Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  63
Side 9 av 26 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 630

Tråd: Bjørnar's 75 volvo 242 - B21AT forgasserturbo.

  1. #201
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Støttet mot toppen jeg


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  2. #202
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Akkurat. Får se hva jeg finner på. kan jo prøve uten først...
    blir hvertfall spennende å se hvor lenge det holder uansett

  3. #203
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Heheh tror det blir bra jeg


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  4. #204
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde støtte inn i blokka, som var perfekt lengde osv
    Men bare å sveise skikkelig å montere, så ser du Åssen det går


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #205
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Har vert borti på arbeid også at ting sår å vibrerer, sveiser på avstivere og ting begynner å sprekke... så er nok noe i det chbre skriver. Holseten er jo jævlig tung, og sår forholdsvis langt ut fra motoren, så kan nok være lurt bed avstiving. Blir jo ganske stor påkjenning der grenrøret er skrudd i toppen. Men får teste ut lit, går det uten så går det

  6. #206
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Gjør dæ du
    De digre turboa som står laangt unna toppen, så blir det mye påkjenning på bolter, Alu gjenger, å stålet i seg sjøl


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #207
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard



    På 5 året og ingen sprekker enda


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  8. Takk bjornarw takket for denne posten
  9. #208
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Har endelig fått gjort litt småtteri på bilen igjen i helga
    fått på oljekjøler med skikkelige hydraulikkslanger, fiksa oljeretur fra turbo, begynt montering av coilovere og forskjellig annet småtteri. Ikke mye å se men slenger med noen bilder:

    Er veldig fornøyd med coiloverene så langt. virker stive å fine. på bildet er de juster omtrent på midten, så er mer å gå på :P på topp så er den omtrent så høy som med senkefjører
    Sist endret av bjornarw; 15/03/15 kl 22:30

  10. #209
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut dette Bjørnar


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  11. #210
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Blir bra det her. Røslig den turboen. Mål på felgene? Venda 15" som er bredda innover? Satt fint.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  12. #211
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Håper det. Holseten ser en del større ut en den er
    Ja er 15" felg bredda til 9,5". Sves på baksida fra v70 fel på framsida på 940 felg.

  13. #212
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    brukbart, detta blir en rååå skyss

  14. #213
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    det blir da ihvertfall en skyss :P

  15. #214
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    hahaa, trur du skal leite lenge etter en lik en i værtfall, i værtfall i storelvdaln

  16. #215
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juli 2011
    Sted
    Torsby / Grue
    Innlegg
    66
    Antall takk

    Standard

    vart bra med coilovers, heftig stuk med litt dekk og bredde plåtfelger og
    -68 142 med b230fx
    -84 240
    -97 945 turbo
    Garasjen +B21AT med 2x Dellorto 40

  17. #216
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    ja vart bra stuk. skal begynne på andre sida i morgen blir ikke gjort så mye om gangen serru :P

  18. #217
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Trenger råd til hvordan jeg skal lage en god styring av lade trykket med denne eksterne wastegaten! er en 50mm hks sak, eller var det 45? er bilde av den lenger opp her. Kjører dere med trykk inn på begge sider, eller bare mottrykk, eller noe annet? hva slags ventiler bruker dere til dette?
    Hadde vert fint å fått en så enkel justering som mulig, så det enkelt kan justeres ned ved lenger crusing og opp mot 2 bar ved leking

  19. #218
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Kjøp deg en ventil som er fra tess til trykkluft, 0-3bar, setter den på mot trykk, og direkte trykk unnan ifra enkelt å greit


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #219
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Aha, takk. da skal jeg prøve på det

  21. #220
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Planslipt grenrøret i dag, montert dynamo og litt annet småteri i dag

  22. #221
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Da begynner det å ligne å en motor igjen Fikk montert turbo og alt rundt den i dag. fylte olje og prøvde å starte, men det hadde gått hull på oljetilførselen til turboen så det spruta ut olje der. Får stikke på Tess over påske å få laga meg en ny slange. Må vel av igjen med alt sammen for å få bytta den.. men men :P
    Trykkrøra skal byttes ut etter hvert med 2,5" og gjøres lit penere. Det neste på lista når turboen og alt er tett og fint blir å koble opp datatenninga. Skal bli spennende å se hvordan den virket
    De sier bilder sier mer en 1000 ord... så her er et:

  23. #222
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    De sier bilder sier mer en 1000 ord... så her er et:
    Takk for titten. Hvis du må av med grenrøret igjen så borr opp hullene i flensen til Volvo original dimmensjoner for å unngå å knekke pinnbolter.
    Ser på youtube at det skjer andre ting i miljøet også.
    Sist endret av Batland; 29/03/15 kl 20:41

  24. #223
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Skjønte ikke helt det.. hvorfor vil de knekke? bolthullene på flensen som skrur grenrøret til toppen?

    Det er bra, skjer da litt innimellom :P

  25. #224
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    Skjønte ikke helt det.. hvorfor vil de knekke? bolthullene på flensen som skrur grenrøret til toppen?

    Det er bra, skjer da litt innimellom :P
    Når flensen blir varm så vokser den. Hvis bolthullene passer alle pinnboltene når den er kald så står den i spenn når den er varm. Over tid så vil pinnboltene knekke. Volvo har derfor 8,5 - 9 mm hull på det nederste hullet på syl. 3. De andre hullene er større og på syl. 1 er hullene ekstra store.

  26. #225
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Aha. skjønner

Side 9 av 26 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Gunnar KRC Volvo 242 1975
    By Gunnar KRC in forum 200 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 18/10/13, 21:36
  2. -79 Volvo 244 DL med B21AT selges! (Troms) * S O L G T *
    By jompa in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 6
    Siste post: 10/10/12, 21:32
  3. S: 1975 Volvo 244 L
    By 264v8 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 10/11/10, 20:37
  4. Prisantydning: 1975 Volvo 242
    By Mr. Crepsley in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 20/01/10, 18:06

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •