961
Så denne på acr, var noen fine sladder på deg Var moro når sidemannen kommenterte, hæ en C70 med bakhjulsdrift!
2011 S40 D2 Summum
Hvilken servo slange fra Volvo passet??
takker for det ja han var vel ikke alene om å spekulere på det, var en del som var innom å så å spurte på bilen ja :P
tror du kan ta fra hvilken som helst 850 x70, samme fittings på de servopumpene jeg hadde liggende ihvertfall, ble en del enklere når bare kunne finne en slange i "delelagret"
Herlig!!! Dette blir bra
Du er søren ikke tam! Drit kult det du har gjort med Volvoen! Tørr ikke tenke på hva dette må ha kostet...
Sist endret av Luddemann; 06/09/15 kl 19:59
Når du benka bilen brukte du bensin eller e85?
Benket på bensin ja.
Blir ny runde i benken den 16.juni, ettersom hadde en mistanke om clutchen under benkingen forrige gang så ble ikke strikken dratt helt ut. Nå blir nok det siste lille hentet frem.
Har også bestilt en ekstra benking den dagen, har tenkt å kjøre i to benker den dagen for å finne forskjellen på rullende landevei og dynapack.
Noen som tipper på hvor stor forskjell det er snakk om. Es regnet 20% tap og Dynapacken regner vel man 15%? Eller noen som har noen formeninger eller har gjort det før?
Da kommer siste oppdatering på bilen.
Som noen sikkert fikk med seg så var bilen til salgs i juli, og den ble solgt til Scandicshine på Verdal som skulle bruke bilen som leketøy og profilleringsbil.
Bilen har nå fått nytt utsseende og skal til Oslo Motorshow til helgen, ocean hjulene er de fra 962n som broren min hadde tidligere.
Den var fetere uten vinge å med super DTM Men bilen er fortsatt rå
VW Golf 1,4 ACT
X: Volvo C70 -01
X: MB 230 CE -89
X: Volvo V70 -99
X: Volvo 240 -86
Var med et par runder med nye eieren oppi kvernmo. Den går godt ja
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Grom sak ja! Ikke helt mer på Ocean hjulene på den bilen der men det er jo en smaksak
Syns bilen kledde det! Så bra ut når den ble sluppet av hengeren i stad
Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...