Etter at den mattsvarte 144n blei solgt, har det blitt pusla litt med motorn eg aldri fikk i den bilen. Nemlig ein turbomata B20, som skal sitte i ein 71mod 142.
Oppsett:
1stk B20, nye lager, standar boring og ei lett honing.
B19 stempler, nye fjører, dreia av 1,3mm
M-råder
K-kam
Full-race topp med 46-38,5 ventiler, stoore kanaler, 47cc forbrenningsrom.
1 dobbel 45 weber DCOE.
Turbo med 51ind og 56exd, som sitter på et adapter grenrør.
Go gammal "Eskiltuna" wastegate med 37mm ventil istedenfor den orginale 35mm
Intercooler fra Ford Cosworth.
Trykkboks av et 3kg brannslokkningsapperat.
EFI bensinpumpe, BTR til forgasserturbo. 10mm tur og retur.
Vacumklokke fra BMW 5-serie som er bygd stopperen så den slår ut 15 grader, senker tenninga fra 40-25grader på orginal stifte fordeler. BP6HS plugger.
Med stempeldreiinga, 2mm toppakning og 47cc forbrennings rom, er kompen 8,05:1
Slenger ut litt bilder.
Stempla merka opp og lagt klare til dreiing.
Ferdig dreia og satt tilbake på rådane, sqish blir det dårlig med... hehe
Toppen satt på en 2.2 sugemotor, så forbrenningsromma var litt får små.
47cc! totalt 8,05:1 i komp!
Simmering er viktig bak på veiva! Filtring er no skit!
Kommer mer ettervært, må få henta bilen og få i motorn snart! Forhåpentlig iskjøring i slutten av januar