Jada, ifølge målern så, hehe. Må finne ut hvor grensene går veitu
Ja kansje eg må vurdere ein slik bleedventil, hvor får ein tak i ein slik som er av god kvalitet, ser fleire strever med bleedventiler fra KL og biltema..
Jada, ifølge målern så, hehe. Må finne ut hvor grensene går veitu
Ja kansje eg må vurdere ein slik bleedventil, hvor får ein tak i ein slik som er av god kvalitet, ser fleire strever med bleedventiler fra KL og biltema..
Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
Volvo 144 74 Bilcross
Våga vägra OHC!
Driver å få til et så godt som mulig rustfritt karroserri på 142'n nå. Bytta både øvre og nedre bakplate idag, heilsveising gjenstår.
Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
Volvo 144 74 Bilcross
Våga vägra OHC!
Senka den framme og fått på noen felger som er litt finere en stålfelgane som sto på
Også 5 min etterpå skjedde det her
https://www.facebook.com/photo.php?v...31422474077241
Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
Volvo 144 74 Bilcross
Våga vägra OHC!
Litt ivrig med ladetrykket el?
Gromt med overladet b20
Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo
Hadde værtfall 1,5bar.. føyk ut 2 frostplugger fra blokka og så må ha vært greit trøkk. Bestille skjærkantspakning og håpe det ikkje har skjedd meire med motorn.
Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
Volvo 144 74 Bilcross
Våga vägra OHC!
Fått av toppen! var 5 frostpluggar som hadde blitt trykka ut, 4 i blokka og 1 bakerst på toppen Skjedde ikkje noko meir med motorn heldigvis
Lurer litt på og kansje gjenge opp frostplugghøla og lage eller kjøpe noko som passer inni. Sett det har blitt gjort på div volvo motorer.
Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
Volvo 144 74 Bilcross
Våga vägra OHC!
Legger med litt bilde på "turbopaketet"
Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
Volvo 144 74 Bilcross
Våga vägra OHC!
Har fått tak i et volvo b20e innsug, som eg lurer på og sveise inn dyseholderee i og bruke et megasquirt datasprut. Va meir en sjølve MS boksen og dyser trenger eg? Og hvor store dyser er anbefalt til 300hk +- ? Også hvordan gjør eg det med tenninga? Edis fra ford eller trigger og 4 coiler? Takk for svar
Satt på skjærkantspakning og stiller ned ladetrykke... måtte ha bilen kjørebar så fort som mulig for og få den inn og ut av verkstede når den skal rustsveises
Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
Volvo 144 74 Bilcross
Våga vägra OHC!
Flott. En god og holdbar løsning.
Hvor varm er forgasseren og innsuget hvis du kjenner på dem etter en vanlig kjøretur? Uheldig mye strålevarme mellom eksos og innsug på disse motorene.
Varmedeklser med kaldluftsmating rundt hele insugssiden kan med fordel vurderes. Ett vanlig termometer med føler på ledning kan legges oppå eller under innsuget / forgassere slik at du kan se forholdene mens du kjører.
Du må nok til med lavere kompresjonsforhold og datatenning dersom du skal kjøre 1,5 + BAR ladetrykk og ha ett levelig forbruk på rolig kjøring.
Sist endret av Batland; 29/04/14 kl 18:06
gromt! skjedd noe mer ?
1978 chrysler lebaron 360
1982 volvo 244 gle