Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Kupevifte problem 940 LT.

  1. #1
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard Kupevifte problem 940 LT.

    Har ett problem med kupevifta på 940 LT stasjonsvogn med AC (
    ECC
    ).
    Kupevifta går for fullt uansett hvilken fart man vrir bryteren i. Vifta går hele tiden med eller uten nøkkel i tenning, man må ta ut sikring nummer 6 som er til kupevifta for å få den til å stanse.
    Hva er feil her? Er det selve viftemotstanden som sitter bak handskerom?

  2. #2
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Ingen som har vært borti dette??

  3. #3
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Har den vært sånn lenge? Prøv å koble vekk brytern å se hva som skjer da
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  4. #4
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte den sånn. :P
    Kan teste det i morgen.

  5. #5
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Kan hende forige ier slet med den vifta å kobla den direkte på battri da, siden den går selv om ikke nøklene er i.
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  6. #6
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Nei, dette er ikke tilfelle.
    Han sa det kom etter motorbytte, men ingenting i kupé er rørt under motorbytte. Har sett att alle kontakter er på plass i motorrom også.

  7. #7
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Minge89 Vis post
    Har den vært sånn lenge? Prøv å koble vekk brytern å se hva som skjer da
    Kobla vekk bryterpanelet i dag. Vifta gikk akkurat like fint fordi. Så feilen kan ikke være dær.

  8. #8
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Mærklig, da er det nok noe med motstandene til vifta ja, men veldig usikker på hvor dem sitter desverre.
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  9. #9
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Minge89 Vis post
    Mærklig, da er det nok noe med motstandene til vifta ja, men veldig usikker på hvor dem sitter desverre.
    Vet hvor motstanden/styringa sitter. Den sitter bak hanskerom i en svart boks med 2stk kontakter på.

  10. #10
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Da var dette fixa.
    Det var viftemotstanden eller det som heter viftestyringsenhet. 1900kr fattigere, men nå har jeg ei vifte som fungerer.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2011
    Innlegg
    236
    Antall takk

    Standard

    1900kr for vifte-motstand?? Jeg fiksa min for 0kr eller kunne ha kjøpt overhalt til 400kr på nettet.
    1996 940LT Stv, alt elektrisk + soltak

  12. #12
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Roye Vis post
    1900kr for vifte-motstand?? Jeg fiksa min for 0kr eller kunne ha kjøpt overhalt til 400kr på nettet.
    Mulig du ikke har
    ECC
    ? Den styrer hele viftesystemet. Ikke bare hastigheten på vifta.

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2011
    Innlegg
    236
    Antall takk

    Standard

    Ah, skjønner
    1996 940LT Stv, alt elektrisk + soltak

Lignende tråder

  1. Kupevifte Volvo 850
    By psyfoon in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 31/10/12, 20:08
  2. kupeVifte på 07 V70
    By Jan Egil F in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 09/06/12, 09:55
  3. Passer kupevifte fra 240 til 140
    By jtand in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 02/12/10, 00:24
  4. Kupevifte, V70 '99
    By Joakim-G_R in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 15/08/10, 19:17

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •