Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 37 av 37

Tråd: Hondreåfleiråførr's Volvo 142Tic Toppakningshavari

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. okt. 2012
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Jada, ifølge målern så, hehe. Må finne ut hvor grensene går veitu

    Ja kansje eg må vurdere ein slik bleedventil, hvor får ein tak i ein slik som er av god kvalitet, ser fleire strever med bleedventiler fra KL og biltema..
    Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
    Volvo 144 74 Bilcross

    Våga vägra OHC!

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. okt. 2012
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard Rust sveising!

    Driver å få til et så godt som mulig rustfritt karroserri på 142'n nå. Bytta både øvre og nedre bakplate idag, heilsveising gjenstår.





    Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
    Volvo 144 74 Bilcross

    Våga vägra OHC!

  3. Takk GreenWagonCruiser takket for denne posten
  4. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. okt. 2012
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard Toppakningshavari...

    Senka den framme og fått på noen felger som er litt finere en stålfelgane som sto på




    Også 5 min etterpå skjedde det her

    https://www.facebook.com/photo.php?v...31422474077241
    Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
    Volvo 144 74 Bilcross

    Våga vägra OHC!

  5. #29
    Registrerte brukere JEMracing sin avatar
    Medlem siden
    07. april 2010
    Sted
    Larvik (kongeriket sundet)
    VCCN medlemsnummer
    213
    Innlegg
    401
    Antall takk

    Standard

    Litt ivrig med ladetrykket el?
    Gromt med overladet b20

    Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
    Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
    Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
    Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
    Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo

  6. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. okt. 2012
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Hadde værtfall 1,5bar.. føyk ut 2 frostplugger fra blokka og så må ha vært greit trøkk. Bestille skjærkantspakning og håpe det ikkje har skjedd meire med motorn.
    Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
    Volvo 144 74 Bilcross

    Våga vägra OHC!

  7. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. okt. 2012
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Fått av toppen! var 5 frostpluggar som hadde blitt trykka ut, 4 i blokka og 1 bakerst på toppen Skjedde ikkje noko meir med motorn heldigvis
    Lurer litt på og kansje gjenge opp frostplugghøla og lage eller kjøpe noko som passer inni. Sett det har blitt gjort på div volvo motorer.





    Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
    Volvo 144 74 Bilcross

    Våga vägra OHC!

  8. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. okt. 2012
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Legger med litt bilde på "turbopaketet"





    Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
    Volvo 144 74 Bilcross

    Våga vägra OHC!

  9. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. okt. 2012
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Har fått tak i et volvo b20e innsug, som eg lurer på og sveise inn dyseholderee i og bruke et megasquirt datasprut. Va meir en sjølve MS boksen og dyser trenger eg? Og hvor store dyser er anbefalt til 300hk +- ? Også hvordan gjør eg det med tenninga? Edis fra ford eller trigger og 4 coiler? Takk for svar

  10. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hondreåfleiråførr Vis post
    Hadde værtfall 1,5bar.. føyk ut 2 frostplugger fra blokka og så må ha vært greit trøkk. Bestille skjærkantspakning og håpe det ikkje har skjedd meire med motorn.
    1,5 BAR på pumpebensin på en motor med 8,0:1, støpejernstopp med eksoskanaler og derfor varme innsugskanaler på samme side er så aggressivt at jeg tør tippe at det er tenningbank som har blåst toppakningen.

    Tenk litt på dette nå når toppen er av

  11. Takk Hondreåfleiråførr takket for denne posten
  12. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. okt. 2012
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Satt på skjærkantspakning og stiller ned ladetrykke... måtte ha bilen kjørebar så fort som mulig for og få den inn og ut av verkstede når den skal rustsveises
    Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
    Volvo 144 74 Bilcross

    Våga vägra OHC!

  13. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Flott. En god og holdbar løsning.

    Hvor varm er forgasseren og innsuget hvis du kjenner på dem etter en vanlig kjøretur? Uheldig mye strålevarme mellom eksos og innsug på disse motorene.

    Varmedeklser med kaldluftsmating rundt hele insugssiden kan med fordel vurderes. Ett vanlig termometer med føler på ledning kan legges oppå eller under innsuget / forgassere slik at du kan se forholdene mens du kjører.

    Du må nok til med lavere kompresjonsforhold og datatenning dersom du skal kjøre 1,5 + BAR ladetrykk og ha ett levelig forbruk på rolig kjøring.
    Sist endret av Batland; 29/04/14 kl 18:06

  14. #37
    Registrerte brukere Grøftekanten-Racing sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2012
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    gromt! skjedd noe mer ?
    1978 chrysler lebaron 360

    1982 volvo 244 gle

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Hondreåfleiråførr: Mattsvart 1973mod 144.. Solgt..!
    By Hondreåfleiråførr in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 46
    Siste post: 22/11/13, 11:13

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •