Hei!
Jeg har ett spørsmål som går som følger. Jeg har sett at mange b230fk og FT motorer har luftmassemåler på trykksiden, altså etter intercooler. Lurte på om dette går ann med luftmengdemåler? Er jo litt forskjell fra luftmengde å luftmassemåler pga at luftmengdemåler har ett mekanisk spjeld som åpner seg. mens luftmasse har noen "tråder" inni.
Grunnen til at jeg lurte på dette er at jeg er ute etter å få til denna såkalte "flutter" lyden i turboen og ut luftfilteret. Sitter åpent filter på. og Luftmengdemåler sitter før turbo nå og sperrer for lyden når dumpventil (åpen) er koblet av. har merket at bilen ikke hakker under hard akserellasjon når dumpen er koblet av og vakumslangen plugget. og kommer ikke noe såkalt "flutter" eller tilbakeslag lyd. dette jeg vil ha!
Bilen er en 740 86 mod med B230ET (motronic)
t3/t4 turbo, 531 porta topp med vx3 kam... fk råder osv osv
håper på at noen kan gjøre meg klokere her
Legger ved ett bilde av motorrom til slutt.. er litt dårlig men.