Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  12
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 30 av 30

Tråd: Bremseskiver fra biltema

  1. #26
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jerognal Vis post
    Troll? Jeg snakker av erfaring. Alt dette er deler prøvd på vår V70. Kan i tillegg nevne: Hjullagre kaputt etter 6 mnd. Støtdempere på Golfen vi hadde defekt etter 1 år. Sikkert mer, men er det jeg kommer på i farten. Så hos meg kommer det ikke en skrue fra Biltema på bilene mer.
    Har selv hatt ETT problem med bremseskiver hos Biltema alle de årene jeg har kjørt bil.. Da ble det kast i skivene etter ca 1 år. Gikk da inn på Biltema, forklarte saken og fikk flett nye skiver i retur uten kostnad.
    Klosser kjøper jeg ikke på biltema siden de etter min erfaring støver og hyler en del mer enn f.eks Remsa som de selger på Meca. (fordel med klosser som er skråkuttet på kantene mtp. skriking\lyd).

    Hjullager har jeg heller aldri hatt problemer med. Har kjørt biltema lager på både Volvo 850, V70 osv uten noen som helst problem i flere år. Mine var da SKF-lagre kjøpt på Biltema(som flere har påpekt i tråden her, lager ikke Biltema deler selv, men kjøper opp partier hos produsentene rundtom. (de som leverer billigst\best p.t)
    Når det kommer til hjullager-havari kommer som regel dette oftere fra feil utført montering(f.eks når det skal trekkes til). Det ER begrenset hvor dårlig kvalitet det kan være på slike deler.

    Calipere har jeg også montert på 850 og flere andre biler. Er vel 5-6 år siden jeg byttet og de fungerer like bra nå som de gjorde når de var nye. Litt vedlikehold er jo ikke å forakte mtp. å holde pakninger myke og gliderene i godt humør.

  2. Takk ovlov86, mrstfu takket for denne posten
  3. #27
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Når det kommer til hjullager som står i komplett nav så er ikke de de letteste å montere feil
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  4. Takk jerognal takket for denne posten
  5. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Skal jammen meg høre med BT om jeg får tilbake penga for hjullageret. Nå uler det noe himmelsk. Har heldigvis kvittering og BT pleier å være greie sånn.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  6. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. okt. 2013
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    97
    Antall takk

    Standard

    Har Biltema skiver foran på min v70. Hadde klosser som var dårlige, men de skivene jeg har er helt ok...

  7. #30
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.136
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torsen67 Vis post
    Skal jammen meg høre med BT om jeg får tilbake penga for hjullageret. Nå uler det noe himmelsk. Har heldigvis kvittering og BT pleier å være greie sånn.
    Jeg har fått tilbake penger to ganger fra biltema for de hjullagera de solgte.
    ble jo kalt tilbake pga massemassemasse retur
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Svar: 23
    Siste post: 03/05/14, 13:46
  2. kvalitet Biltema bremseskiver...?
    By morrun in forum Produkterfaringer
    Svar: 45
    Siste post: 18/02/14, 22:19
  3. biltema bremseskiver, kvalitet? hvilken passer på 740?
    By ellingsøyern in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 21
    Siste post: 16/03/12, 23:42
  4. Bremseskiver fra Biltema.
    By Kristian s in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 13
    Siste post: 08/01/10, 12:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •