Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  294

Vis meningsmålingsresultat: DTM Eller mk18 18" felger?

Velgere
30. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Ocean

    12 40,00%
  • DTM

    18 60,00%
Side 4 av 18 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 443

Tråd: Nyborgs 740 16v turbo 460hk 660nm

  1. #76
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Roye Vis post
    Mye artig lesning her. Masse flotte løsninger.

    Hvor kjøpte du de styrearmene og er de vinklet utover slik at noe Ackerman blir beholdt?

    Hvilket merke Aussie-locker er det der?
    Jo takk for det!

    Styrearmene er laget slik at det blir paraell styring, ackerman kommer helt bort. Har ikke satt på dette enda pga bilen skal brukes litt etter vei osv og venter til neste vinter med å sette dem på. Da blir det muligens ombygging av oppheng fram.
    Aussie lockern er ifra spartan hvis jeg skrev det rett.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #77
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Da er akslingen montert
    Nye foringer på tur inn



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #78
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    prøvde bilen idag! Tror det blir en gøy bil å leke seg med






    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  5. #79
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.706
    Antall takk

    Standard

    Må få årna en skikkelig video snart nå da?
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  6. #80
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Må få årna en skikkelig video snart nå da?
    Kanskje det ja


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  8. #81
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Veldig støvete nå, så bli godt med en skikkelig vask!




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2011
    Innlegg
    236
    Antall takk

    Standard

    Ble det mye tikkelyder fra akslingen i svinger?
    Sist endret av Roye; 28/05/14 kl 01:02
    1996 940LT Stv, alt elektrisk + soltak

  10. #83
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Roye Vis post
    Ble det mye tikkelyder fra akslingen i svinger?
    Ja ikke anbefalt for bruks biler nei


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2011
    Innlegg
    236
    Antall takk

    Standard

    Takk! Det har jeg spekulert og undersøkt mye på den siste tia

    Valget mitt står nå mellom 1041 eller Powertrax No-slip.
    1996 940LT Stv, alt elektrisk + soltak

  12. #85
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden det var en update.
    Har gjort mye med bilen (kommer detaljer senere)

    Hvis alt går etter planen så skal jeg bremse bilen 1sep.
    Hva tror folk av effekt jeg kommer på?

  13. #86
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Det er bra dødt på forumet for tiden. Mange som har sluttet å bruke det kanskje?

  14. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  15. #87
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mars 2013
    Sted
    Sandessjøen
    VCCN medlemsnummer
    1167
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Tipper 250-280 hk

  16. #88
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.706
    Antall takk

    Standard

    Veldigt dødt.. Men inrømmer at jeg selv er innom å ser uten å skrive mye..
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  17. #89
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Hmm er generelt lite liv på forumet synns jeg!
    Tror det har mye med at det er litt tungvint system på dette forumet.
    Tenker da på at man må først legge inn bilder på photobucket så for å koppiere link inn i innlegg. Det er jo litt unødvendig. + at innboks må det slettes meldinger for at det bli fult?????????

    Ser det er flere å flere som bruker facebook osv istedenfor. På tide med en update kanskje?

  18. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mars 2013
    Sted
    Sandessjøen
    VCCN medlemsnummer
    1167
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Merket det ble veldig mye lettere med å bli medlem med tanke på inboksen og trenger ikke photobucket hvis ikke bildene er for store da må man bruke photobucket :-)

  19. Takk mrstfu takket for denne posten
  20. #91
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.706
    Antall takk

    Standard

    Litt ot desverre, men har du et tankarmatur du? Til 740/940
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  21. #92
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Ja det har æ

  22. #93
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.706
    Antall takk

    Standard

    Pris da? Mitt funke ikke, så håpe at d e d som e feil.
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  23. #94
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Kåm me ett skam bud på face

  24. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  25. #95
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Grolid Vis post
    Tipper 250-280 hk
    310hk og 470nm på nav

    Da slura clutchen så noe som ikke stemmer der!
    Motoren vil mere så blir å plokke ned for å finne ut problemet å fikse det

  26. Takk kjetil r, sverre2210, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  27. #96
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    618 plata holder vel ikke til mer enn rundt 450-500Nm, gjør den det da?

    Siden sinterlameller somregel er litt tykkere enn vanlige organiske skal det vel shimses litt også, selv om jeg fant ut at det fungerte best uten shims på 763 plata og 6puck i bilen min. Husker ikke hvor mye tykkere lamellen var kontra standard, men det var vel en millimeter eller så.

    *edit: Det er jo mulig å måle når/hvor trykkplata klemmer mest, uten at jeg skal prøve å forklare hvordan

  28. #97
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Skal være med til vertfall 550nm
    Men anleggs glaten til lammelen skal være forhøyet iforhold til flata trykkplata er skruvd fast, så må sjekke om den stemmer

  29. #98
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard



    Bremsa 418hk å 570nm ca på nav

  30. #99
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med fine tall.
    Hvordan motorstyring bruker du? Skimter en LMM og Jetronic boks på noen bilder her, men du må vel ha et skikkelig sprut?

    Hvordan gikk det med clutchen? Byttet til grøvre saker?
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  31. #100
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Ble byttet til gt3071r turbo å electromotive tecGT. Nytt innsug.


    Dette med clutchen var en maskinerings feil av svinghjul, så fikk dreid dette så ble det greit. Bremsa litt i wg da den er litt liten, så bytter jeg den er det mulighet for kanskje 30-40hk mere.
    Men ellers ser det ut som dette fungerer

  32. Takk kjetil r, sverre2210 takket for denne posten
Side 4 av 18 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Nyborgs 740 16v turbo
    By nyborg in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 27
    Siste post: 06/08/12, 00:25
  2. bytte av lt turbo til høytrykk turbo. problem med returrør av olje.
    By 1987_Turbo745 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 29/05/12, 19:28

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •