noen som har erfaring med å trimme b230fk? har en helt orginal, men vil ha litt mer guffe. noen forslag?
noen som har erfaring med å trimme b230fk? har en helt orginal, men vil ha litt mer guffe. noen forslag?
definer "Litt mer guffe" du 200hk er billig , skal du ha mer må du ut med litt mere kroner..
ja 200 hk er nok for meg
ok. det blir en rask familiebil da.hehe. kult.
13c-en holder bra den. Min har gått på 1 bar ladetrykk leeenge og vært kjørt rødglødende utallige ganger så hele downpipen gløder. Kjente på slakken i turbinen her om dagen og det er null inn og ut og ikke mer enn normalt sideveis.
Kan kjøre med oppunder 200 hk på 13c-en, men den blir fort varm og da har man ikke samme effekten lenger. Men det er billig trim og det er faktisk holdbart. Koster ikke mange tusenlappene.
Det er når du skal over 200 hk at tusenlappene begynner å fly når du må ha større dyser, 3" LMM, ny turbo osv...
Så for din del vil jeg anbefale 3" eksosanlegg, 0.8 - 0.9 bar ladetrykk og Viking chip. Da har du vel ca 180 hk. Går helt akseptabelt det .
Hvor er det man får kjøpt viking chip ?
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
Viking Chip blandt annet.
Er ikke det aller enkleste for å trimme en FK bittelitt å bare bytte wastgaten til en original wastegate ifra en B230FT? Da dobles vel ladetrykket og øker vel med ca 30hk? Det er vel en vesentlig bedre drag i bilen da?
Og ikke lyser det trim lang vei i det panseret lukkes opp heller.
Geir Boman Rinde
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem
---
Volvo V90 R-design T8 2020
Kan opphave en wategate fra FT tror jeg, så det hadde vært lurt ? Viking chip og wastegate, og 3" eksos fra turboen som jeg har nå
Men man vil alltid ha mer, om man er som oss gutta som lever for detta
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
jepp. sånn er det bare hehe
nei det lyser tjuvåpning å dårlig effekt :P
skal man bruke svake fjører (som fk) så må man ha akumulator med 2 innganger så man kan kjøre trykk på den "nedre" for å holde wg lukket til man ønsker å åpne. ellers vil den tjuvåpne like tidlig som før. men ikke så mye.
One Ring to rule them all
å etn kjører møkka ut av ftn...
Poenget er at det ikke er vits i å kjøre rundt med halvåpen wg. man sparer jo drivlinja for juling... men men
One Ring to rule them all
responsen også
One Ring to rule them all
Jeg merker det, når jeg gir litt mye gass, ( rundt 3-4 tusen ) også slipper av litt, så åpner wastegaten seg .. Er egentlig jævla irriterende :P
Kan jeg spørre om noe ? En kompis av meg kjøpte seg en 940 STV med FT motor igår, også fikk jeg prøve den da, men den lader ikke max før 5 tusen ? Begynner å lade på 4 vil jeg tippe, så det var jo umulig å sladde eller noe med, siden man ikke får noe trykk før svinger ossv også fusker den om den står på tomgang, å man gir pent gass .. Hører den bobler litt, også kommer den .. Hva kan dette være ?
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
dårlige tenningsdeler + at wg åpner seg fordi fjøra er slapp eller ting har hengt seg opp..
gå over wgn. bytt alt av tenningsdeler. ikke kjøp på biltema.
One Ring to rule them all
Jeg vil heller tro den lar være å åpne, eller virker sånn .. For det sitter org dump i den, å den hører du det er mye med trykk i, for den skyyter ut lufta, i forhold til min som bare lar lufta sige pent ut når jeg slipper opp
Hører ingen lyder fra wastegaten når man gir på å den begynner å lade, hører bare turboen som jobber ..
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
høres jo egentlig ut som en stor lekasje eller problemer med dumpventilen da. mulig membrann har gått?
One Ring to rule them all
Tror vi må ta en nærmere titt på den idag .. For en FT skal vel ikke lade såå seint ? Min lader max på 3000 den, å da er jeg laangt unna før hans i det hele tatt har fått turbolag Men den går skikkelig fært når han får opp trykket, så har ikke sjans sånn rett fram, men det er jo ikke det som er gøy :P
Men tusen takk for svarene hvertfall, vi skal ta å feilsøke litt idag vi
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges