Da satser jeg på det![]()
Da satser jeg på det![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Mini uppdate igjen, skal vel hente meg regreim i morgen så da blir det straks monteringda kommer motor fort i bilen håper jeg
Ellers monterte jeg litt intreør igjen i dag. Tok av dashbord å retta litt på ledningsmatra å slikt. Hadde egentlig skulle tatt ut alt og sett over både ledningsnett og vifte, men vil ha den helt ihop en gang først..
Må vel inn med framseter snart
Digger det fortsatt bak
Vanskeligt å se men alt lyser
Kommer med mer snart håper jegbare kommenter fram til da
![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Stå påliker treinteriøret
det kler 940!! Skal du ha Chrome ringer i hovedinstrumentet da? Skal.bestille snart.selv.til 242n
løfter utseende veldig i alle fall
![]()
Takk takkJa løfter nivået ja
må vel skaffe aksebegeret forran å bak å
ja vurderer slike ringer å ja, men vil bli "ferdig" først
![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Liten uppdate i dag å. Litt shabby etter alkoholen i går så ble ikke noe henting av regreim. Men begynte å gjøre klart til bytteså da ble det noen deler til lakk igjen
Lakka hjulet på både veiva å vannpumpa
Tok å av dekslene men det er det ikke bilde av, hva slags merkinger skal man se etter på volvo? Har jo merkinga på veiva som skal stå mot et strek på dekselet ikke sant?
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Tenker du på justeringa av veiv å topp nå?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jepp. Har jo merke på reimhjulet på veiva. Satte det merke mot det merke på dekselet. Er det noen flere?
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Står merke rett på veiva å toppen så er alt greit
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bilde av merkene? Bildene kom ikke opp på how to tråden her inne..
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Grunnen er at jeg ikke er helg sikker på hva som er merkene. Greit bare å få vist det så jeg ikke setter dette feil..
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Det er jo merker på deksla så det går ikke å sette galt hvis du setter de mot merka,
Sent from my iPhone using Tapatalk
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
mener å huske det var likt på 940'n... var kun ett lite hakk i den skiva utenpå som gikk i sporet for å få den på rett, så var det merka på den skiva hvordan hjulet skulle stå i henhold til regreimaer sånn jeg husker det i alle fall
![]()
Så den mm uthakket er der hjulet skal sitte?
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
som sagt, bare dytta skiva innpå å vred den rundt til jeg fant motstand![]()
Jepp, men det ser ut at tappen der er brukket avEr forholdsvis lett å bryte den av hvis man strammer med latmannsarm. Jeg har lært på den harde måten og bruker kun muttertrekker når jeg skrur fast bolten, btw, du har sikkert tatt den av men spør likevel, du har vel den skiven som skal stå mellom registerdrevet og reimhjulet også ?
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Må vel se om jeg finner ny kile å sette dit da. Trodde at begge hjulene satt på samme kil jeg men? Ble litt sjokkert egentlig nå for da har jo reima stått 180 grader feil ca. Men er kjørt langt over intervall da det aldri er bytta på denne motoren før. Ja har den plata imellom ja
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Nei er to "kiler" på de der, det er støpt en egen tapp ut av registerdrevet for reimhjulet![]()
Da du har rundkugg drev og likevel må bytte ville hvert fall jeg ha vurdert å gå over til et slikt: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...-rundkugg.html
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Ahamå vurdere en slik om jeg ikke har noen hele
![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Fant et helt drev på andre motoren, så blir vel å bruke det tenker jeg![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
¤ 1998 Grønn Volvo V70 2,3 Turbo
¤ 1991 Sølv Volvo 945 D24TIC * Solgt
¤ 1991 Rød Volvo 245 B230F GL * Solgt
¤ 1995 Blå Volvo 945 Turbo Ombygg * Solgt | ¤ 1991 Hvit Volvo 745 230F
¤ 1989 Rød Volvo 245 230F GLE * Solgt | ¤ 1987 Hvit Volvo 744 230K GL *Solgt
Såpass, hmmm, usikker![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Da prøver jeg selv med muttertrekker. Er værtfall ikke rart lm jeg synes bilen var fjuska litt. For spnn som det virker nå har registeret stått 180 grader feil.. kan godt hende mye av dette kom da jeg løstna å ja. Men når jeg stilte inn motoren der den skulle stå i følge merkene så bomma merket på kammen. Pluss når jeg tok av reimhjulet på veiva så var det nesten halvrunden bort til kilen![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Bruk moment med locktite!
Slik det skal gjøres
Sent from my iPhone using Tapatalk