Tenkte å prøve å lage en liten prosjekt tråd for min volvo 740 som er et rullende prosjekt.
Litt om bilen:
volvo 740gl 1988mod
Bilen er å blir et budget prosjekt, å har ikke kostet mye grunnet deler kommer fra bytte jobber å alt annet er gjort selv.
Størst utgiften er bensinen den bruker
bilen har vært igjennom noen runder med forskjellige turbo oppsett.
Første var b230f motor med en turbo fra enten 240 eller 740 turbo (husker ikke helt), å lh2,2 med 740turbo dyser å avglemt formotstander så jeg brente innsp hjernen.
Men før lh2,2 takket for seg så byttet jeg til en t03/t04 kina turbo som jeg fortsatt har men som aldri har fungert noe bra.
Så ble det byttet til lh2,4 å montert motstander til dysene å vikingchip.
Nesten alle turboene jeg har brukt har jeg fått av oeb på forumet som bytte mot arbeid jeg har gjort for han
Så kom nok et turbo skifte, denne gang 13c, fungerte ganske bra på 1,5bar fram til den tok kvelden.
Så ble det montert mitsubishi 14t å denne har jeg enda å den fungerer veldig bra på 1,5bar.
Så ble det byttet bunndel til en b23e med ned dreide stempel å mitsu 14t 1,5bar å 940 grenrør.
Neste turbo ble en kkk 24 fra s60r tror jeg. å det er hittil den beste å allsidige turboen jeg har hatt på bilen, var bra bunndrag å fungerte helt opp til topp, MEN den tålte ikke 1,5bar over lengere tid så den raste :(
Pr dd så består motoren av b23e bunndel med dreide stempel, helt org 530 topp, a kam, 940turbo dyser med 4bar bensintrykk,ecomax vikingchip, hjemmelaga grenrør for turbo opp å frem å en garret t03/t04 å 1,5bar trykk, med dette oppsettet så er det dårlig bunndrag å sjer ikke så mye før 3500-4000 men da kommer det for fult.
Jeg kommer til å legge inn litt bilder som jeg har funnet av bilen, har ikke noen fra starten av.
Kommer flere bilder av forskjellige prosjekt når jeg får sortert litt