Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Nei, nå må vi begynne å bruke hue her Sier seg selv at 2 gamle sure SU forgassere ikke funker bra nok til å fore en 2.5l med så kvass kam som GT6, og sammen med porta 405 topp og større ventiler. Tross alt 312 grader durasjon på den kammen! Volvo anbefaler jo selv to dobble 45 solex med den kammen på 2.3 liter og med større volum vil jeg påstå minst 45 kanskje helst 48mm. Denne motoren får jo mer race karakteristikk me den kammen og vil dra unna bra med bensin så kanskje ikke noe høydare på en dagligdags bil. Da ville jeg heller gått for en H kam om Volvos orginalkammer ønskes brukt. Da kan jeg være enig at 2 SUer vil funke ok. Du må da riktig nok ikke bruke grenrør som har for store diametre da dette vil gi dårlig momentkurve. Den siste batchen med FAJS forgassere som har 5 progr hull funker bra. Den største kina-feilen med de er litt store hull i huset for spjeldaksel lagrene. loctite er tingen der
    Elsker "det sier seg selv" uttalelser.
    Hva er det som sier seg selv? Hva er det som er problemet, nøyaktig? 312 grader offseat seier ikke allverden. Husk at dette er en gammedalgs og lite aggresiv kam med lange ramper, 100% motsatt av SWR m.følge spesifiserer. Det selges faktisk også enda en trimkam til volvo som er enda mindre aggressiv. Jeg ser på den som ett mulig alternativ.
    Det er derfor ikke offseatdurasjonen som bestemmer hvor ille kammen er, det er løftet i ØD, og GT-6 kammen har ikke allverdens løft her, spesielt ikke i forhold til en 2,5L motor.
    Som du helt sikkert vet vil en strokermotorer med større volum gjøre at en gitt kam virker mildere ved at dreiemomentet blir høyere på lave turtall og turtallet for maks effekt reduseres. Jeg ville f.eks ikke satt en GT-6 i en B19.

Av alle CV forgassere er faktisk SU best egnet fordi de leveres i 2" utgave. Hovedproblemet er at disse er sjeldne og derfor kostbare. 1 7/8 er stort sett like vrien å få tak i så alternativet i praksis er modifiserte 1 3/4". Da spiller det mindre rolle om de heter SU, Strømberg eller Pierburg slik jeg ser det.

Jeg er enig i at dette ikke er ett godt bruksbilsoppsett, men min versjon av sannheten er at denne bilcrossmotoren, i flere versjoner, som er bygget på en B230K !!! motor, oppgradert med GT-6 kam og ventilfjærer samt 2 stk. Strømbergforgassere har fungert over alle forventninger. Testkjøring viser at den drar greit fra lave turtall og ikke ene eneste plugg ble ihjelsotet så lenge jeg var "aktivt" med der.
    Til og med E-85 konverteringen og 12,5:1 fungerte etter planen med 2 x Strømberg og GT-6.

Lowtech her inn bygger B230 sugemotor med 2 x 45 Weber forgassere med mål om nærmere 200 hk, og har sagt at forgasserene skal mappes i Dynapack.
    Vi får se om det passer slik at vi kan sette på ett AQ140 innsug med to modifiserte Strømberg eller Pierburg forgassere og så se hvor mye, om noe, effekten reduseres.

Man klarer ikke nærmere 200 hk i praksis med en H-kam uansett hvilket innsugsystem man setter på.

I dag fikk jeg tatt de "nye" spanskproduserte Weber DCOE forgasserene i nærmere øyesyn. Dette var direkte skuffende.. Presisjonen var helt revva og natt og dag i forhold til de Italienske høypresisjons utgavene. Slik jeg ser det har man rett og slett ikke ett alternativ til MikuniHSR.
    Jaja, hvis man ikke er så heldig og får tak i noen gode gamle Webre da.
    Liten tvil om at vi lever i diarèens tidsalder. Det meste er blitt billig, men revva. :(
    Sist endret av Batland; 27/04/14 kl 22:03

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •