Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 13 av 15 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 365

Tråd: TomX95`s 940 '96

Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

hmm, gjorde feil når jeg etterdro. Løsna alle 1/3 / 90 grader og etterdro med 110 nm igjenn. Tror du det gjør no? Etterdra etter ei uke ellerno?

Kobla bankesensor på stereoen i bilen Har også laga en lydfil jeg ska laste opp. Hører veldig mye forskjellig, men mye ventilstøy og litt pluggstøy som saboterer.
    Men hørte ikke den "knittringa" i det hele tatt. Bare javn durr. Men har ikke no trent øre enda. Men tur det er innafor. Hadde 2 map, det ene jeg har og ett identisk der alt er 5 grader seinere. Så bytta til det med sein tenning når det durra på det meste, men blei ikke forskjell. så må vell være ventiler.

Ska forske litt mer på tenningsmap etterhvert. Ska koble på EGT en også nå. Men får ikke logga den. er sepparat

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    hmm, gjorde feil når jeg etterdro. Løsna alle 1/3 / 90 grader og etterdro med 110 nm igjenn. Tror du det gjør no? Etterdra etter ei uke ellerno?

Kobla bankesensor på stereoen i bilen Har også laga en lydfil jeg ska laste opp. Hører veldig mye forskjellig, men mye ventilstøy og litt pluggstøy som saboterer.
    Men hørte ikke den "knittringa" i det hele tatt. Bare javn durr. Men har ikke no trent øre enda. Men tur det er innafor. Hadde 2 map, det ene jeg har og ett identisk der alt er 5 grader seinere. Så bytta til det med sein tenning når det durra på det meste, men blei ikke forskjell. så må vell være ventiler.

Ska forske litt mer på tenningsmap etterhvert. Ska koble på EGT en også nå. Men får ikke logga den. er sepparat
    Som du sier så var det feil, men som vi vet er det stor avstand mellom hvordan tingene skal være og hva som i praksis fungerer.
    Ja, ta en korrekt ettertrekking etter en ukes tid.

Lykke til med det utstyret der..
    Jeg har forsøkt litt forskjellig, både med flere kanaler og justeringer i "hue og revva", men har tilgode å bli imponert. Håper du er heldigere.

Når det gjelder eksostemp så er det banekjøring som gjelder. Foreslår jeg at du trener på å bremse med venstrefoten. Når du har teknikken så legger du 3. gear, drar til 5500 - 6000 o/min, og gir full gass og bremser samtidig. Målet er å holde fullt ladetrykk på dette motorturtallet i 5 - 6 sek. mens eksostemp. øker slik at du kan lese av en makstemp.

Dette vil også avsløre tenningsbank.
    Sist endret av Batland; 11/08/14 kl 06:44

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Men appropo ristinga som jeg hadde. Som sagt så har jeg jo det andre mapet med 5 grader seinere tenning. Rister like ille + jo tokk av noen grader til for å se. Men har dålige motorfester + sentret på kløtsjen min kan ha veldig harde fjærer kansje? Hviss man kjører udempa lamell får man vell au risting? Selv om motor er driftsvarm synns jeg det rister jo mer jeg kjører, er hydrauliske motorfester, kan vell stemme?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Hvis det ikke er noe forskjell med 5 grader seinere tenning så snakker vi nok om to forskjellige typer risting.
    Når det ikke er er snakk om motorristing pga tidlig tenning, så kan det være alt mulig...

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Kjørte litt med bankesensoren igår.. Ehmm mye knittring. Spessielt på 2200 og bånn gass. Og litt rundt om. Hadde ikke med pc der og da, så valgte å bare vippe av actuatorstaget.

Når det banka kjørte jeg på 5 grader seinere tenning, men ga ikkeno stor forskjell. Hører ventiler og slikt, men kommer en slik hissig uregelmessig lyd, trur det må være banking. Skulle hatt frekvensfilter men men.

Men var posstitvt overaska a hvor godt den går med så å si uten ladetrykk

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Jeg tviler sterkt på at det du hører på 2200 o/min på full gass er tenningsbank.

Det du kan gjøre er å legge i 36 grader på hele 4500 o/min kolonnen. Så kjører du på 3. gear på 4500 o/min med lite gasspådrag - og så gir du full gass 0,5 sek. og bråslipper gassen, så 1,0 sek., så 1,5 sek. Slipp gassen med det samme du hører en grusom ekkel hard metallisk lyd som du ikke har hørt før. Dèt er den ødeleggende tenningsbanken.

Ja, det er rart det der. Hvordan folk reagerer når de selv får testet lavkomp i praksis. Det er kjempekanaler og idiotkammer som ødelegger bunndraget - aldri kompresjonsforholdet. (Innen rimelighetens grenser selvsagt. Vi snakker ikke om 5,5:1.)

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Ska prøve detta Men har kjørpt banke enhet te sprutet nå. den stilles inn på frekvens

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Hehe, 960en måtte ha litt omsorg så kjører tralla igjenn. Lader 1,5 nå fy faen å det fløtter seg Lader 0,5 på 2300 ellern no rundt der
    Bestilt Maf til den nå, så nå skal ujavn tomgang elimineres!

Tokk ett arr piruetter med den her omdagen, skakke være tung på labbem før turtalls-spærre drar te :P

Ligger i 4de gir opp bakke, trykke kommer snikans, kjenner man synkler ned i sete og det på bare 2500 rpm! tøff sak! Rart rådene ikke spruter . Mass NM ute å går.

Skulle lagt ut film etterhvert

Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Skulle nesten sitti på en tur

Sent from my iPhone using Tapatalk

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Hehe, 960en måtte ha litt omsorg så kjører tralla igjenn. Lader 1,5 nå fy faen å det fløtter seg Lader 0,5 på 2300 ellern no rundt der
    Bestilt Maf til den nå, så nå skal ujavn tomgang elimineres!

Tokk ett arr piruetter med den her omdagen, skakke være tung på labbem før turtalls-spærre drar te :P

Ligger i 4de gir opp bakke, trykke kommer snikans, kjenner man synkler ned i sete og det på bare 2500 rpm! tøff sak! Rart rådene ikke spruter . Mass NM ute å går.

Skulle lagt ut film etterhvert
    Man merker best hvor godt det funker når man har kjørt en vanlig bil en stund og så kommer tilbake til lavkomp. og god turbo

Er virkelig MAP signalet inn på MS så ustabilt at emulatoren hopper rundt om kring? Hvis MAP signalet er stabilt så ser jeg ikke at
    MAF
    vil tilføre noe særlig positivt.

Hvor har du forresten nippelen til MAP sensoren? Den kan med fordel være montert slik som nippelen til bremsekraftforsterkeren.

Går skikkelig godt fra lave turtall og holder sammen. Psst! Det er akkurat dette som er egenskapene til oppsett med lavkomp. og en god turbo vet du.

Ja, på tide med film nå etter hvert for her kan du se forventet resultat av oppsettet.

Avsløringen er arealet mellom grønn og rød kurve til venstre for der de krysser hverandre. Jo større areal jo sterkere er motoren i forhold til maks HK-tallet. Sjelden er det så brutalt som dette på en bensinmotor.

Søkeord BSRT325
    Sist endret av Batland; 17/04/21 kl 14:11

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Man merker best hvor godt det funker når man har kjørt en vanlig bil en stund og kommer tilbake.

Er virkelig MAP signalet inn på MS så ustabilt at emulatoren hopper rundt om kring? Hvis MAP signalet er stabilt så ser jeg ikke at
    MAF
    vil tilføre noe særlig positivt.

Hvor har du forresten nippelen til MAP sensoren? Den kan med fordel være montert slik som nippelen til bremsekraftforsterkeren.

Går skikelig godt fra lave turtall og holder sammen. Psst! Lavkomp. og god turbo vet du.

Ja, på tide med film nå etter hvert.
    Har en 3 bar absolute under panseret. Altså signalet er stabilt det. Men klarer ikke å få Iat VS map og slikt skikkelig stilla helt 100. + synns det blir så veldig grovt på bunn. Vill ikke spandere alle rutene der nede. greit å få litt jevnt utover. Den går helt pent og sånn, starter og går. stopper aldri. Men får ikke afr så satbilt jeg vill ha det. Må tenkte på eu og slikt. Så derfor ser jeg maf som løsning på tomgang og warmup. står fort og vagler 1 afr opp og ned. Vannskelig å få den til å roe seg synns jeg. prøva masse.
    Og er litt snedig under forskjellige forhold. selv om jeg har egen map til kunn atmosfærisk kompensering

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Har du pumpa trøkk og vakuum på map'n for å faktisk se at 1bar er en bar? Litt greit å se at ladetrykksmåler og data viser riktig

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Har en 3 bar absolute under panseret. Altså signalet er stabilt det. Men klarer ikke å få Iat VS map og slikt skikkelig stilla helt 100. + synns det blir så veldig grovt på bunn. Vill ikke spandere alle rutene der nede. greit å få litt jevnt utover. Den går helt pent og sånn, starter og går. stopper aldri. Men får ikke afr så satbilt jeg vill ha det. Må tenkte på eu og slikt. Så derfor ser jeg maf som løsning på tomgang og warmup. står fort og vagler 1 afr opp og ned. Vannskelig å få den til å roe seg synns jeg. prøva masse.
    Og er litt snedig under forskjellige forhold. selv om jeg har egen map til kunn atmosfærisk kompensering
    Hvis signalet inn på sprutet er stabilt og hvis sprutet leser fra ett gitt område og er stabilt, hva mer kan du gjøre? Leverer MS ustabile ut-signaler til dysene? Husk at det ligger mye på dyser og dysedriving også. Hva er dysenes åpningstid på tomgang på varm motor?
    Siemens 630 ccm dysene er mine favorittdyser, men med 400 ++ kapasitet er det klart at de er i største lage til en 300 hk motor. Dette vil fremtvinge korte dysetider på tomgang og tilhørende ustabilitet hvis ikke sprutet er toppklasse.

Til en 300 hk 4 syl. motor mener jeg at de følgende dysene er ett godt valg. Sjekk forstøvingen: http://www.youtube.com/watch?v=-4SEmmMTupc
    Man ser at 630 dysene er gode, men langt fra så gode som WRX dysene. I tillegg har man dette med åpningstidene.
    http://www.youtube.com/watch?v=50tbG9_nfwc

1 poeng i AFR er ikke så alt for langt unna 10% variasjon i fuelkapasitet som er mye ustabilitet.
    Sist endret av Batland; 01/10/14 kl 21:38

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Har du pumpa trøkk og vakuum på map'n for å faktisk se at 1bar er en bar? Litt greit å se at ladetrykksmåler og data viser riktig

På en måte er jo hav en bar er likegyldig når man tenker fuelmap, men stemmer rimlig bra.
    Virker som motor av denne typen/ lavkomp har veldig "bratt map" fra 500 til 1000 rpm. GÅr fra å gispe etter luft te å få veldig mye.

Kan prøve å kjøre open loop på tomgangsmotoren. Kan hjelpe. Nå stiller den å fikkser skjøl. Fungerer veldig bra, girr på som bare søren når man tar igang uten å bruke gasspedalen Men er litt vimsette. Noen som har Noen tal til Mat Vs clt kurve å vise meg? Kan kjøre litt å sleppe på tomgang så er afr si 13.2. nestegang er den 14.2. Driftsvarm begge gangene. Iat er i innsuget å greier. er litt rart
    Men får jeg litt belastning så er det greit. Er bare den lille flekken under 1000 rpm og under 80 kpa.

Hvor grove hopp vil dere annbefale fra 500 rpm te 1000?

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Under 1000rpm? Et lærd motorhue sa engang at en trimma 4syl motor ikke skulle under 1490 Haha

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Kikka litt idag au. Er ett eller annet erichment som gjør det.
    Kjørt, lar den roe seg. Dønn på 100 rpm, 0,5 i undertrykk. er på 13.4. men så magrer den seg oppover. Akkurat som om når iat går opp tar den i for mye.

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sååååå røyk vannpumpepakninga som var ny i vinter....

SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

rett på tema å handle sånn universal du klipper til selv Prøvd det selv, det funker. Faktisk!

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard Vannpumpa...

Trudde vannpumpepakkninga hadde tatt kvelden... Neida!!!

Hele pumpeakselen har jaggu jobba seg fram!! (høyreside er til sammenligning)

Pumpekallene har eti inn i pumpehuset!

KL racing er litt så som så har jeg kommet fram til....

Etterdro toppen når jeg var i siget au. Blei montert nye biltemapumpe

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Det er første gangen jeg har sett, at pumpa spiser opp seg selv.
    Det har ikke kommet noe drit inn i kjølesystemet pga dette?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Var jævlig mye aluspoon i toppen når pakkninga gikk første gang. Trudde de hadde blitt kavitasjon. Renska vekk det den gangen i alle fall. Er sikkert noe drit rundt om kring i radiatorer og slikt, men av en eller annen grunn ser det ut som mye havner som groms i ekspansjonstank Men hadde sikkert vært lurt å flusha. Men trur mesteparten hadde skjedd alerede da. Siden det var så store mengder.

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

ImageUploadedByTapatalk1418973222.510503.jpghørte snakk om en lang mangellapp

23. Takk vangsfreaken takket for denne posten
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    ImageUploadedByTapatalk1418973222.510503.jpghørte snakk om en lang mangellapp

Neida Må bytte klosser bak, stille lys og stramme håndbrekk Gikk bedre enn forventa ja

SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Ola hører mye rart

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted