Har dedikert Instagramkontoen til bilen nå, så vil oppdatere der også jevnlig. Så er bare å følge amazonturbo
Har dedikert Instagramkontoen til bilen nå, så vil oppdatere der også jevnlig. Så er bare å følge amazonturbo
Sist endret av THolandsli; 31/03/15 kl 11:06
Utrolig tøft prosjekt! Gi en lyd når den er ferdig så jeg kan mase om å kjøpe den
Hehe, har hatt bilen i 15 år, så nå kan jeg jo ikke selge.
Er ute å reiser nå, men må jo jobbe litt med bilen da også.
Dagens gjøremål var å lage skisse av TKO 600-kassen vs girkassetunnellen. Som vi ser så må det nok maseres litt for å få plass. Plasseringa av kassen er ikke helt endelig da det må ses opp mot motor, bunnpanne og sprengkåpe osv. Blir vel kanskje en liten tilt bakover også slik at det ikke må heves så mye i området der hvor den bakerste spaken sitter. De 3 spakene som er tegnet inn indikerer de 3 standard plasseringene som kassen kan leveres med. Jeg vil helst ha den fremste, men må sjekke det litt mot vinkel på stang og avstand under dashbord.
Det er så vanvittig herlig og sjå oppdateringar i denna trådenDu er ekstremt flink med platearbeid, jobbar du med noke i den duren?
Ka er planen for sveisane på f.eks golvplata?Slipe ned ei av sidene/begge/ingen?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Takk for det. Jobber ikke med plate nei, sitter for det meste på kontor. Har fagbrev som automatikkmekaniker og tok læretida/jobba på et meieri. Der gikk det mye i TIG sveising og div stålarbeid. Ellers er det vel for det meste selvlært, men når jeg etterhvert får større garasje har jeg planer om å lære meg engelsk hjul og div.
Blir lite sveising på karroseriet i kommende 1,5 uke pga ferie/reise, men plutselig dukker det opp noen oppdateringer da også. Har planer om å blant annet flytte over fester fra Amazon bakaksel til 1031 aksel, samt klargjøre stikkaksler for endring av boltsirkel.
Sveiser på gulvplatene tenker jeg blir slipt plane på undersiden og bare finpusset på oversiden. Sveiser bør jo slipes minst mulig. Tenker å pensle sveisene med tykk epoxy for å jevne de ut litt før lakkering. Som jeg bruker å si "Using a grinder to make a weld look good means, you are a grinder "Not" a welder".
Sist endret av THolandsli; 28/03/15 kl 23:27
Okei, skjønnerDrømmer om engelsk hjul osv sjølv eingang, virker vanvittig gøy og kunne jobbe med det.
Høyrest ut som ein god planEg er meir "grinder", sliper sveisane heilt ned på begge sider så ingenting viser Men det er mykje unødvendig arbeid sida mesteparten ikkje hadde vist uansett når bilen er klar.
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Hehe, sliper ned på begge sider der hvor det vises jeg også. Det som er skumlest med å slipe ned sveiser er at stålet på sidene av sveisen kan bli veldig tynt. Da er det isåfall viktig å bruke rett verktøy. Vinkelsliper med tykk slipeskive eller lammelskiver er værste sort. Blir stålet lett blått er man ute å kjøre. 2" Roloc på luftsliper er min favoritt. For å ta ned sveiser effektivt bruker jeg 3M sin grit 36+.
Jeg har foresten endret brukernavn på Instagram til amazon turbo om noen vil følge med der.
Stilig!Bruker du jigg eller måler du deg fram til kor festa skal stå?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Vakkert
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Detta der blei vanvittig kult!!Gleder meg til og sjå film av det i full akselerasjon
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Gjennomført sier jeg bare
Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo
Takk folkens. Ble ikke sandblåst hos jorg nei.
Ikke alle sveisedeler har like god passform. Denne biten måtte snittes opp et par steder for å få rett form.
Når jeg lagde ny plate i dørken i bagasjerommet ble det bruk for knekk kombinert med sving. Det har jeg ikke noen gode verktøy for så da ble det sveising.
Sist endret av THolandsli; 17/04/15 kl 19:52
Hvor ble den blåst da? Og er det helt vanlig grunning du har lagt?
Imponerende tempo i bygget!
Fikk leid blåsehallen på jobb og gjorde det der. Husker ikke hva grunninga het. Mulig det var Jotacote.
Har gått unna ganske bra siden jeg starta ja. Må jo stå på om jeg skal være ferdig til august 2016. :P
Som dere ser kom hele familien Vise-Grip på besøk når deler av dørken skulle sveises inn.
Morsom tråd å følge med på som alltid! Hvor fikk du lasergravert speedoplata? Jeg trenger å lage til en indikatprplate til gearvelgeren på chevyen min.
Sent from my iPad using Tapatalk
Brukte Trønderskilt i Trondheim til å lasergravere, men det kan hvem som helst med slikt utstyr å gjøre. Siden jeg ville ha nøyaktig samme font som originalt brukte jeg mange timer i Autocad for å lage fila som det ble gravert etter.