Noen som har noe info om b230ft +? Har ikke hørt noe om den, men har fått tilbud på å kjøpe en. Hva er egenlig forskjell på den og vanlig b230ft? vet at det er 0.9bar på turbo pluss, men noe annet enn det som er forskjell?
Noen som har noe info om b230ft +? Har ikke hørt noe om den, men har fått tilbud på å kjøpe en. Hva er egenlig forskjell på den og vanlig b230ft? vet at det er 0.9bar på turbo pluss, men noe annet enn det som er forskjell?
Turbo+ er en solenoidsak som kjører opp trykket litt i en kort periode, den gjør det kun hvis det ikke er antydning til tenningsbank.
Ingenting å ha hvis du skal trimme...
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Som turb00le skriver ikke noe spesiellt, like godt med en vanlig ft/fk å chipp å juster opp trykket til 0,9. Ikke noe problem å kjøpe men ikke verdt6 å betale noe extra for.
Hva ligger disse ca i pris da? Å hva ville evt. dere gitt for en?
Jeg ville betalt like mye/lite som for en motor uten turbo+
'09 V70
740 - med b21 og vems
Årsmodell?
Km stand?
Følger girkasse med og i såfall hvilken?
Finnes det dokumentasjon på opprinnelse i form av kvittering (for godkjenning)?
Hvor komplett er den mtp alt rundt som cooler, rør, slanger, styreenheter osv?
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Vet ikke år.
200-300 vet ikke sikkert
Nope
Vet ikke
Cooler og rør fulger ikke med. Må bytte alt av pakninger så blir vel 1000-1500 på det.
Da ville jeg ikke betalt så mange kronene for den, hvis den ser bra ut for resten maks 2-3000kr.
Hvis ikke det går ann å få taki papirer fra hvor den stammer fra, typ en norsk bil som er skrota, kvittering fra hugger e.l. så kan du får problemer med godkjenning hvis det er tema.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Ordner det seg om man har regnr fra bilen som den kom fra? Da får man jo chassisnummer også. Han skulle ha 5k. Men er med justerbar vg da så er bare å stille opp trykk med en gang
Edit: Følger med ny clutch, bensinhjerne og tenningshjerne også.
Sist endret av TurboThomas; 09/08/14 kl 12:43
Turbo+ kan regnes for originalt ekstrautstyr til 940Turbo, kanskje av alle årsmodeller? Ifølge brosjyrer osv ser det også ut til å ha vært standard på 92-modell 940Turbo med manuelt gir, men dette har vært noe omstridt i diskusjoner her.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Dette er dilletanttrimming for Mikke Mus og funker bare til dem som vil snakke om alle hestene i stedet for å ha en velfungerende, lettkjørt og morsom bil.
Det fungerer bare på full gass og bare frem til du får tenningsbank - og det får du. Da må du slippe gassen for å aktivere det på nytt - før det tenningsbanker igjen.
Volvo har også Turbo ++ og den funker bedre, men ingen av disse gir det resultatet som man får når man trimmer korrekt.
Akkurat. Kanskje det viste seg så lite attraktivt at det ble borte etter kort tid? Men brosjyrer og omtaler fra den gangen tyder på at 190 hk var standard om ikke annet en periode fra begynnelsen av årsmodell 1992.
Se for eksempel her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?...ogram-fra-1992
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4