Har du ingen dump/resirk i det hele tatt ?
Nei, de som hadde den før har prioritert tøff lyd istede for å spare turbo osv!
Det som skjer når du slipper gassen, er at lufta som kommer fra turboen bråstopper, og gjør sannsynligvis at lufta går feil vei fra turbo og ut gjennom lmm og luftfilteret. Det er den eneste forklaringen på at lmm kan sprenges sånn som det der. Jeg vil anbefale å montere en resirk ventil en plass på trykkrøret, siden den turboen du har der ikke har innebygd (?) som originalturboen. En åpen dumpventil vil ikke fungere optimalt, siden den vil slippe ut luft som allerede har blitt målt opp av lmm. Da tror hjernen at motoren får mye mer luft enn den egentlig gjør, og mater på med alt for mye bensin, i mange tilfeller så mye at den stopper ved clutching etter pådrag.
94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil
Flytt luftemengdemålern din på trykksida. Vips, alle problemer med stopping borte![]()
[O]2009 Toyota Hilux SR5 4x4 | Hverdagsbil
[O]1969 Volvo 144 | Sommercruuuuisebil
[O]1988 Volvo 245 | Kommandobil Sugis
[X] 1995 Volvo 940 Turbo 300 oppsett | Står med skakk nasa
[X] Volvo 740 1988 | Vraket - Team Low Cost Motorsport -
Det er ikke optimalt å ha lmm på trykksia over tid, da den ikke er laget for å trykk. Men varer sikkert en stund...
94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil