Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Volvo 940 fjusker, høy tomgang og lmm sprenging

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. des. 2011
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Volvo 940 fjusker, høy tomgang og lmm sprenging

    Har en volvo 940 95 mod.
    Har hatt problemer med fjusking, høyt turtall, sprenging av lmm og stopping ved clutching. Org resirk dump er fjernet! Mottar tips med stor takk!









    Sist endret av BendikLS; 13/11/14 kl 14:34

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Har du ingen dump/resirk i det hele tatt ?

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. des. 2011
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Nei

    Nei, de som hadde den før har prioritert tøff lyd istede for å spare turbo osv!

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Det som skjer når du slipper gassen, er at lufta som kommer fra turboen bråstopper, og gjør sannsynligvis at lufta går feil vei fra turbo og ut gjennom lmm og luftfilteret. Det er den eneste forklaringen på at lmm kan sprenges sånn som det der. Jeg vil anbefale å montere en resirk ventil en plass på trykkrøret, siden den turboen du har der ikke har innebygd (?) som originalturboen. En åpen dumpventil vil ikke fungere optimalt, siden den vil slippe ut luft som allerede har blitt målt opp av lmm. Da tror hjernen at motoren får mye mer luft enn den egentlig gjør, og mater på med alt for mye bensin, i mange tilfeller så mye at den stopper ved clutching etter pådrag.
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Torpa / Snertingdal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Flytt luftemengdemålern din på trykksida. Vips, alle problemer med stopping borte
    [O]2009 Toyota Hilux SR5 4x4 | Hverdagsbil
    [O]1969 Volvo 144 | Sommercruuuuisebil
    [O]1988 Volvo 245 | Kommandobil Sugis
    [X] 1995 Volvo 940 Turbo 300 oppsett | Står med skakk nasa
    [X] Volvo 740 1988 | Vraket - Team Low Cost Motorsport -

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke optimalt å ha lmm på trykksia over tid, da den ikke er laget for å trykk. Men varer sikkert en stund...
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

Lignende tråder

  1. volvo 740 problem
    By 1987_Turbo745 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 16/11/13, 17:19
  2. EL-problem volvo 240
    By tgsb in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 09/07/13, 15:44
  3. volvo 740 problem.
    By finn erik in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 21/10/11, 13:33

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •