Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  359
Side 72 av 79 FørstFørst ... 22 62 70 71 72 73 74 ... SisteSiste
Viser resultater 1.776 til 1.800 av 1974

Tråd: Steffen's 360 T5-R Track project. 445 Whp - 610 Wnm. Nytt Hus&Garasje.

  1. #1776
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Nira i+3 er en ren herlighet å jobbe med! Gled deg
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  2. #1777
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Nira i+3 er en ren herlighet å jobbe med! Gled deg
    Høres bra ut ! Skulle til å kjøpe i7, men de som har peiling på nira sa det holdt i massevis med i3 til min motor

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  3. #1778
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Liten test film før gamle motoren ble plukka ut:



    https://www.youtube.com/watch?v=tM3c_9V-MGM

    Med ny girkasse, clutch, stag på bakaksel, styrestagflyttere osv

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  4. #1779
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    VVT hjulet som sto på ny toppen min skal byttes ut. Det er ombygd for å sette vvt ut av funksjon. Det er til salgs

    Tilpassing av gamletypen brakett med servopumpe og dynamo på:



    Så må jeg kjøpe meg nytt VVT Kamhjul og ventilen som styrer bevegelsen på kamhjulet

    Ny plugger og boch vanntempgiver som går overens med sprutet:



    Boret og gjenget opp til vanntemp:



    Så skal denne kortes inn litt, pga motoren skal fortsatt være tiltet til høyre i bilen. Før jeg bygger nye motorfestene som skal sitte på blokka:



    Kjøpt skikkelig quick-up racetelt også


    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  5. #1780
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Vanntemp til sprutet du skal montere i termostathuset ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  6. #1781
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Vanntemp til sprutet du skal montere i termostathuset ?
    Stemmer det

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  7. #1782
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Steffen740 Vis post
    Stemmer det
    Blir ikke det litt dumt med tanke på at termostaten ikke åpner før på 80ish grader ? eller kjører du kanskje uten termostat ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  8. #1783
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Da er partyteltet pakket og jeg er klar for avgang til Våler ! God helg

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  9. #1784
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Steffen740 Vis post
    Da er partyteltet pakket og jeg er klar for avgang til Våler ! God helg
    i så fall skal jeg se etter deg imorra om jeg husker det

  10. #1785
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard



    En liten film

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  11. Takk ovlov86 takket for denne posten
  12. #1786
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Jeg som subba sammen penger til plug and play T5-motoren dagen etter du kjøpte den...

  13. #1787
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Jeg som subba sammen penger til plug and play T5-motoren dagen etter du kjøpte den...
    Dagen etter jeg solgte den mener du ?

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  14. #1788
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Motorfeste modding:







    Da blir det bedre å bygge nye motorfester på blokka

    Nytt deksel på radiatoren:





    Får ikke på så mye større vifte tror jeg Det er forresten den berømte v70 vifta.


    Snart ferdig.

    Også begynt på motorfestene:


    6mm plate med M10 bolter

    Og 5stk M8 bolter på andre siden:



    Sendte med 960 motorfestene med T5 motoren jeg solgte.

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  15. #1789
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Motoren på plass og motorfestene prøvemontert







    Ferdig helsveisa og lakkert :







    Glad jeg senka ene festet på traversen 50mm, Fortsatt er det ganske høyt Men mye bedre plass til vannrør osv nå en før.


    Og fått tak i litt mer olje og gass


    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  16. #1790
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Fått ny turboen!



    Blank og fin





    Og begynt på siste hullene i radiatordekselet :


    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  17. #1791
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Portet det som portes kan:







    Og planfrest:





    Og radiatordekselet er ferdig:







    Også har jeg dreid oljeretur tapp i alu :


    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  18. Takk Texascom takket for denne posten
  19. #1792
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Ka er formålet med dei flapsane på viftedekselet?Og kor har du fått dei fra?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. #1793
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Ka er formålet med dei flapsane på viftedekselet?Og kor har du fått dei fra?
    Det er for å få utnyttet radiatoren best mulig. Når jeg kjører så blåser de opp og jeg får god gjennomstrømning i hele radiatoren. Og når jeg står parkert så suger vifta de igjen. Så den får sugd luft igjennom hele radiatoren
    Dekselet er bygd 2,5cm ut fra radiatoren og er tett med pakninger rundt hele. Håper du skjønner De fåes kjøpt originalt på Volvo.

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  21. #1794
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Ka er formålet med dei flapsane på viftedekselet?Og kor har du fått dei fra?
    Sitat Opprinnelig postet av Steffen740 Vis post
    Det er for å få utnyttet radiatoren best mulig. Når jeg kjører så blåser de opp og jeg får god gjennomstrømning i hele radiatoren. Og når jeg står parkert så suger vifta de igjen. Så den får sugd luft igjennom hele radiatoren
    Dekselet er bygd 2,5cm ut fra radiatoren og er tett med pakninger rundt hele. Håper du skjønner De fåes kjøpt originalt på Volvo.

    Volvo 940 med el-vifte har også slike hull og lapper originalt.
    Det som i tillegg er fint med de lukene er at de gir akkurat nok kjøling til at vifta slipper å gå under vanlig kjøring.
    Jeg kjører med stor alu radiator og 940 vifte. (Den blåser som en middels orkan når den går på trinn 2 )
    I mange tilfeller går det mange minutter på tomgang før du hører vifta starter.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #1795
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Volvo 940 med el-vifte har også slike hull og lapper originalt.
    Det som i tillegg er fint med de lukene er at de gir akkurat nok kjøling til at vifta slipper å gå under vanlig kjøring.
    Jeg kjører med stor alu radiator og 940 vifte. (Den blåser som en middels orkan når den går på trinn 2 )
    I mange tilfeller går det mange minutter på tomgang før du hører vifta starter.
    Riktig Håper det blir bra. Lurer på om jeg skal koble slik at den er off eller på trinn 2 bare ?

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  23. #1796
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Litt tilpassing rundt det ene motorfestet:





    Turboen passet ikke så bra på manifolden da..


    Dette er med en 10mm ekstra t3 flens lagt imellom manifolden og turboen. Kommer til å bli alt for varmt til kompressorhuset!


    Lagde meg et par ekstra T3 flenser for å bygge ett mellomstykke:



    Etter en hel dag med prøving og feiling av turbo plassering så er jeg endelig fornøyd! Der blir den:



    Nå får jeg på originalt tykt varmeskjold mellom manifolden og turboen også



    Slik ble mellomstykket, laget med tynt eksosrør mellom bare for testing



    Vinklet turboen inn i bakkant for å få plass til eksosen ut Også kommer den litt lengre opp.




    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  24. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  25. #1797
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Steffen740 Vis post
    Riktig Håper det blir bra. Lurer på om jeg skal koble slik at den er off eller på trinn 2 bare ?
    Skal du bruke releet fra 940 vifta?
    Jeg har koblet min slik at sprutet styrer den lave hastigheten på releet, også har jeg bryter inni bilen som starter den høye.
    Det er ikke noe problem om den går på den høye hastigheten via sprutet, men det bråker en del, og strømforbruket blir større.
    Nå har jo du banebil så det er jo ikke noe problem med noe av det


    Ble trangt rundt turboen ja.
    Har du helt stumme motorfester?
    Tenkte på at turboen ligger innpå dempertårnet.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #1798
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Imponerende produksjonskapasitet og fremdrift her. Forsett slik.

  27. #1799
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Skal du bruke releet fra 940 vifta?
    Jeg har koblet min slik at sprutet styrer den lave hastigheten på releet, også har jeg bryter inni bilen som starter den høye.
    Det er ikke noe problem om den går på den høye hastigheten via sprutet, men det bråker en del, og strømforbruket blir større.
    Nå har jo du banebil så det er jo ikke noe problem med noe av det


    Ble trangt rundt turboen ja.
    Har du helt stumme motorfester?
    Tenkte på at turboen ligger innpå dempertårnet.
    mm, kobler bare inn på høy hastighet jeg. Så er det bare å flytte kabelskoen fra 2 til 1 på relet hvis jeg skal kjøre på en kald høstdag

    Motorfestene er rimelig stumme. Men skal lage en fin bulk i dempertårnet så jeg får en cm klaring ihvertfall Veldig god plass inni dempertårnet etter jeg gikk over til coilovers

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Imponerende produksjonskapasitet og fremdrift her. Forsett slik.
    Takk for det! Kommer update igjen i løpet av dagen

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

  28. #1800
    Registrerte brukere Steffen740 sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    1.097
    Antall takk

    Standard

    Motoren ut for å få jobbet litt på dempertårnet. Blir fin klaring mellom motoren og turbo synes jeg





    Modifikasjon av dempertårnet, så det blir luft mellom turbo og tårn



    Litt finpuss for å få fin overgang ut til mellomstykket som skal på her:





    Også litt tilpassing av glassfiberpanseret på bilen:





    Blir ikke 100%, men bra nok for å være på en banebil sikkert.. Blir lettere ihvertfall!

    Volvo 740, Datsun 240Z, VW Caddy, Volvo 360, KTM 525

    - 360 T5-R -
    Check it out !

Side 72 av 79 FørstFørst ... 22 62 70 71 72 73 74 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Dan Steffen's S60R-Design
    By DanSteffen in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 189
    Siste post: 09/06/17, 21:13
  2. Ettermontere Track, S70
    By Oxcyder in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 24/01/14, 23:02
  3. Lindquist Works: Project 940 E85 Turbonetics E-60 (Update 29.02.12)
    By Lindquist in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 419
    Siste post: 12/01/13, 13:25
  4. iNsane's Fusion Brain CarptR project.
    By iNsane92 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 2
    Siste post: 01/11/10, 14:47
  5. Project 940 E85 Turbonetics E-60 SELGES!
    By Lindquist in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 09/07/10, 16:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •