Støttet mot toppen jeg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Støttet mot toppen jeg
Sent from my iPhone using Tapatalk
1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu
1990 Mercedes 190 Evo III
1989 Ford Sierra Cosworth
Chris Breivik - 41643790
https://www.facebook.com/chris.breivik.5
Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.
http://www.shop-mjosfab.no/
Akkurat. Får se hva jeg finner på. kan jo prøve uten først...
blir hvertfall spennende å se hvor lenge det holder uansett![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Hehehtror det blir bra jeg
Sent from my iPhone using Tapatalk
1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu
1990 Mercedes 190 Evo III
1989 Ford Sierra Cosworth
Chris Breivik - 41643790
https://www.facebook.com/chris.breivik.5
Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.
http://www.shop-mjosfab.no/
Jeg hadde støtte inn i blokka, som var perfekt lengde osv
Men bare å sveise skikkelig å montere, så ser du Åssen det går
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har vert borti på arbeid også at ting sår å vibrerer, sveiser på avstivere og ting begynner å sprekke... så er nok noe i det chbre skriver. Holseten er jo jævlig tung, og sår forholdsvis langt ut fra motoren, så kan nok være lurt bed avstiving. Blir jo ganske stor påkjenning der grenrøret er skrudd i toppen. Men får teste ut lit, går det uten så går det![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Gjør dæ du
De digre turboa som står laangt unna toppen, så blir det mye påkjenning på bolter, Alu gjenger, å stålet i seg sjøl
Sent from my iPhone using Tapatalk
På 5 året og ingen sprekker enda
Sent from my iPhone using Tapatalk
1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu
1990 Mercedes 190 Evo III
1989 Ford Sierra Cosworth
Chris Breivik - 41643790
https://www.facebook.com/chris.breivik.5
Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.
http://www.shop-mjosfab.no/
Har endelig fått gjort litt småtteri på bilen igjen i helga![]()
fått på oljekjøler med skikkelige hydraulikkslanger, fiksa oljeretur fra turbo, begynt montering av coilovere og forskjellig annet småtteri. Ikke mye å se men slenger med noen bilder:
![]()
Er veldig fornøyd med coiloverene så langt. virker stive å fine. på bildet er de juster omtrent på midten, så er mer å gå på :P på topp så er den omtrent så høy som med senkefjører![]()
Sist endret av bjornarw; 15/03/15 kl 22:30
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Ser bra ut dette Bjørnar
Sent from my iPhone using Tapatalk
1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu
1990 Mercedes 190 Evo III
1989 Ford Sierra Cosworth
Chris Breivik - 41643790
https://www.facebook.com/chris.breivik.5
Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.
http://www.shop-mjosfab.no/
Blir bra det her.Røslig den turboen. Mål på felgene? Venda 15" som er bredda innover? Satt fint.
Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3
Håper det. Holseten ser en del større ut en den er![]()
Ja er 15" felg bredda til 9,5". Sves på baksida fra v70 fel på framsida på 940 felg.
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
det blir da ihvertfall en skyss :P
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
hahaa, trur du skal leite lenge etter en lik en i værtfall, i værtfall i storelvdaln![]()
vart bra med coilovers, heftig stuk med litt dekk og bredde plåtfelger og![]()
ja vart bra stuk. skal begynne på andre sida i morgenblir ikke gjort så mye om gangen serru :P
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Trenger råd til hvordan jeg skal lage en god styring av lade trykket med denne eksterne wastegaten! er en 50mm hks sak, eller var det 45?er bilde av den lenger opp her. Kjører dere med trykk inn på begge sider, eller bare mottrykk, eller noe annet? hva slags ventiler bruker dere til dette?
Hadde vert fint å fått en så enkel justering som mulig, så det enkelt kan justeres ned ved lenger crusing og opp mot 2 bar ved leking![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Kjøp deg en ventil som er fra tess til trykkluft, 0-3bar, setter den på mot trykk, og direkte trykk unnan ifraenkelt å greit
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aha, takk. da skal jeg prøve på det![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Da begynner det å ligne å en motor igjenFikk montert turbo og alt rundt den i dag. fylte olje og prøvde å starte, men det hadde gått hull på oljetilførselen til turboen så det spruta ut olje der. Får stikke på Tess over påske å få laga meg en ny slange. Må vel av igjen med alt sammen for å få bytta den.. men men :P
Trykkrøra skal byttes ut etter hvert med 2,5" og gjøres lit penere. Det neste på lista når turboen og alt er tett og fint blir å koble opp datatenninga. Skal bli spennende å se hvordan den virket
De sier bilder sier mer en 1000 ord... så her er et:
![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Skjønte ikke helt det.. hvorfor vil de knekke? bolthullene på flensen som skrur grenrøret til toppen?
Det er bra, skjer da litt innimellom :P
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Når flensen blir varm så vokser den. Hvis bolthullene passer alle pinnboltene når den er kald så står den i spenn når den er varm. Over tid så vil pinnboltene knekke. Volvo har derfor 8,5 - 9 mm hull på det nederste hullet på syl. 3. De andre hullene er større og på syl. 1 er hullene ekstra store.
Aha. skjønner![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/