Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 9 av 15 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 365

Tråd: TomX95`s 940 '96

  1. #201
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Bensinpumpehullet på blokka?


    Sendt fra min Thaifon

  2. #202
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Bensinpumpehullet på blokka?


    Sendt fra min Thaifon
    Hadde vært grei den, men er støpt igjenn

  3. #203
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Bytte blokk da


    Sendt fra min Thaifon

  4. #204
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Bytte blokk da


    Sendt fra min Thaifon
    Blir nokk te det :P

  5. #205
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard



    Da varre gjennforening igjenn da! Tokk motoren inn og ut 3 ganger pga den hylsa på akseltappen. SÅ GA FAEN!

    Så er isammen nå kløtsj Funker. Ser rotette ut nå, ska te med å legge opp styring av el vifta. Må også finne på no lurt med intercoolern pga større radiator.


  6. #206
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Passa ikke lageret?


    Sendt fra min Thaifon

  7. #207
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Passa ikke lageret?


    Sendt fra min Thaifon
    Lagret passa, men ikke hylsa til Bjørn andre. Skjønner ikke hva som kræsja, men ville ikke.

  8. #208
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fekk fyra bråtan Starta med en gang, går fint og jevnt. Litt klakkelyd pga. gummiputer på ventiler er vekk. Blir morro å se ossen den ter seg på veien

  9. #209
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. jan. 2012
    Sted
    Herre, Telemark
    Innlegg
    76
    Antall takk

    Standard

    Er det kina grenrør du kjører med ?

  10. #210
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Andre Pettersen Vis post
    Er det kina grenrør du kjører med ?
    Nikks er BCB sitt, skakke være kina Ække så volsomt, men er MYE bedre en den jernklumpen som står der orginalt.

  11. #211
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    No bilder da

    Har fått mekka elektrisk ladetrykkstyring au nå





  12. Takk kompi takket for denne posten
  13. #212
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fått prøvd kjærra idag da Men var med litt blanda følelser... Den er helt ubruklig under 2000 rpm. Men derimot blir det liv allerede ved 2500 Lada bare 0,8 nå og det går forholdsvis godt. Men i 80 er det nesten ikke fristans å sjalte 5te. VE harr synki med 5% og mer nesten hele veien under 2200 sier maskina. Får se ossen det tar iveg. A Kam var nesten fristans igjenn...

    Hva bør AFR være under 1,8 bars ladetrykk?
    Sist endret av TomX95; 19/04/14 kl 00:20

  14. #213
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hvordan er den senere i registeret da?

  15. #214
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Fått prøvd kjærra idag da Men var med litt blanda følelser... Den er helt ubruklig under 2000 rpm. Men derimot blir det liv allerede ved 2500 Lada bare 0,8 nå og det går forholdsvis godt. Men i 80 er det nesten ikke fristans å sjalte 5te. VE harr synki med 5% og mer nesten hele veien under 2200 sier maskina. Får se ossen det tar iveg. A Kam var nesten fristans igjenn...

    Hva bør AFR være under 1,8 bars ladetrykk?
    Da er kanskje steg 1 kammen til KL som er oppgitt til moderate 268/114 er for vill til ditt bruk. Det er overraskende for den har bare 40 grader overlapp, det samme som A-kammen. Når du klokket kammen, hva målte du løftet i ØD til?

    Hvis jeg husker rett er A-kammen 256/108 og gir 1,2 mm, og T5 kammen og D-kammen gir 1,4 mm. Alle disse fungerer fra tomgang.

    Husk også at en motor med trimkam trenger lavere AFR under 2000 o/min enn det utrimmede motorer gjør. Ikke prøv med lambda AFR over 14:1 innledningsvis.

    Når du passerer 1,5 BAR ladetrykk, og ikke mapper i benk, så ville jeg lagt meg på 11,9:1 i første omgang. Du kan magre ut etterhvert som du tester.
    "Better Safe than sorry".
    Sist endret av Batland; 19/04/14 kl 08:11

  16. #215
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Også, hvor ofte presser man en sånn motor på høye gir på så lave turtall? Man må gi og ta...


    Sendt fra min Thaifon

  17. #216
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da er kanskje steg 1 kammen til KL som er oppgitt til moderate 268/114 er for vill til ditt bruk. Det er overraskende for den har bare 40 grader overlapp, det samme som A-kammen. Når du klokket kammen, hva målte du løftet i ØD til?

    Hvis jeg husker rett er A-kammen 256/108 og gir 1,2 mm, og T5 kammen og D-kammen gir 1,4 mm. Alle disse fungerer fra tomgang.

    Husk også at en motor med trimkam trenger lavere AFR under 2000 o/min enn det utrimmede motorer gjør. Ikke prøv med lambda AFR over 14:1 innledningsvis.

    Når du passerer 1,5 BAR ladetrykk, og ikke mapper i benk, så ville jeg lagt meg på 11,9:1 i første omgang. Du kan magre ut etterhvert som du tester.
    "Better Safe than sorry".
    Klokka den opp på 2mm løft. Ved ØDP, slik som Kl annbefaler. Kjørte på 15 afr på krusing igår. Ska stille det te 14.
    Bilen fungerer jo, og jeg har vært litt for ivrig te å puttre rundt på tomgang. Har fått tilnavnet bestefar av de på jobb... Så må vell bare finne meg i att det er sånn det er.

    Men må jo se på det positive også Fin Co måling oog den trykker mye bedre fra 2500 helt ut til turtalls-spærra enn den gjorde før. Får en fryktelig tøff lyd i den på 4000. Har kjørt med veldig slapp actuator nå, så ska prøve meg fram på ett ladetrykksmap å se.
    Sist endret av TomX95; 19/04/14 kl 09:48

  18. #217
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Klokka den opp på 2mm løft. Ved ØDP, slik som Kl annbefaler. Kjørte på 15 afr på krusing igår. Ska stille det te 14.
    Bilen fungerer jo, og jeg har vært litt for ivrig te å puttre rundt på tomgang. Har fått tilnavnet bestefar av de på jobb... Så må vell bare finne meg i att det er sånn det er.

    Men må jo se på det positive også Fin Co måling oog den trykker mye bedre fra 2500 helt ut til turtalls-spærra enn den gjorde før. Får en fryktelig tøff lyd i den på 4000. Har kjørt med veldig slapp actuator nå, så ska prøve meg fram på ett ladetrykksmap å se.
    2,0 mm i ØD er helt ok.
    Tomgangskjøring er kryptonitt for en nybygget motor så forsøk å begrense deg der.

    Det er bare å få opp ladetrykket og gi gass.

  19. #218
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fikk litt bredt glis idag Fikksa ladetrykksmap, og ga den 1,5... Det gikk meget godt kann man si ja Sleit litt med att trykkslangene smatt av, men har fått fikksa det nå. Ska prøve 1,8 imorra tenkte jeg. Ga flat pedal på 2 i litt sving, da hylte det gitt Det flytter seg nye sinnsykt.

    Den orginale bensinpumpa funker au :P 11.5 afr på 1,5 bar. Ve mapet sa ikkeno syk verdi, så pulsbredde på dysene må være fornuftig.

  20. #219
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Morro det da! Får sitte på en tur igjen da


    Sendt fra min Thaifon

  21. #220
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Fikk litt bredt glis idag Fikksa ladetrykksmap, og ga den 1,5... Det gikk meget godt kann man si ja Sleit litt med att trykkslangene smatt av, men har fått fikksa det nå. Ska prøve 1,8 imorra tenkte jeg. Ga flat pedal på 2 i litt sving, da hylte det gitt Det flytter seg nye sinnsykt.

    Den orginale bensinpumpa funker au :P 11.5 afr på 1,5 bar. Ve mapet sa ikkeno syk verdi, så pulsbredde på dysene må være fornuftig.
    Hehehe, ser man det du? Positivt overrasket over BSRT325 ?

    Du har justert tenningmappet opp i forhold til høykompdillet forstår jeg. og da gir høyere ladetrykk alltid en hensynsløs forbedring av akselerasjonen.
    Sist endret av Batland; 20/01/20 kl 18:43

  22. #221
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Morro det da! Får sitte på en tur igjen da
    Du har jo uttrykt negativitet mot lavkomp. (les: korrekt komp.forhold) så en tilbakemelding etter demoturen er av interesse.

  23. #222
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du har jo vært skeptisk til lavkomp. (les: korrekt komp.forhold) så en tilbakemelding er av interesse.
    Ja rektig? Har neddreide stempler selv jeg, bare ikke 7,5:1 men 8:1 i komp...


    Sendt fra min Thaifon

  24. #223
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Ja rektig? Har neddreide stempler selv jeg, bare ikke 7,5:1 men 8:1 i komp...
    76x4,5mm for 8,0 +/-0,1 er ett godt kompromiss.

    7,5:1 er ikke nødvendig når man har datatenning og 3D tenningsmap. Jaja, med mindre man har uvanlige ladetrykksambisjoner da.

  25. #224
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hehehe, ser man det du? Positivt overrasket?

    Du har justert tenningmappet opp i forhold til høykompdillet forstår jeg. og da gir høyere ladetrykk alltid en hensynsløs forbedring av akselerasjonen.
    Blei igrunn det Stillte mapet, sånn cirka du fåreslo. Har en liten jobb å gjøre nederst på spekteret. Men funker fint

  26. #225
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Blei igrunn det Stillte mapet, sånn cirka du fåreslo. Har en liten jobb å gjøre nederst på spekteret. Men funker fint
    Flott.

    Ett lite tips:

    Disse "billige" (En seriøs koster rundt kr. 10 000 ,-) eller innebygde elektroniske ladetrykkskontrollerene kan sabotere spool up intensiteten og derfor begrense hastigheten på nålen på ladetrykksmåleren.

    Jeg tror at det skjer her hos deg, for hvis du kjører på ca. 3500 o/min på. 2. gear og så gir full gass så skal den rive løs hjulene.

    Du kan vurdere å sette en dyse med 0,9 - 1,0 mm hull inn i actuatorslangen nede ved aktuatoren. Hvis ikke dette tilfører nok, så snur du slangen.
    Sist endret av Batland; 20/04/14 kl 12:52

Side 9 av 15 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •