Hei
Har kun Xenon på nærlysene min, så lurer på om det er dyrt å få orginalt xenon på nærlys og fjernlys ?
Regner med at lampene må byttes og ny programvare legges inn..
Fredrik
V70II 08 AwD
Hei
Har kun Xenon på nærlysene min, så lurer på om det er dyrt å få orginalt xenon på nærlys og fjernlys ?
Regner med at lampene må byttes og ny programvare legges inn..
Fredrik
V70II 08 AwD
08 V70III D5 AwD 235hk/490NM
Så du tenker på original bi-xenon, eller ? Da må du nok dessverre byte lykter...
-08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km
Har faktisk noen Osram H7 Nightbreaker pærer liggende, hvordan er de i forhold til de som står orginalt i bilen ?
Kan jo ikke sammenlignes med xenon da
08 V70III D5 AwD 235hk/490NM
Flere her som vill forbedre lyset sitt her. Osram kan ikke være feil. Han Morgis vill sette inn Cree LEDs, andre har prøvd seg med Xenon. Men flere sier at det ikke er nok plass til xenon pærer for fjerrlys. Hvertfall burde det settes inn en ekstra relee
-08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km
Bi-xenon lykter er bra. Et spjeld i nærlyset som åpner seg. I tilegg til halogenpæren.
Har testet litt forskjellig på min.
Bak fjernlyssokkelen er det lagt et beslag, noe som gjør det vanskelig å la kabel gå rett ut av lykten.
Jeg valgte da å bruke skjøtekabel til xenonpære, for å plassere ballastet i innerskjermen bak lykten.
Jeg brukte ekstralyskabelsett til å gi strømtilførsel til ballastene da bilens oriignale elektronikk ikke vil sette pris på strømkrevende ballaster.
Har nå H7 40watt Cree pærer. Ingen oppvarmingstid, og ingen strømsluk, men optikken ble feil på min bil.
Tror disse kineserene har gjort en skissefeil her.
Neste blir å prøve 50watt mini-digital xenonlys. venter dem i posten
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
varfør mår han bytte lykter
det er ikke noe problem å setter xenon konvertering kit på fjernlys ( långlys ) , folk har gjørt det på 08+ bilar , eg gjørde på min gammal 04 ( 01-07 ) , har xenox kit men har ikke gidder å gjøre det , men detta tar ikke så lång tid å gjøre har mye på gång imorgon men kunde gjørt det bara å visa det går
-V90 T8 R-design - 18
-VW E-golf -19
tidigare bil : https://www.garaget.org/ragge1
-XC70II D5 -09 ; - V70N - 04 ; -97 - V70 ; Golf 1,6TDI -14
-96 Opel vectra ; -95 Audi A6 ; -94 Opel vectra ; -86 mazda 626 ; - 80 Audi 80
Vet ikke hvor mye problem dette er, leste bare at Morgis sleit litt med det. Men, som jeg skjønte trådstartern, var jo det opprinnige spørsmål etter bi-xenon. Og derfor må du jo dessverre bytte lykter...
-08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km
bi-xenon er når nærlyset opererer som både fjern og nærlys, ofte ved hjelp av et spjeld.
For å få dette, må lykten byttes til bi-xenon lykt da standard xenonlykter ikke har dette.
"Dual-xenon" finnes ikke originalt på noen volvo såvidt jeg vet.
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
Var bi-xenon jeg lurte på ja...Får vell kjøpe meg noen bøttelykter...
08 V70III D5 AwD 235hk/490NM
Siden jeg er så lat akkurat nå. hvilken sokkel står på xenon nærlysene mine ?
Fant noen jeg tro passer,de virker bra da... http://www.scandicshine.no/index.php...product_id=359
Om disse faktisk passer,vet jeg ikke, tenkte mest på lysbilde kontra de orginale som har stått i siden 2008...
08 V70III D5 AwD 235hk/490NM
Du har nok D1S sokkel i V70II, 4300K originalt.
D2S passer i V70N xenonlyktene
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
Noen merker som er å anbefale når det kommer til pærer?
4300k eller 6000k?
M18 Volvo V90 T8 R-Design
M09 Volvo V50
Jeg kjører Osram CBI 5000K.
Fungerer fint under alle kjøreforhold, selv om utseendemessig er 6000K mye lekkrere.
Jeg har ubrukt Philips pære liggende om du trenger.
Fikk ny lykt etter villtpåkjørsel, så erstattet pæren med min gamle CBI pære med en gang
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R