Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  19
Side 2 av 15 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 372

Tråd: Espen´s 945

  1. #26
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Så var bilen satt på bukker i gården og klart for bytting av deler i forstillingen.
    Har lest om flere som har fått påpakk for gåene casterstagforinger så jeg tenke å kikke på disse samtidig.

    Åpen vekstedløsning med himmelen som tak


    Her det meste plukket av for bytting eller rengjøring


    Det var en klok avgjørelse å kikke på disse casterstagforingene for de var nesten ikke der lenger. Helt morkene og oppspiste var de ytterste, den innerste ser greit ut men tenker den også byttes siden det først er plukket ned.

    Bolten til bærekula knakk når jeg skulle sku av mutteren rå stårke er det ingenting som kan holde igjen
    Men den skal byttes uansett så det spiller ingen rolle.

    Ser i haynes boka at flere av boltene skal kaseres etter en gangs bruk da de vinkel dras ved montering.
    Gjelder disse to boltene: bolt til å feste caterstag i bærearm og bolten der casterstaget festes til karosseriet.
    Blir det gjort eller bare monterer dere det sammen med de samme boltene og drar til med angitt moment og vinkel ?

    Eventuelt hvor kan jeg få tak i disse boltene og hvilken pris har de ?

  2. #27
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Jeg bytta bolten som sitter ytterst, som går "igjennom" bærearmen, men den innerste lot jeg bare være.

    Blir det justerbare stag og polyurethan, nå da?
    Dem justerbare staga kommer ferdig med foring innerst, den store.

    Den todelte foringa i framkant koster $22.95 hos iPD Usa, sikkert myye mer hvis du kjøper her i landet.
    Link

    Ellers ser det bra ut vettu!
    Ser ut som om det var på tide med ny bremseskive der ja.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  3. #28
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Blir nok standard foringer, har de liggende klare for montering

  4. #29
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Må si at det er stor forskjell på nye og gamle casterstags foringer



    Også har jeg fått på plass foringene, bærekule og det lille staget fra bærearm til stabilisatorstaget.


    Slevfølgelig må jo det fordømte hjulnavet av for å få på plass bremseskjoldet.
    Og da må en jo ha ny mytter og koppen over mutteren

  5. #30
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Må..? Aldri gjort det jeg.
    Men, fikk du feil på bremseskjold eller vil du bare ha det der for sikkerhets skyld?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  6. #31
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Må..? Aldri gjort det jeg.
    Men, fikk du feil på bremseskjold eller vil du bare ha det der for sikkerhets skyld?
    Står i haynesboka at det skal byttes
    Det ene bremseskjoldet var så ihjelrustet at det dro jeg av uten å skru det løst, var tynt og opprustet og datt nesten av.
    Jeg har begge bremseskjoldene liggende så da er det jo like greit å bytte dem, men er litt skeptisk til å måtte ta av hjulnavet.

  7. #32
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Burde vert slik at skjoldet kunne deles og tres over hjulnavet, det skrues jo tross alt fast med flere bolter så jeg tror ikke det ville by på problemet uansett.

  8. #33
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Hjulnavnet er ikke no problem å ta av. Luftverktøy er tingen der, men hvis du ikke har det, så ville jeg satt på skiva å kalipperen å fått noen til å trykke på bremsepedalen....ska dras til med 110nm mener jeg å huske.

  9. #34
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Luftverktøy ?
    joda har masse luft rundt verktøyet mitt jeg

    Men er ikke mutteren som holder fast hjulnavet skrudd fast i akseltappen som igjen sitter fast i fjærbeinet ?
    Hvorfor må jeg da holde fast hjulnavet for å løsne den, når navet uansett vill svive fritt rundt uavhengig av mutteren er løs eller sitter fast.

    Mye mulig jeg tar helt feil her, har ikke skrudd på volvo før

  10. #35
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Espen-K Vis post
    Luftverktøy ?
    joda har masse luft rundt verktøyet mitt jeg

    Men er ikke mutteren som holder fast hjulnavet skrudd fast i akseltappen som igjen sitter fast i fjærbeinet ?
    Hvorfor må jeg da holde fast hjulnavet for å løsne den, når navet uansett vill svive fritt rundt uavhengig av mutteren er løs eller sitter fast.

    Mye mulig jeg tar helt feil her, har ikke skrudd på volvo før
    Husker ikke heeelt hvordan det er på dem gamle 940'ene, trur det er likt som på 740. Da er det hvertfall som du sier, at muttern er skrudd i spindelen.

    Men det er vel uansett ikke så dyrt med en ny sånn mutter og et lokk uansett.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  11. #36
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Mutteren er skrudd i spindelen og den satt forørvrig ikke så godt fast egentlig

  12. #37
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Nye bremseskjold da de gamle var tynne som papir og skrapet i navet på baksiden samt i skiva


    Nye skiver også, de gamle var litt nedslitte også hadde den ene fått litt juling av å kun gå på metallet når klossen var slittbort


    Så var det på med caliperen, må bare få byttet gummi føringen på den ene siden der den er ødelagt så er det ferdig.


    Lurer på om jeg skal male dem et strøk også, de er jo ikke akuratt pene nå

  13. #38
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    ja også må mutterene til navet strammes og bremseslangene byttes før hjulene kommer på.

  14. #39
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Fikk nappet av lyktepusserene i dag samt bytet gummi hylsa på pinnen som caliperen sklir på, den ble litt deformert når jeg tok den av.
    Også byttet reima til servoen, den var litt vell slakk og slitt.

    Også har jeg begynt å srape understellesmasse av bremseslange tilkoblingene, for de er ikke lette å finne under all den guffa.
    Sist endret av Espen-K; 27/06/10 kl 23:12

  15. #40
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    I dag har jeg tatt ut viftemotoren, gjort den reint og smørt den opp så den virker igjen.
    Utenom på hakk 2 der vill den ikke gå.

    Fått på vindussveiv på passasjerdøren også samt klint på med understellsmasse i hjulhusene forann

  16. #41
    Registrerte brukere Pøppen sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Folldal, Hedmark
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Så ut som ett bra utgangspunkt dette Litt pleie så blir den nok bra..
    - 86mod 745/V90
    - 98mod 945 Lt
    x 02mod S60 D5

  17. #42
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    tror "litt" pleie er å underdrive gitt
    trenger nok minst to runder med lakkrens denne, om ikke tre før det blir passelig bra resultat

  18. #43
    Registrerte brukere Pøppen sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Folldal, Hedmark
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Espen-K Vis post
    tror "litt" pleie er å underdrive gitt
    trenger nok minst to runder med lakkrens denne, om ikke tre før det blir passelig bra resultat
    Hehe, sant det.. Men synes det er litt artig og jeg når du ser resultatet etter polering av en så matt bil..
    - 86mod 745/V90
    - 98mod 945 Lt
    x 02mod S60 D5

  19. #44
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Da var hjulnavene dratt til og hjulene satt på.
    Lednings nettet fra bakluka og inn i bilen er også byttet og nå fungerer alt på bakluka endelig
    Mangler bare å montere trekket som jeg var å hentet i dag

  20. #45
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Pøppen Vis post
    Hehe, sant det.. Men synes det er litt artig og jeg når du ser resultatet etter polering av en så matt bil..
    Ja det er ekstra morro når en ser hvor blankt det blir etter polering på en så matt bil

  21. #46
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Trekket på bakluken er montert og alt er koblet opp og virker

    La også merke til at batteriet ikke sitter fast og tenkte å skru fast dette, men etter å ha tatt det ut ser jeg at skruen er knekt
    Det endte opp med at jeg måtte borre den ut og sette inne en bolt med mutter for å få batteriet til å sitte.

    Festet luftfilterboksen, den lå bare løst på plassen sin etter at forrige eier hadde på et åpent filter av noe slag.

    Så kastet jeg ut den urgamle jvc spilleren som mister lyden i perioder med en sony spiller jeg hadde ligende
    Er viktig med musikk til arbeidet, og mans jeg holdt på med det så startet vifta å gå på trinn 2 helt av seg selv Ingenting er bedre enn ting som fikser seg selv

    Tenkte å ta en mottorvask, dro frem hageslangen og spylte over for så å finne ut at det er tomt for avfetting.
    Fant en gammel klut og knikket litt overalt og fikk bort endel møkk uten avfetting.



    Men slangen mellom innsuget og luftmegdemåleren må jo være alt for lang, den kan ikke være til denne bilen.
    Den får en knekk på seg og det struper lufta, både innsuget og luftfilterboksen er originale.



    Er det forskjell på disse slangene ?

  22. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Innlegg
    853
    Antall takk

    Standard

    Kan du ikke bare kappen litt kortere a?:P
    Bmw e34 520i
    Volvo 760 Cruise bil.
    Volvo 240 Turbo! - Solgt
    Volvo amazon 70m Prosjekt!
    Bmw e34 535i - Solgt ,Bmw e30 turbo banebil - solgt

  23. #48
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Næssen Vis post
    Kan du ikke bare kappen litt kortere a?:P
    jo det går nok det, men trodde ikke det var forskjellige slanger

  24. #49
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Ikke bare feilmontert, da?
    Prøvd å løsne den på innsuget, og vri den med klokka?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  25. #50
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Er mulig den er feilmontert, men forsøkte å vri litt på den men uansett så virker den for lang.

    Sjekk denne motoren, slangen der ser ut til å passe bedre.
    Du ser avstanden fra der rillene slutter til luftmengdemåleren er endel kortere på denn i forhold til min

Side 2 av 15 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •