Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  215
Side 38 av 77 FørstFørst ... 28 36 37 38 39 40 48 ... SisteSiste
Viser resultater 926 til 950 av 1922

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #926
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Da har man handla seg godis!




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  2. #927
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Du vet vel at du har en funksjon som gjør at du feks på lave turtall bruker signal fra motortemp helt eller delvis?
    Har ikke prøvd den selv, men tror den kan brukes som quickfix på det problemet du har, eller ivertfall som feilsøking.

    Angående plassering av IAT så skal den i grunn måle luften i det den går inn i sylinder, og ikke innsug eller tidligere. Det er lite praktisk i praksis. Så selv med en god plassering i innsug der man klarer unngå heatsoak, kan det være nødvendig med litt korreksjon på kurven for å blanding jevn over variert temp.
    Enkelte produsenter har faktisk laget sensorer som huset er laget av plast for å unngå heatsoak ved plassering i metallinnsug.
    prøvd den MAT vs CLT corretion som ms kaller det. veldig vanskelig å stille synes jeg. Problemet er oftes når jeg har kjørt litt, stopper i 10 min og kjører igjen. Da går den feit.. Innsuget tar varme av motoren når det ikke går luft i det, og det får ikke tempføleren med seg. Da vill jo heller ikke den korreksjonen fungere, den veit jo ikke hvor lenge den har knabba varme av toppen

  3. #928
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Noen som kjører med electromotive sprut her inne?
    Er dette ett bra sprut?



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #929
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Mange som kjører med det ja helt kurrant og litt til alt etter type/ modell om du har fått en grei pris anbefaler iallefall jeg å slå til


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  5. #930
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Har kjøpt ett nå
    Noen negative ting å nevne om denne da?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #931
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.326
    Antall takk

    Standard

    Ikke negative, men det er to forhold som er spesielle.

    1. Hvis du skal mappe selv så les manualen så godt at du oppnå forståelse for hva som skal gjøres og hvorfor.

    2. Dysedriverene takler ikke kun 1 stk. lavohm dyse pr. utgang. Du trenger 2 stk. lavohm eller 1 stk. høyohm dyse.

    Grunnen er at dette sprutet er designet til å takle de brutale TBI dysene direkte.

  7. #932
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard Datasprut tråden!!

    Noen som veit åssen jeg kan få org turteller til å virke sammen med Autronic Smc ? Kjører wastedspark med 2 tennmoduler makan som på A motor

    740 med 91 940 ledningsnett til b230fb

    Sendt fra min Thaifon

  8. #933
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.326
    Antall takk

    Standard

    Har du forsøkt å med ledninger fra pin 7?

    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...zUB-5gALuGPhuc

  9. #934
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Har du forsøkt å med ledninger fra pin 7?

    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...zUB-5gALuGPhuc
    Har vært på tanken å prøve, må jeg ta fra begge tennmodulene da? Må jeg ha diode mellom?
    Jeg får bare prøve å se åssen det tar i veit


    Sendt fra min Thaifon

  10. #935
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.326
    Antall takk

    Standard

    Du må nok ta fra begge modulene ja. Det VET jeg ikke, men jeg hadde forsøkt uten.
    Det kan hende at du må koble spolen til ett relé innom også slik at du får rising og falling edge.
    Alt på eget ansvar!

  11. #936
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Noen som veit åssen jeg kan få org turteller til å virke sammen med Autronic Smc ? Kjører wastedspark med 2 tennmoduler makan som på A motor

    740 med 91 940 ledningsnett til b230fb

    Sendt fra min Thaifon
    Har ikke SMC turteller utgang? 940 dash trenger i alle fall ikke full-strøm signal slik som på eldre biler, så noe 12v "logikk" med lav strømstyrke funker knirkefritt. Har ikke SMC turtellerutgang får du prøve å bruke en diode på hver modul så inn på samma ledninga til turtellern
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  12. #937
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Har ikke SMC turteller utgang? 940 dash trenger i alle fall ikke full-strøm signal slik som på eldre biler, så noe 12v "logikk" med lav strømstyrke funker knirkefritt. Har ikke SMC turtellerutgang får du prøve å bruke en diode på hver modul så inn på samma ledninga til turtellern
    Som jeg leser ut av manualen har den ikke det, men blir å prøve ei diode på hver modul og se om det fungerer


    Sendt fra min Thaifon

  13. #938
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av chbre Vis post
    Nå er det jo kun blokka mi som er standard lengre da foruten fylling av betong montering gjør jeg selv, samme med grovmapp, fintuning tar jonus når jeg er i benken hos han blir mappa på både e85 og 98 okt(dritt at denne forsvinner snart, statoil har allerede begynt å ta det vekk)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jeg sliter med å finne forskjell i banketoleransen til 95 og 98... og det har 2 hovedgrunner.

    Ene er at her i Europa måles bankefastheten i RON (Research Oktane Number) som er mest en teoretisk figur, som ikke nødvendigvis samsvarer helt med virkeligheten, og tar feks ikke korrekt hensyn med tanke på virkningen som Sprit har på bensinen. Her har 95 suppe faktisk mer sprit enn 98, som er "renere". 95 oktan er i dag i praksis E10 ish. Har ikke funnet noe spesifikt for 98, men det påstås å være E05 ish. Selv om RON tallet skulle tilsi at 95 tåler mindre pryl enn 98, er ikke det helt sikkert i praksis, da sprit har en helt sinnsyk varmeabsorbsjon, noe som gjør at feks. E85'en tåler MYE pryl.
    Den andre årsaken er at bensin i dag er tilsatt Enzymer, som av miljømessige årsaker (fanden ta miljøet!!) er der for å BRYTE NED BENSINEN, slik at den utgjør mindre skade for omgivelsene om du glemmer igjen ei jerrykanne på hytta som ruster hull i... bensin er derfor en FERSKVARE. Så kan man tenke seg hvilken bensin det går mest av, og hvilken som da er mest sannsynlig å være fersk. For fersk "95" er langt bedre enn surken gammel 98 som har stått på i tankene nesten til enzymene tar den helt...

    Av egen interesse gikk jeg inn på den lokale Shell stasjonen og hørte nårtid det var planlagt å få fylt opp 98 tanken, fikk faktisk til min overraskelse vite datoen så jeg fylte først halvfull tank med den gammle 98'en (som sikkert har stått 6mnd++ i tanken) og kjørte på dette, og gjorde noen fremprovoserte banketester... forsåvidt helt greit. Så kjørte jeg nesten tørt på det, og fylte når de hadde fått ny leveranse. En ting var at man faktisk merka fysisk på skyvet i seteryggen at det ble noe andre saker med fersk stoffings på tanken, og på en dag med samme temp og nesten identisk luftfuktighet og trykk (kjekt å vite telefonnr til tårnet inne på flystasjonen, og dermed METAR data ) så tålte den ca. 5 grader mer fortenning før man kunne høre lyden av hagl i hodetelefonene...

    Point beeing... Lag et map som du kan kjøre på 95... for fersk 95 (og den er stortsett alltid ferskere) er langt bedre enn gammel 98, OG den har mere spritinnhold som gir den en fordel spesielt nok på varme dager, OG du får tak i den på alle bensistasjoner, noe som ikke kan sies om feks. 98...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. #939
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Som jeg leser ut av manualen har den ikke det, men blir å prøve ei diode på hver modul og se om det fungerer


    Sendt fra min Thaifon
    Bare sørg for at det er en utgang som er skjerma mot den flyback pulsen som coilen generer når strømmen blir brutt (den som brukes til å lage gnisten)
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. #940
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Bare sørg for at det er en utgang som er skjerma mot den flyback pulsen som coilen generer når strømmen blir brutt (den som brukes til å lage gnisten)
    Ja, kan vel bruke pin7 som er til tachometer?

  16. #941
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Ja, kan vel bruke pin7 som er til tachometer?
    den vil nok helst være isolert ja
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #942
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Holder fortsatt litt på med maf prosjektet mitt. Lurer på om none vei hva de Maf-ene på LH 2.4 gir ut av signal på max? er det 5 eller 12 volt? Og hvordan blir det med gløding av tråd for rengjøring?

  18. #943
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. okt. 2011
    Innlegg
    71
    Antall takk

    Standard

    For dei som er interessert i coil on plug på Motronic 4.4 5-sylindra motor, så er første vellukka testane gjort på side 181 i tråden under.
    http://volvospeed.com/vs_forum/topic...or-m44/page-81
    På side 81 står litt om koblingspunkt i hjerna som treng motstandar montert.
    Nokre verdiar i koda må endrast, men overraskande lite.

  19. #944
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Holder fortsatt litt på med maf prosjektet mitt. Lurer på om none vei hva de Maf-ene på LH 2.4 gir ut av signal på max? er det 5 eller 12 volt? Og hvordan blir det med gløding av tråd for rengjøring?
    Anbefaler deg å heller basere deg på LMM fra 850 eller 960 med en slik "finne/blad" sensor... mye mere solid utgave med mere stabilt signal og mindre påvirkning av skitt. Er faktisk usikker på om den har noen varming som helst utenom det den bruker for å avgjøre flow. Den har bare 4 pinner hvorav en er pluss, en er jord og en pinne er luftmassesignal og den siste ren lufttemp hvilken pinne som er hva husker jeg ikke i farta...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #945
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Anbefaler deg å heller basere deg på LMM fra 850 eller 960 med en slik "finne/blad" sensor... mye mere solid utgave med mere stabilt signal og mindre påvirkning av skitt. Er faktisk usikker på om den har noen varming som helst utenom det den bruker for å avgjøre flow. Den har bare 4 pinner hvorav en er pluss, en er jord og en pinne er luftmassesignal og den siste ren lufttemp hvilken pinne som er hva husker jeg ikke i farta...
    Hmm, men de gir 0-5 volt ut?
    Men med lufttemp i massemåleren, er ikke det no bråta i forhold te å få ett signal ut "Ferdig" ??
    / gir den ferdig signal i Gram i minutte ellerno, og lufttempen i den "kan om ønskelig" brukes???
    Sist endret av TomX95; 09/07/14 kl 10:46

  21. #946
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Hmm, men de gir 0-5 volt ut?
    Men med lufttemp i massemåleren, er ikke det no bråta i forhold te å få ett signal ut "Ferdig" ??
    / gir den ferdig signal i Gram i minutte ellerno, og lufttempen i den "kan om ønskelig" brukes???
    skal være 0-5v normalt sett måler man i området 0,1 til 4,8. Den er ikke ny nok til å være can-bus basert så den gir ikke no digitalt signal med data om fløde i g/min, men hadde du hatt ei Bosch MS motorstyring hadde du kunna trykka inn boschnr på LMM i programvare og du hadde fått alt servert på sølvfat. Dog hvis du bruker et originalt LMM hus så kan du søke på nettet med boschnr og kanskje finne deg en tabell hvor det er plotta ut hvor x Volt = y g/min, og finner du ut g/min på dysene (slik bosch rater dysene sine) så er det veldig lettvint å sette opp et fuel map. Hvis du lager et hus selv må du nesten lage deg en tabell selv ut fra lambda data. Du trenger ikke lufttemp for å kalibrere fuel ettersom selve massemålingen kompenserer for det automatisk, men den er kjekk til å bruke til kompensering og begrensning ifm temperaturen som har mye å si for banketerskelen og hvor mye trykk du da kan kjøre feks. Eller som en referanse for å bestemme graden av initiell"priming" ifm kaldstart på veldig kalde kalde dager akkuratt i det motoren begynner å kinne osv. Kan også brukes ifm accel enrichment (akspumpefunksjon) da selv en varm motor helst trenger litt mer enrichment om det er kald luft enn ved varm luft ( hvis man er pirkete).
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  22. #947
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    skal være 0-5v normalt sett måler man i området 0,1 til 4,8. Den er ikke ny nok til å være can-bus basert så den gir ikke no digitalt signal med data om fløde i g/min, men hadde du hatt ei Bosch MS motorstyring hadde du kunna trykka inn boschnr på LMM i programvare og du hadde fått alt servert på sølvfat. Dog hvis du bruker et originalt LMM hus så kan du søke på nettet med boschnr og kanskje finne deg en tabell hvor det er plotta ut hvor x Volt = y g/min, og finner du ut g/min på dysene (slik bosch rater dysene sine) så er det veldig lettvint å sette opp et fuel map. Hvis du lager et hus selv må du nesten lage deg en tabell selv ut fra lambda data. Du trenger ikke lufttemp for å kalibrere fuel ettersom selve massemålingen kompenserer for det automatisk, men den er kjekk til å bruke til kompensering og begrensning ifm temperaturen som har mye å si for banketerskelen og hvor mye trykk du da kan kjøre feks. Eller som en referanse for å bestemme graden av initiell"priming" ifm kaldstart på veldig kalde kalde dager akkuratt i det motoren begynner å kinne osv. Kan også brukes ifm accel enrichment (akspumpefunksjon) da selv en varm motor helst trenger litt mer enrichment om det er kald luft enn ved varm luft ( hvis man er pirkete).
    Att jeg må plotte inn g-min i forhold til volt i tabell viste jeg om. Men fikk jo svar på tempfølerns funksjon. Var redd for att jeg måtte kjøre egen tabell å kødde med det også i forhold til en gammaldags glødetråd lmm. Da ser jeg igrunn bare fordeler med den nye typa pga. slepper å time glødetråden.

    Takk for svar

  23. #948
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. sep. 2012
    Sted
    Tromsø, Norway, Norway
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    E det noen som vet av billig men bra datasprut som er enkelt å kobble opp. Ska brukes i en volvo 240 med b230et med motronic.

  24. #949
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Vil anbefale deg å legge noen kroner i et skikkelig sprut som koster litt mer enn de billige, kan spare deg for mye unødvendige filleproblemer


    Sendt fra min Thaifon

  25. #950
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. sep. 2012
    Sted
    Tromsø, Norway, Norway
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Har tenkt på megasqiurt siden jeg ikke hadde lyst å bruke 10-30000kr. Men vist noen har et som e brukt og er bare å sette på så hadde det hvert det beste

Side 38 av 77 FørstFørst ... 28 36 37 38 39 40 48 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •