Hei har nettopp overhalt motoren min, en b230ft.. motoren er nyoverhalt så alt er så og si skiftet.. lader 0,3 bar nå og bilen bruker 1.8 på mila.. er ikke dette veldig mye? dette er til og fra jobb og ellers bykjøring..
Hei har nettopp overhalt motoren min, en b230ft.. motoren er nyoverhalt så alt er så og si skiftet.. lader 0,3 bar nå og bilen bruker 1.8 på mila.. er ikke dette veldig mye? dette er til og fra jobb og ellers bykjøring..
Ingen som har noe formening om dette?
Forutsatt normal kjøring, høres dette i overkant mye ut, ja.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
les ut feilkoda, sikkert i nødmodus.
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
Er normalkjøring ja.. Noen få pådrag her og der og ellers vanlig kjøring..
Hvis ikke bykjøring med mye lav fart og stopp ved kryss og slikt utgjør størsteparten av kjøreprofilen din, burde du vel knapt måtte overskride 1 liter pr mil.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Hmm, får prøve å lese ut feilkoder imorra! vet forrige eier kjørte 450km på en full tank noe som tiøsvarer 1,3 på mila og nå kjører jeg 330km på full tank, noe som utgjør ca 1,8 på mila..
Om du ladder 0,3 bar tror jeg du har problemet ditt.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Og hva mener du med det Mr Crepsley? Har ikke tankmåler Larsverm og har ikke fått skifta instrumentet enda..
0,3 bar er alt for lavt på en FT. Trenger ikkje å ha noe å si om du kjører pent.
Men målingen din blir ikke nøyaktig om du ikke har fungerende instrument. Fiks instrumentet, fyll full tank, kjør en stund å fyll den opp igjen. Da vet du hvor mye liter du har brukt på x antall kilometer/mil. Blir bare gjetting sånn du har det nå.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
fk og ft har jo samme innsprøytningssystem å samme dyser, er jo kun WG som er forskjell på ft og fk. eller har jeg misforstått helt?
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
B230F blokk, fk innmat, 530 topp som er porta med A kam, dobble ventilfjærer samt andre retainere, 940 grenrør med t3 fra et, chip, 3" eksos, og åpent filter.. Så om du vil kalle det fk eller ft vet ikke jeg hehe
Leste ut feilkoder både i stikk 2 og 6.. Begge viser 111 og da til og med med Lmm utkobla så vil ikke tro den avleseren er helt god.. Men målingen blir jo ganske nøyaktig og ikke gjetning når jeg vet
Hvor mange liter som er på tanken og hvor mange km jeg kjører..
plugg nummer 2
plugg nummer 1.. Har ca kjørt 500km etter komplett overhaling av motor!
plugg nummer 3, mye mer sjokoladebrun enn nummer 1 den!
plugg nummer 4.. 2 av pluggene er sjokoladebrun mens de 2 andre ser relativt lyse/hvite ut som dere kan se på bildene..
Noen som har ideer? Kjører ngk bpr7es
ka chip det er snakk om da? spilla ganske stor rolle det.men om den er chippa bør du vel over 0.3 bar samme hvilken trimchip det er.
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
Mulig du får det rett, men ut fra denne beskrivelsen kan det høres litt merkelig ut: Tanken er på 60 liter? Jeg reagerer litt siden du ser ut til å legge tankens størrelse til grunn for forbrukstallene du nevner i melding #7. Saken er at du må vite hvor mye du har brukt av tankens innhold på strekningen du måler, ikke nødvendigvis hvor mye det går på tanken når den er full - med mindre du da kjører tanken helt tom (ikke å anbefale) før du beregner forbruket.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
da bør du ha høgere trykk, til og med viking ecotrim treng over 0.5 bar for å fungere optimalt. om det e grunnlaget for høgt bensinforbruk tør ikkje ej å garantere...
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
Ok Larsverm. Ja fekk tak i boostcontroller no så blir å stille opp til 0,8bar da! Men kjedlig med dårlig clutch..
FK har vel uansett 0,35 bar? Hvor mye det har å si vet jeg ikke.
Tror fortsatt dette er laddetrykkrelatert, og om den er chippet er det ikke tvil. Få opp laddetrykket, 0,8bar bør bli veldig bra.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering