Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Nybygd 230fk, problemer.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2011
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard Nybygd 230fk, problemer.

    Hei, jeg har nylig overhalt en 1995 940, med 230fk motor, med automat kasse på. Nå når jeg har fått alt i hop virket alt som fryd og flott. Men, når bilen er kald og står med fronten i nedoverbakke (lyskryss, veikryss etc) så kveles motor. Kan det ha noe å gjøre med jobben jeg nylig har gjort?
    Og et problem til er når jeg eksempelvis ligger i 60kmt, og skal opp til 80, så kommer det en tikke-lyd som jeg også kan kjenne på gasspedalen. Hva i alle dager er det?

    Sent fra min C6903 via Tapatalk

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2011
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Bump..

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2011
    Innlegg
    236
    Antall takk

    Standard

    Feiljustert spjelsensor (TPS)?
    1996 940LT Stv, alt elektrisk + soltak

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2011
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Hm, tja ikke vet jeg et annet problem jeg har oppdaget er at den varierer en del på turtallet når den er i gang. Om en eksempelvis skal være på 1000rpm, så faller den ned til 800 ett sekund, også tilbake igjen. Dette er hele tiden, enten den står, eller jeg kjører. O.o

    Sent fra min C6903 via Tapatalk

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2011
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Som en liten bump så sliter jeg enda med dette.. At bilen kveles har jeg løst, det tror jeg rett og slett var for lite girolje på. Ble som en drøm etter en skvett olje på

    Men er enda opp og ned på turtall.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Sted
    Siggerud, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1243
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    har du lest av feilkoder?

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2011
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke lest av feilkoder enda, da det er to forskjellige bokser for lesing av koder, og det står ikke i haynes boka hva som skal hvor. :/

    Sent fra min C6903 via Tapatalk

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Sted
    Siggerud, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1243
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    er det ikke lh 2,4 sprut du kjører på?

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2011
    Sted
    Siggerud, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1243
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    hvis det er lh 2,4 så er stikk 2 til bensinhjernen og stikk 6 til tenningshjernen.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2011
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Jeg vet ærlig talt ikke om det er 2,4. Jeg har to "enheter" for avlesing. Med 6 hull i hver. Altså totalt 12 hull. 1-6x2 om du skjønner.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Innlegg
    288
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mtb2003 Vis post
    Jeg vet ærlig talt ikke om det er 2,4. Jeg har to "enheter" for avlesing. Med 6 hull i hver. Altså totalt 12 hull. 1-6x2 om du skjønner.
    Har to bokser på min også, men de fleste hullene er tomme. De er jo merket, så det er bare å prøve de hullene som er merket "2" og "6" på begge boksene, men det skal være mulig å se om det er noe i hullene eller ikke. Husker jeg ikke feil er boksene berket "A" og "B", og det er "A" som skal brukes.
    Volvo 945 Polar 1994 B200F LPG

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2011
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Feilkode 121 - missing or faulty
    MAF
    signal, kan det i sin helhet ha sammenheng med at den går ujevnt? Jeg skal også prøve å rengjøre tomgangsregulator. - Rengjøring av tomgangsregulatoren gjorde egentlig liten forskjell, da jeg ikke fikk tatt den sund slik at jeg kom til alt. Kanskje bestille ny? Om den ikke koster skjorta.
    Sist endret av mtb2003; 24/11/14 kl 16:12

  13. #13
    Registrerte brukere Vetluss sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2011
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    1225
    Innlegg
    360
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mtb2003 Vis post
    Feilkode 121 - missing or faulty
    MAF
    signal, kan det i sin helhet ha sammenheng med at den går ujevnt? Jeg skal også prøve å rengjøre tomgangsregulator. - Rengjøring av tomgangsregulatoren gjorde egentlig liten forskjell, da jeg ikke fikk tatt den sund slik at jeg kom til alt. Kanskje bestille ny? Om den ikke koster skjorta.
    sansyligvis,
    MAF
    sensor er jo luftmassemåleren, hvordan er ledningenen som går til den? kan også ta den av og se om det er olje på nettingen som er inni, her kan du bruke bremse rens til og få vekk dette, bare vær forsiktig med den nettingen!

Lignende tråder

  1. Svar: 4
    Siste post: 21/10/13, 11:59
  2. selges: Rustfri 245 91 mod, nybygd b230E
    By Laars in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 10
    Siste post: 11/02/13, 21:45
  3. Nybygd turbomaskin nekter å starte..
    By Jobbe88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 27
    Siste post: 28/09/11, 14:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •