Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 39 av 77 FørstFørst ... 29 37 38 39 40 41 49 ... SisteSiste
Viser resultater 951 til 975 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Vil anbefale deg å legge noen kroner i et skikkelig sprut som koster litt mer enn de billige, kan spare deg for mye unødvendige filleproblemer

Sendt fra min Thaifon
    No offense men unødvendige filleproblemer er i 99% av tilfellene brukerfeil

sonnyh: Her er en plass å begynne www.megamanual.com og www.megasquirt.se . Begynn med å lese på disse sidene så finner du ut hva du begjærer deg utpå. Jeg har kjørt et år med et MS2 v3 på min ET motor i et år nå og det fungerer kjempebra (fås kjøpt på diyautotune.com).

Angående valg av sprut er det et spørsmål som må til, hvilket sprut er det han som skal mappe dette mest bekvem med.
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av sonnyh Vis post
    Har tenkt på megasqiurt siden jeg ikke hadde lyst å bruke 10-30000kr. Men vist noen har et som e brukt og er bare å sette på så hadde det hvert det beste
    DTA har sprut til under 10K som lar deg kjøre fullsekvensielt på 10 cylindre, og noen som er litt billigere som dekker dine behov...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. sep. 2012
    Sted
    Tromsø, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Takk før flotte svar tenkte på at sprut er den eneste veien å gå for å få motoren til å yte bra å ikke bruke så mye bensin samtidig. Siden bilen bruker 1.75l per mil på veldig forsiktig kjøring.

Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Antall takk

Standard

Takk før flotte svar tenkte på at sprut er den eneste veien å gå for å få motoren til å yte bra å ikke bruke så mye bensin samtidig. Siden bilen bruker 1.75l per mil på veldig forsiktig kjøring.
    Wow, da er det noe seriøst feil en plass med motronic kjørte jeg min 245 på 0,8 på langkjøring
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Antall takk

Standard

Electrimotive TecS er ett veldig bra alternativ

Sent from my iPhone using Tapatalk

Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. sep. 2012
    Sted
    Tromsø, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Med mye på drag osv bruker den ca 3.6 per mil. Motorn er orginal å skal ikke hvere juster på

Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Antall takk

Standard

Med mye på drag osv bruker den ca 3.6 per mil. Motorn er orginal å skal ikke hvere juster på
    Da er det rart at du i det heletatt klarer å kjøre med bilen. Skal jo drukne å kveles før den får 3L

Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. sep. 2012
    Sted
    Tromsø, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Den går men syns det e lite effekt iforhold til forbruk

Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Antall takk

Standard

Den går men syns det e lite effekt iforhold til forbruk
    Må da se ut som det er en diesel da, for hvis en slik motor (med orginal styring) får så mye bensin. Så skal det jo ikke gå an å få flytta på bilen..
    Blir ikke mye mere effekt av mye bensin

Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. sep. 2012
    Sted
    Tromsø, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Men 1.75 sys æ e mye på en sån bil men har m45 kasse på biln. På mye tull kjøring bruke den vel neppe 3.6 men det er det vi målte

Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sliter litt med rare blandinger, så fant jeg ut att siemens dekka 630 er allerede testa på MS. Det står "dead time by eye" i testen. Kan jeg bruke det tallet?? 0.4MS

http://www.msextra.com/doc/ms3/injdeadtime.html

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Sliter litt med rare blandinger, så fant jeg ut att siemens dekka 630 er allerede testa på MS. Det står "dead time by eye" i testen. Kan jeg bruke det tallet?? 0.4MS

http://www.msextra.com/doc/ms3/injdeadtime.html
    hvis det er for samme trykket som du skal bruke så ja , men hjelper lite med kun for 14v feks... bør ha for hele regla fra mellom 8V til 16V, ettersom dødtida forandrer seg ganske ulinjært ift spenninga Beste er å be om en komplett dødtidstabell fra de du kjøper dysene av... kan de ikke levere det, er de gjerne useriøse også...

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    hvis det er for samme trykket som du skal bruke så ja , men hjelper lite med kun for 14v feks... bør ha for hele regla fra mellom 8V til 16V, ettersom dødtida forandrer seg ganske ulinjært ift spenninga Beste er å be om en komplett dødtidstabell fra de du kjøper dysene av... kan de ikke levere det, er de gjerne useriøse også...
    Tja, var det da. Tviler på selger sitter med de dataene. Men 0,4 må vell være næremere sannheten en 1.2 som jeg kjørte ei beite. i å med det er MS sprut og samme dyser testen er laga på

Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Du vil nok komme ganske nær ved å bruke de tallene. Men jeg har ikke funnet ut at det står opplyst der hvilke dysedrivere som er brukt i eksemplene der.
    Antakelig dysedrivere på hovedkortet til v3.0 eller v3.57 kortet. Og om du da bruker MS3X driverne så vil du mest sansynlig få litt lengre dødtid.
    Om du laster ned og bruker det ferdige regnearket så er det veldig enkelt å måle selv. En god måte å samtidig få testet sprøytebilde og om alle dysene leverer lik mengde.
    Ikke tar det spesielt lang tid heller i de tilfellene man slipper å demontere halve motoren for å få tilgang til dysene.
    En dødtidtabell fra leverandør vil være som en kvalifisert gjettning. Bedre enn ingenting, ikke langt fra sannheten, men likevel ikke nøyaktig.

Hvordan går det angående uttesting av LMM sammen med sprutet? Har lest litt mer om det i det siste, og har lyst å teste det ut på min neste installasjon og er nysgjerrig angående det.
    Fant ut at en av de med mest erfaring på mapping med LMM og MS3 faktisk er norsk.
    Mapping med LMM skal vist være mye raskere enn med andre algoritmer, når man først har fått startet motoren med den. Det ser ut som det stort sett er bare AFR og tenningstabellen som trengs å mappes etter at kurven til LMM er kalibrert.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Du vil nok komme ganske nær ved å bruke de tallene. Men jeg har ikke funnet ut at det står opplyst der hvilke dysedrivere som er brukt i eksemplene der.
    Antakelig dysedrivere på hovedkortet til v3.0 eller v3.57 kortet. Og om du da bruker MS3X driverne så vil du mest sansynlig få litt lengre dødtid.
    Om du laster ned og bruker det ferdige regnearket så er det veldig enkelt å måle selv. En god måte å samtidig få testet sprøytebilde og om alle dysene leverer lik mengde.
    Ikke tar det spesielt lang tid heller i de tilfellene man slipper å demontere halve motoren for å få tilgang til dysene.
    En dødtidtabell fra leverandør vil være som en kvalifisert gjettning. Bedre enn ingenting, ikke langt fra sannheten, men likevel ikke nøyaktig.

Hvordan går det angående uttesting av LMM sammen med sprutet? Har lest litt mer om det i det siste, og har lyst å teste det ut på min neste installasjon og er nysgjerrig angående det.
    Fant ut at en av de med mest erfaring på mapping med LMM og MS3 faktisk er norsk.
    Mapping med LMM skal vist være mye raskere enn med andre algoritmer, når man først har fått startet motoren med den. Det ser ut som det stort sett er bare AFR og tenningstabellen som trengs å mappes etter at kurven til LMM er kalibrert.
    Er vel også gjerne en grun ntil at LMM brukes originalt p åde aller fleste biler...

Men ja helt korrekt... beste måten desidert for å få korrekt dødtid er å stappe alle dyseendene i flasker, kobble opp og kjøre opp PW med den aktuelle motorstyring akkurat til de begynner å åpne, og for hver volt mellom 8v og 16v, resten kan man interpolere...

Nå er i midlertid jeg så heldig med min DTA, at programvaren har kompensering for den interne dødtiden i motorstyringa. så jeg kan fint bruke de dødtidstabellene som følger med dysene, da de er dødtidstabeller som er for selve dysene isolert sett. Det gjør ting noe lettere

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post

Har ikke rota så mye med Lmm nå dessværre. Fant ut att bilen har rusta sunn så falt ikke for fristelsen akkurat nå. Men har tenkt å gjøre å det å se etterhvert Men er så i tvil hvordan Lmm jeg ska bruke. Har jo 2 stk varmetråd lmm liggans.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Er vel også gjerne en grun ntil at LMM brukes originalt p åde aller fleste biler...

Men ja helt korrekt... beste måten desidert for å få korrekt dødtid er å stappe alle dyseendene i flasker, kobble opp og kjøre opp PW med den aktuelle motorstyring akkurat til de begynner å åpne, og for hver volt mellom 8v og 16v, resten kan man interpolere...

Nå er i midlertid jeg så heldig med min DTA, at programvaren har kompensering for den interne dødtiden i motorstyringa. så jeg kan fint bruke de dødtidstabellene som følger med dysene, da de er dødtidstabeller som er for selve dysene isolert sett. Det gjør ting noe lettere
    Sa faktisk akkurat de samme ordene for noen dager siden, men bare at grunn til at de brukes med
    OEM
    motorstyringer er nøyaktigheten og ikke at justering går raskere. Selv om det også er ett faktum med ommapping av orginale sprut.
    Kjekt at sprutet ditt har en slik funksjon. Regner med at det er lettere å få til når mans slipper å forholde seg til 2-3+ forskjelige typer dysedrivere som gir forskjellig dødtid i praksis.
    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Har ikke rota så mye med Lmm nå dessværre. Fant ut att bilen har rusta sunn så falt ikke for fristelsen akkurat nå. Men har tenkt å gjøre å det å se etterhvert Men er så i tvil hvordan Lmm jeg ska bruke. Har jo 2 stk varmetråd lmm liggans.
    Om den ene er vesentlig nyere, og forhåpentligvis bedre, så ville jeg brukt den om det ikke er veldig gode grunner til å bruke den andre.
    Som f.eks om det finns kalibreringskurver tilgjengelig som kan brukes til utgangspungt.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Er ikkje grunnen til at lmm blir brukt på oem innsprøytning utslepp? Pga krav til utslepp etter xx antall kilometer. Når motoren blir slitt, så vil volumetrisk effektivitet endre seg, med lmm så veit en mengde luft som blir brukt, og dermed ta hensyn i endra VE. Stemmer ikkje det?

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Er ikkje grunnen til at lmm blir brukt på oem innsprøytning utslepp? Pga krav til utslepp etter xx antall kilometer. Når motoren blir slitt, så vil volumetrisk effektivitet endre seg, med lmm så veit en mengde luft som blir brukt, og dermed ta hensyn i endra VE. Stemmer ikkje det?
    Det de har closed loop lambda control til

Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Closed loop lambda og trimtabeller fantes før massemåler ble tatt i bruk på nesten alt av motorer. I motsetning til luftmengdemåler, mapsensor eller tps så måler massemåleren massen av luft som går inn i motoren direkte. Det gir direkte en mye mer nøyaktig måling enn de andre metodene som måler luftmengde, og luftmassen må kalkuleres.
    Aldersfradraget tar trimtabellen seg rimelig bra av. De daglige variasjonene i vær og lufttrykk mener jeg massemåler er bedre egnet til å takle enn metoder som måler mengde.
    Så i hovedsak nøyaktighet vil jeg si. Og i det er det selvsagt en del hensyn til utslipp.
    Motorer med massemåler kan faktisk være veldig responsive, selv om mange ikke er det orginalt.
    Sist endret av Truckdriver; 29/07/14 kl 21:55

Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Måtte ned noen prosent (8% ?) På bensinmappet når jeg monterte ET luftmengdemåleren.. Bare som decoy, ikke koblet inn LMM.. Dette bør da tilsi at det er en viss effektøkning å gå over til MAP sensor.. Luftmassemålere er neppe like restriktive som den gamle mengdemåleren med flappen midt i luftstrømmen da..

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Måtte ned noen prosent (8% ?) På bensinmappet når jeg monterte ET luftmengdemåleren.. Bare som decoy, ikke koblet inn LMM.. Dette bør da tilsi at det er en viss effektøkning å gå over til MAP sensor.. Luftmassemålere er neppe like restriktive som den gamle mengdemåleren med flappen midt i luftstrømmen da..
    Jepp en LMM er mye mindre restriktiv enn folk faktisk tror

Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Torpa / Snertingdal
    Antall takk

Standard

Er det noe her inne som har erfaring med civinco sprut? Dette må da vara helt genialt lettvint med at du bare bytter ut hjernene, og alle kontakter passer rett på, uten å legge opp metta ledninger sjøl? Søker no fælt, men virker vanskelig å få tak i på nettet..
    [O]2009 Toyota Hilux SR5 4x4 | Hverdagsbil
    [O]1969 Volvo 144 | Sommercruuuuisebil
    [O]1988 Volvo 245 | Kommandobil Sugis
    [X] 1995 Volvo 940 Turbo 300 oppsett | Står med skakk nasa
    [X] Volvo 740 1988 | Vraket - Team Low Cost Motorsport -

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Noen som har fått no greier på knock sensor på ms?

Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Antall takk

Standard

Kobla opp maxxecu før helga, fyfaen for ett herlig sprut! Oppkobling på 15minutter
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

http://www.shop-mjosfab.no/

26. Takk Truckdriver takket for denne posten
Side 39 av 77 FørstFørst ... 29 37 38 39 40 41 49 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •